Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 11576 ggr
[***Malin]
5

Hemsökta hus?

Hej!

jag har alltid velat åka till något hus, där de sägs med ganska stor säkerhet att det finns spöken/andar.. Just för att få försöka känna av själv, hur min kropp och själ reagerar.

Någon som vet exempel på några sådana ställen? Gärna i Västra Götaland, då jag bor här.

(sen vet jag inte om jag skulle ha modet när de väl skulle gälla, men vore kul att få lite tips om någon har :) )

Malin

tarotlasse
2

Jag vill säga att du kan gå in vilket hus som helst alla hus är mer eller mindre hemsökta av andar.

Andevärlden finns precis överallt och beroende på om du är öppen eller inte kan du uppleva dom.

Är du stängd så upplever du inget ting och är du öppen kan du uppleva dom.

För alla har ngn från ande världen runt om kring sig så därför du kan stöta på andar i vilket hus som helst.

För våra avlidna anhöriga hälsar på oss tittar till oss och pysslar med oss hela tiden.

Men även andar som bott i huset innan kommer o går o tittar till sitt gamla boende.

För har du gått till ljuset så kan man komma och gå precis hur som helst.

Öppnar du upp och ber om kontakten så får du oftast kontakten med någon antingen som har en koppling till dom boende eller ngn som har koppling till huset.

Precis som du har en privatsittning för en person så brukar det alltid dyka upp ngn som har en koppling till personen.

Lasse

Silent_Hill
0

Du kan ju alltid gå in på http://www.paranormal.nu/ Där finns det en del spökplatser i hela Sverige.

Bland annat Torpa Stenhus och Vaholms brohus som ligger i Västergötland.

Tycker själv det är roligt och besöka sådana ställen :-)

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

webbsmurfen
0

tarotlasse har rätt. Däremot är det inte alla andar som gör väsen av sig, vilket kan vara lite förvirrande i början. Vill de ha kontakt så kommer de, annars är det relativt tyst i andras hus..

[***Malin]
1

Tack allihopa!

Ja jag är ganska öppen och kan känna både de ena och andra. Jag känner av väldigt fort om de är nån "på besök" :) men tänkte ju mer på såna ställen där de kanske är jättemycket aktivitet :)

tack för tipset silent hill :)

Ghosthunter
1

Visst finns det andar och spöken lite överallt….men det är jättesvårt att hitta hus där man som spökjägare får tillträde och kan undersöka ifred, utan att bli störd.

Jag letar också hus, fördelesvis ödehus i Västra Götaland och gärna nära Göteborg….så tips emottages gärna!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Kajo14
0

Här får du garanterat uppleva spökerier !!

http://www.borgvattnet.eu/

Ghosthunter
0

Jag vet….jag har varit i Borgvattnet!Glad Men det är ju i Jämtland…

Värmland"

MammaMalin333
0

Jasså, upplevde ni något där? :)

Ghosthunter
0

Ja, ganska vanliga saker som fotsteg, dunsar, knackningar, kalla vinddrag…etc…

Men när jag var där så hade jag inte utvecklat min mediala förmåga….det hade varit roligt att åka dit nu igen och känna av!!Glad

Värmland"

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
1

Jag har själv varit på Borgvattnets prästgård vi var 5 stycken vänner som hyrde huset och övernattade där.

2 av oss arbetande medium.

Visst förekom det ande aktiviteter där liksom i alla hus och det kändes så väl bara man kom innan för dörren på detta hus kom känslan av närvaron.

Visst kunde vi höra fotsteg  en knarrande gungstol dunsar osv i huset.

Men här är jag väldigt tveksam till att detta skulle vara ande världens verk.

För faktum är att dom rummen som ljuden kom i från hade vi inte tillgång till.

För dessa rum låstes av personalen innan dom gick hem.

Personalen låste redan dessa rum innan dom gick hem och man kunde höra hur personalen fortfarande var i dessa rum innan dom startade bilen och åkte därifrån.

Jag förstår att  man låser köket och deras förråd men förstår inte varför man inte skulle ha tillgång till vardags rummet och  ett rum till och att dessa skulle hållas låsta för det var just därifrån ljuden kom.

Man kunde ju även höra fotsteg i trappan men det fanns ett utrymme med en dörr under trappan också.

När jag frågade om jag kunde få titta i detta utrymme fick jag till svar att detta bara var en garderob och att det inte fanns ngn nyckel till dörren för den hade försvunit för flera år sedan så det gick inte komma in och titta i detta utrymme.

Så därför blev jag väldigt skeptisk till dom ljud fenomen som vi kunde höra eftersom vi inte kunde komma in på dom ställena.

Även om man är medial ska man inte köpa allt utan vara  sunt skeptisk och titta på naturliga fenomen först

Andekontakt fick vi men inga hemska eller onda andar som personalen målade upp.

Men andar med mycket humor och som tyckte det var jätte kul att busa med besökarna speciellt ett andebarn som hade jätte kul o såg det som sin uppgift att hitta på bus.

Lasse

Ghosthunter
0

När jag var där så hände allt på de öppna ställena i huset…..t.o.m stolar som flyttades flera meter, så jag ser inte att det är nåt fusk.

Värmland"