Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1638 ggr
Pensson
0

Medial el inte ?

Hej !

Jag undrar så om det är så att jag ev är medial och kanske kan utv den sidan mer !? Eller om jag är en sån som "bara" är lite mottaglig !?

Jag har under större delen av mitt liv alltid haft en känsla av att jag inte är ensammen, är iakktagen och andra "obehagliga" känslor. Tidigare i livet har jag viftat bort det med att jag nog är mörkrädd ! Har alltid trott på det "övernaturliga", men mer antagit att jag inte haft gåvan och bara inbillat mig det jag upplever osv.

Men på senare år, sen jag blev vuxen är jag övertygad om att det finns någon/några runt mig. Ibland kan jag tycka mig känna med säkerhet att det är min farmor och andra gånger en äldre dam som var boende på ett äldreboenda jag jobbade på för 10-12 år sedan !

Har även obehagskänslor (inte alltid), när jag ska gå upp för trappen till övervåningen i vårt hus. Jag får en stark känsla av att någon kommer snabbt emot mig bakifrån vilket får mig att i smått panik alltid ta trappen i 3 snabba kliv för att komma ifrån så fort som möjligt (innan denna någon hinner ikapp mig). Detta upplever jag oavsett om jag är ensammen eller om resten av familjen är hemma.

Och varje kväll förnimmer/upplever jag att det är någon som rör sig i hallen utanför sovrummet. Först trodde jag alltid att det var något av barnen som kom smygandes men det är det aldrig !

Sen är det en massa andra saker som får en att fundera vem mer som är i huset ! Exempelvis kan "någon" ha startat/stängt av fläkten i sovrummet trots att jag med säkerhet vet att den varit avstängd/på osv. Saker som byter plats/försvinner mm.

Idag när jag var ute och körde bil så hörde jag en telefon ringa. Det var så lustigt för på min mobil har jag en "gammaldags telefon" som ringsignal. Och det lät exakt som min mobil fast så tyst att det knappt hördes. Jag var tvungen att titta på telefonen flera gånger för att försäkra mig att det inte var den ändå som lät. Men det var det inte ! Vad ville h*n försöka säga ?

Jag vet inte om jag bara ska acceptera läget, att detta är "allt" att jag inte kan utveckla min ev "gåva" mer ? Vad tror ni  ?

Skulle bli så glad om jag kunde få lite hjälp hur jag ska hantera detta !!

Tack på förhand

// Pensson // 

www.bergskristallens.se

Pensson
0

Ingen som vill säga/tro något ?

// Pensson // 

www.bergskristallens.se

sökaren84
2

Ett tips som många ger är att söka sig till en kurs i medial utveckling. Dock är dessa relativt kostsamma och pga detta har jag själv inte möjlighet att gå kurs för tillfället, men skulle gärna ha velat.

Så det jag har gjort i stället är att börja läsa diverse böcker och på det sättet fått en liten insikt i det övernaturliga. Detta har hjälpt mig mycket, särkilt obehag känslorna du skriver om… har nu istället blivit positiva upplevelser.

Tror alla kan utveckla sig medialt men alla kan inte bli medium på yrkesnivå.

Rekomenderar dig att läsa böcker om psykkometri och intuition till att börja med.

Tycker inte att du ska acceptera läget, om du är intesserad kommer du säkert att kunna utveckla dina förmågor, om annars så pass att du slipper vara mörkrädd Flört

MVH

[skymningsaga]
1

Det du beskriver är normalt och behöver inte betyda att man är medial.

Du får helt enkelt utforska och meditera och försöka få kontakt och se om hur du kan kommunicera med andrra planer då vet du om du är medial.

Vissa kanske måste träna upp det eftersom det finns vissa hinder som gör att de inte utvecklas.

Jag har varit känslig hela livet men öppna upp och kommunicerade med andar när jag var 13. Men kunde inte hantera det.

Så stängdes av och sattes på med jämna mellanrum. Sen fick jag en blackout när jag var 21 så stänges av och i maj förra året så började allt igen och denn gången var jag redo så nu utvecklar jag mig.

Så prova och meditera. Det är alltid en bra start.

lär dig jorda dig och rena dig

och lär dig tro.

för världarna består inte bara av andar

Pensson
0

#2# och #3#, Tack så jätte mycket för era svar :)

Känner mig lite vilsen i den bemärkelsen att jag inte vart/hur jag ska börja ?!

Vad jag ska läsa osv. Men jag får försöka läsa mig till här på forumet vart jag ska börja och vad jag ska läsa !

Vänliga hälsningar Pensson !

// Pensson // 

www.bergskristallens.se

Magi-cat
1

#4 Du har redan börjat!Glad

Jag tror att alla/de flesta människor är mer eller mindre mediala. Därmed inte sagt att alla ska/bör utveckla sin förmåga. Och ett litet fåtal blir utbildade medier. Men man kan utveckla sig utan tanke på att bli någonting, bara för ens egen skull.

Surfa runt här på sajten, läs det du dras till som verkar intressant. Utvärdera efter vad som passar dig själv. Ingen vet allt eller har helt rätt i allt och vi kan alla lära oss av varandra. Se det som en utforskning, inget "färdigt", bra eller dåligt, utan något att berikas av på vägen.

För mig har böcker varit en viktig bit. Cassandra Eason t.ex. (Och många fler) Utforska intuitionen. Penney Pierce har fina böcker. Laura Bushnell, Livets Magi.

Kanske finner du något under Boktips här på ÖN.

Var inte rädd och ha fötterna på jorden!Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pensson
0

Tack Magi-cat :)

Ska skriva upp författarna du tipsade om och leta deras böcker :)

Har redan läst massor här på ÖN och känner igen mig i massor och finner allt otroligt intressant ! Men har som tur är massor kvar att läsa om här :)

Tack igen :)

// Pensson // 

www.bergskristallens.se

sökaren84
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lilla bok var den första jag köpte, enkel, lättläst och jag fick upp intresset.

Väldigt ¨lätt¨ att börja med, tyckte jag innan jag gick djupare in med andra böcker…

Pensson
0

#7 Tack för det boktipset :)

// Pensson // 

www.bergskristallens.se

Pensson
1

#7 Nu är boken beställd :D Ser med spänning fram emot att få läsa den :D

// Pensson // 

www.bergskristallens.se

white lady
0

Hej Pensson.

Böckerna som Neale Donald Walsh skrivit gav mig oerhört mycke  *_*

Samtal med GUD,,,,

Då inser i alla fall jag att man har svaren i sig.Flört

Lycka Till

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Pensson
0

white lady: Tack :) Noterar även denna författare :)

// Pensson // 

www.bergskristallens.se