Terry Evans?
Hej!
Undrar om de är någon som varit på seans med Terry Evans (Evens, vet inte om han stavar med a eller e)? Jag funderar nämligen på att gå till en av hans stor seanser..?
Är lite kritisk till stora seanser, dels för att mediumet inte kan koncentrera sig till 100% på individen. Låt mig förklara..
låt oss säga att du har 100 personer är med.. det innebär att i detta rum har man enormt många andar närvarande, och alla andar "skriker halsen" av sig..
Trots allt.. Det finns en himla massa Erik och Sven eller Hans i mångas släkt, det kan lätt bli fel. Sedan kan det inte vara lätt att koncentrera sig då många har förhoppningar, och mediumet vill göra bra ifrån sig.
Jag har aldrig varit på seans med Terry. Trots att det florerar en del rykten så tycker jag att det är bättre att gå dit och bilda sig en egen uppfattning än att lyssna på skvaller
Även om det är dyrare med en privat sittning så värdesätter jag nog den mer än de där jätte seanserna. Chansen är ändå rätt liten att jag skulle bli utvald
Dertta är intressant vem blir utvald ? Knappast den som inte är öppen som en book. Som man kan läsa av.
Ser du …ju fler det är med destå lättare är det att välja. Dem lämliga kandidater att läsa av.
Detta handlar endast om pengar på känsliga människors bekostnad, det vågar jag understryka.
Går man dit så får man naturligtvis göra det, eftersom mna har den fria viljan.
Jag skulle aldrig i livet vilja gå dit . Ändå förstår jag att andevärlden är öppen för alla.
Malin. Jag har varit på flera storseanser med Terry Evans.
Gå dit om du känner för det. Lita på din känsla.
Om du frågar 20 personer om hur de upplevt en seans med honom så lär du få 20 olika svar.
Tack för era svar! :)
Jag går inte nödvändigt dit för att jag så gärna vill att han ska läsa just mig. Jag är mer nyfiken på hur det går till, och vill se om de kan ge mig nåt.
:) Tack
Tänk att dem flesta tänker som du; jag går dit ifall det kan ge mig ngt.
Som nubörjade på området, det är ju himla spännande . När flera hundra människor tänker likadant blir det fullt i salen.
En mr X kammar storgåvan på folks naivitet.
Därför låter inte jag i af bli lurad,
Hellre satsar jag på bio.
ok.. Kändes lite som att bli dumförklarad… men men.. :P Alla är vi olika och har olika åsikter.
#6 Bry dig inte om vad andra tycker.
En del spelar bort sina pengar på hästar, andra köper lotter, någon handlar en massa kläder och sedan är vi några som är nyfikna och går på seanser.
Gå på en seanser eller ta en sup till kvällen , den fria viljan gäller . Underhållning är det inget fel på.
Ingen är här dummare än ngn annan.
Men jag skulle inte gå på en sk seans som endast handlar om att en ska bli ännu rikare . Att det skulle handla om andar tror jag inte på.
Men man får ju tro vad man vill.
Lycka till o ha en trevlig kväll.
precis, man får tycka och tro vad man vill.
Med all respekt, att det handlar om stora pengar kontra naiva människor tror jag inte på.
Jag har varit en gång på storseans med Terry Evans. Jag tror det var ca 300 personer i lokalen, fullsatt.
Det var mycket intressant och givande, även om ingen i mitt "gäng" fick någon personlig kontakt. I flera fall kom det budskap som var verifierbara om uppgifter som Terry omöjligt kunde känna till.
Bl.a. var det en väldigt känslig kontakt mellan ett litet barn som omkommit och hans föräldrar. Många i lokalen kände delvis till den historien och det blev mycket laddat. Det betydde absolut mycket för föräldrarna och Terry pratade även med dem efteråt.
Jag har inte gått på fler storseanser efter det, men det var väldigt intressant att se hur det går till.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag har bara varit på en enda storseans. Det var med mediumet Pat Campbell. Hon var jätteduktig. Hon hade en massa meddelanden till mig från min fd pojkvän. Vi var kanske 50 st i lokalen.
Terry Evans är också duktig, men det är ju lite fler människor på hans seanser. Kanske svårare då att få ett personligt budskap.

Jag har varit nyfiken på att åka på en av hans men sedan är det så mycket som folk sagt och tvivlat osv.
Dock har jag en internetvän som fick besök av sin bortgågne dotter under en storseans med honom.
Vad det verkade hade mycket stämt av det han sa. Bl.a att dottern hade sagt att det skulle bli bilbyte av. Det hade hon inte haft en tanke på och inte skulle de byta bil, han sa att det behöver inte röra er personligen.
Hemma hade hon tagit upp det med maken. Då hade hennes man sagt att han glömt att berätta det, men de skulle få en ny bil på firman. 

#11 Det verkar underligt att dottern får en unik hans att förmedla ett budskap till sina föräldrar, och så pratar hon om firmabilen :)
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

#12 Ja det var väl inte bara det hon sa, såklart.
Hon var glad, mådde bra och han hade trallat och dansat runt så som hon brukade göra för att "immitera" henne som person.
Jag tror att det också verkligen menas det med bilen att Terry verkligen hade henne hos sig och barnet bekräftade denna sak bara och att hon visste om det med bilen helt enkelt och det är ju också så att hur skulle Terry vetat om bilen tex om han inte haft besök. (Med tanke på hur många tvivlare det finns). Nu var ju inte pappan med som sagt, men han bekfräftade ju att det skulle få en ny bil i jobbet åt frun sen. Och han hade glömt att berätta det. Så antagligen menade hon det.
Andarna väljer väl för övrigt själv vad de vill framföra om de ens vill framföra något 
#12 underligt? Vem ska avgöra vad som är underligt? Vad som har betydelse eller inte avgörs av den som tar emot meddelandet. Man kan se det som en bekräftelse. Något som de inte hade vetskap om inträffade verkligen.

#13 "hur skulle Terry vetat om bilen tex om han inte haft besök"
Jag skulle kunna svara på den frågan men jag tror det ligger utanför avsikten med det här forumet.
#14 "Underlligt" är en subjektiv bedömning. När jag säger att något är underligt menar jag att jag tycker det är underligt, ungefär som när man säger att något är fint/fult/roligt/tråkigt.
Men bästa Jonas fins det inget positivt, Du kan så lätt skriva som en dam utan fel, Men jag tycker det fans säkert positivt i det Malin upplevde. Det är väl värt ngt.
#15 jag vet vad ordet betyder och att du gör en subjektiv bedömning. Den subjektiva bedömningen (som du har alla rätt i världen att göra) är din och säger egentligen ingenting om vad som hände och hur någon annan uppfattade det hela. Det mesta vi upplever är mer eller mindre subjektivt, andevärld inblandad eller inte.
De som tog emot meddelandet fann betydelse i det. Detta faktum är mer värt än att någon annan finner det underligt.

Väldigt blandade kommentarer i denna tråd.
Jag kan hålla med om att et storseans inte är det optimala för en andekontakt.
Som medium är man väldigt begränsade är det 100 personer i publiken och har man flyt så kan man få 10 st igenkända andar på en timme.
Då har man 6 minuter på sig att beskriva anden få den igenkänd och lämna ett budskap.
Man kan inte heller vid en storseans gå på djupet eller ta upp känsliga saker om en person o utlämna denna inför övriga publiken.
Så en storseans får man se som en demostration på vad ett medium kan göra.
Plus att man kan nå ut till ett stort antal mäniskor på att ande världen existerar och vad man kan få fram som medium.
Finns även betydligt större möjligheter att nå ut till skeptiker och till folk som inte tror på det eftersom det inte är ovanligt dom också går på en storseans.
Men väldigt sällsynt att en skeptiker eller inte troende beställer en tid för en privatsittning.
Så man kan säga att man når ut till folk som annars alldrig skulle gå till ett medium genom en storseans.
Av ngn anledning så dras man ofta till dessa skeptiker med en kontakt under en storseans.
Vilket bara det är en utmaning.
Visst är det som så att dom flesta i publiken inte får ngn kontakt och dom ska också ha ut något av kvällen så man måste ju även kunna underhålla för att det ska bli en trevlig kväll för alla men även att det är mycket lättare att arbeta om det är en glad o lättsam stämning.
Så visst kan man se en storseans som underhållning.
En privatsittning är ju helt annorlunda då är man ju ensam med mediumet man har ofast en timme på sig att i lugn o ro beskriva anden och även gå djupare och ta upp mer personliga saker en vad man kan på en storseans. Men ingen garanti att man får en ande kontakt vid en privat sittning heller.
För händer i bland att inte mediumet får en kontakt till sittern av ngt skäl
Så när det gäller andekontakt kan man alldrig garantera en kontakt oavsett om det gäller en storseans eller privatsittning.
Men chansen är ju betydligt större vid en privat sittning.
Lasse

#17 Det är din åsikt ;)
Hur tycker allt ska vara om man får fråga?
Vilka åsiketr har du om tråden, jag uppfattar dig som intelligent
Jag tycker för min del,att det är en bra början.Att gå storseanser!
Var på ett par stycken innan,jag tog steg ut och beställde en privat sittning..Har varit på Terry's storseanser två gånger..Tycker dom är bra.
Har även varit på andra kända medium,på storseaner. Där jag blir gymt besviken..Jag skulle kunna gjort precis lika bra själv!! .Har även varit på storseanser.Med helt okända medium,som både varit bra eller dåligt..
Terry är bra,för han kan konsten att underhålla.Det är ju inte "bara" kliva upp på en schen och leverera budskap..Man måste fånga publiken. Gillar hans fråge stunde,efteråt..Sen ska man vet,att på en storseans är det få som får budskap.Så man inte blir besviken..
Men jag tycker du ska gå..Bilda dig en egen uppfattning..
"nyfiken 51"
Du fångade min uppmärksamhet
Som person är han säkerligen kanon bra. men för att lysa lite mer vad du säger..Han är underhållande!
Är det sånt folk letar sig till . jag vill gärna hålla till sanningen, det du säger låter som lite av masspsykos, eller att han är mer eller mindre som stanupp komiker.
Visserligen är det tråkigt om det är gravallvarligt på skenen. Men jag torr i det bestämmaste, att det inte handlar om några andar.
Jag tänker inte gå på hans sk seanser, jag ser unerhållning på tv.
Detta är min uppfattnning.
Har varit på flera storseanser med Terry och att uppleva honom på plats ger otroligt mkt mer än att läsa om hans förmåga el se honom på TV.
Det är ju det som du säger: Du upplever det!
Det är värt mycket för din del. Men det är inte andar som han har kontakt med på´seanser, även om han säger det.
Hur som helst kan det ha mycket värde för många , o bara det indikerar ju att det inte är bluff,. snarare ädelt för många.
Sedan kan man ju kalla det för vad som helst.
Om du förstår vad jag" menar.

Jo jag förstår vad du menar eggebanroth det är skillnad på hur medium arbetar.
Vissa medium beskriver anden andra medium beskriver dom i publiken o inte anden.
Andra medium går runt i publiken och lägger händerna på personerna o lämnar beskrivningar oftast på personen men även i bland på en avliden släkting men får ju få fram saker på en avliden genom intuitionen också.
Så inte alla medium som har en andekontakt utan i stället läser av sittern genom sin intuion.
Är i och för sig inte fel utan kan ge väldigt mycket men går man på en stor seans så vill jag ju själv att det ska röra sig om ande kontakt o inte ngn som läser av med sin intuition.
Så olika sätt att arbeta men ovsett hur man arbetar så kallar man sig medium här i Sverige.
Då får man kalla det ngt annat en seans tycker jag personligen.
i England är det ju lagstadgat säger du att du jobbar som medium måste du även kunna lämna så bra beskrivning och bevis på anden och att du verkligen har den anden du påstår dig ha för att kalla dig medium.
Men har själv varit i England vid flera tillfällen och fått se ett flertal storseanser där.
Men bara vid 2 av alla dessa seanser där jag sett att dom har haft Andekontakt på dessa seanser.
För i dom flesta fall så arbetar mediumet intuitions mässigt dom är ruggigt träffsäkra berättar när folk har födelsedag t.om med telefon nummer o adresser kan du få fram och det stämmer så ruggigt träffsäkra.
Vissa kan nämna namnen på sitterns förläldrar i bland avlidna men i bland har dom faktiskt levt.
Men då säger man att man arbetar Psychic inte som medium för där gör man skillnad på arbets sätten.
Tyvärr är det det folk vill ha dom vill veta mer om sig själva och få budskap och vägledning så fler och fler som arbetar på detta sätt i England.
Så inte så ofta det handlar om ande kontakt nu mera säger mina vänner i England utan mer intuitions arbete.
Ett trendbrott som även sprider sig runt om i världen eftersom man hellre vill höra om sin egen utveckling en höra beskrivningar på andar.
Så inte alls ovanligt i dag när man går på en storseans att mediumet inte har ngn ande kontakt utan i stället ger beskrivningar på publiken genom sin intuition.
Så vad som är rätt o fel sätt att arbeta på kan man ju diskutera fram och tillbaka.
Jag har min åsikt tycker vi skulle ha samma klara bestämelser här i Sverige om vad som är ett medium och hur ett medium ska arbeta men vet att många andra tycker annorlunda.
Så bästa är att folk får göra sin egen uppfattning och få se olika sätt att arbeta på och vad som känns rätt för dom.
Lasse