Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 4548 ggr
Elshira
4

Andeutdrivning (person)

Här håller vi snart på att slita av oss håret då en bekant har en väldigt ond och mycket kraftig ande som hoppat på denne. Hon har hört sig om till flera olika medium, inga "bluffmakare" utan erkända personer som kunnat hitta anden. Men ingen rår att få bort honom då han är alldeles för stark och det tycks mest reta honom (anden).

Vi pratar alltså inte om små "blodsugare" som gör en sjuk, utan om en ande som både kan ta över personen i fråga totalt, mestadels bara brytit ner denne totalt psykiskt med försök att skada både min bekanta och andra har hänt. Det är verkligen otäckt.

Den senaste veckan har 3 medium besökts, men de har som sagt inte lyckas och har i princip inte vetat någon som kan det utan har bara kommit med förslag. Vi håller på att kontakta Jörgen och Terry från det okända för att se om det leder någon vart. Givetvis har det letats tidigare men efter en lång tids misslyckande så har vi inga ess i rockärmen kvar annars.

Denne har även hört av sig till närmsta katolska kyrka (Uppsala) för en ev. exorcism, men där skrattade de och sade att personen är schitzofren. Vi ska göra ett nytt försök med kyrkan i stockholm eller liknande.

Om ni vet någon som kan tänka sig försöka så får ni hemskt gärna höra av er här eller i PM.

Goda råd är dyra - så det mottages tacksamt!

Hakuna matata!

Elshira
0

Uppdatering: Efter ett samtal nyss med Jörgen så fick denne veta att "det finns inga onda andar" och dumförklarade personen… Otroligt tråkigt :/

Hakuna matata!

Lorita
3

ni ska nog ta en funderare på katolska kyrkas förslag

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Elshira
1

#2 Vad menar du med det? Om du syftar på schitzofreni så är detta tyvärr redan uteslutet på flera vis. Många olika medecineringar hos psykiatrin (undet flera år) har provats tyvärr helt verklingslöst, och det var mycket senare som detta antogs/förstodes vara något annat än psykiskt sjukdom. Om det ändå vore så enkelt =/

Hakuna matata!

chik
0

Håller med Jörgen..

Man kan åka till sjukhuset..Det är mitt förslag..

Men sen så hoppas jag ju att du skojar…Tre medium..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Joppo
1

Hur kan du vara så säker på att din bekant är besatt av en ond ande? Vad har ni använt för slags testmetod för att komma fram till detta?

Elshira
0

Jahapp, yttligare ett ställe att bli dumförklarad, jag trodde detta var rätt forum… men då får jag tacka för "hjälpen" här i.af.

Personen har åtminstone inte blivit dumförklarad i några andra kretsar kring healing, seanser och Meditation mm, men det räcker ju tyvärr inte med healing för detta, och då finns det inget jag själv kan göra heller.

Men har ni inget vänligt eller hjälpande att säga så kan ni låta det vara osagt istället.

Är det någon som vågar säga något men inte här ber jag er gärna skicka ett PM.

Hakuna matata!

[mia-38]
3

Hej Elshira.

Jag har läst ditt inlägg 0.

Den känslan jag får är att det är en ande som inte blir uppmärksammad och inte får den hjälp den behöver.
De kan då förmedla sina egna känslor så att det känns som om man blir besatt eller sjuk av en ond ande.
Har själv erfarenhet av detta då jag inte kunde hjälpa honom över pga rädsla för att möta de sina på andra sidan.

Hade ett bra medium hemma hos mej och han fick över honom. Men bara för ett tag. Han kom tillbaka och fick oss tyvärr att må ännu sämre.
Man kan uppfatta det som att de vill en illa…men det vill de inte.
De blir bara missförstådda.

Jag vet tyvärr inte vad ni ska göra.
Har ni själva bett anden backa och låta er vara?

Kram

chik
1

Elshir..Hur tänker du??? Om nu din vän mår dåligt så ta han till sjukhuset..Om du bryr dig så gör man det…

Denna mening som du har skrivit här nedan säger ju allt..

Personen har åtminstone inte blivit dumförklarad i några andra kretsar kring healing, seanser och meditation""""Men hjälp har han inte fått.Kan du förklarar varför han inte har fått hjälp.

O Hur vet du att han är besatt av en Ande!!!!!

Lena som inte tycker om Flummmmmmm.

Denna kommentar har tagits bort.
Joppo
2

Jag tycker ingen har dumförklarat dig, utan kommit med konstruktiva råd. Du hjälper knappast din bekant om du fortsätter att stödja dennes vanföreställningar om att hon är bestatt av en onda ande. Som sagt, hur kan ni vara så säkra på att hon är besatt av en ond ande? Låter det inte vettigare att försöka hitta en mer rimlig och icke övernaturlig förklaring till din bekants besvär istället för att ringa runt till en massa medium och exorcister?

Jag tycker ni ska kontakta en psykolog och be denna göra en ordentlig undersökning av din bekant. Om ni har dåliga erfarenheter av den offentliga vården kan ni ju ta hjälp av en privat sådan istället.

[mia-38]
1

Helt OK Joppo. Flört

Elshira
1

#7 Jag skckar ett PM till dig =)

Hakuna matata!

Elshira
4

#8 Personen har redan kontakt med sjukhuset (antar att du menar psykiatrin) och går både nu och sedan flera år på olika medeciner. Men efter som ingen fungerar byts det hela tiden, provas nya kombinationer av medecin och det ena med det andra. Personen har haft regelbundna samtar med kuratorer och psykologer. Så det finns inget jag kan göra som inte redan görs.

#9 Jag ska absolut ge det en chans och se vad hon har att säga!

Hakuna matata!

Fjäril
8

Ts Det finns ingen läkarvård som skulle se detta på något annat sätt än att personen är "sjuk" och det är just det som gör att saker blir värre och värre - det finns inga resurser och kunskap om själens överlevnad inom "allmänvården" Din vän kanske inte är besatt i den bemärkelsen, men börjar man dra åt sig negativa energier och omedvetet släpper dem in på livet, kan de ta övertag och till slut "flyr" själen. För att hålla oss starka i vårt inre behöver vi: Människor runt som stöttar och människor som stärker oss för just dem vi är. Vi behöver människor runt oss som lyssnar, som tror och framför allt - vi behöver kraften att jobba med oss själva och vårt inre, vår inre kärna! Be universum om vägledning och på så sätt hamnar ni i rätta händer. Jag förstår frustrationen ( har mött ett par personer som "mått" på det sättet" ) För mig handlar det om rening, rening, rening och åter rening. Rening fram till balansen är återställd - sedan kan man helas. (healing) Hoppas att din vän får den hjälp som denne behöver! Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

lojna
0

Personen är sjuk..Ja,

Vad får er o tro att det är en ande i hans Kropp???

Ni har set på för många filmer…

I bland så är man sjuk o inget hjälper där av att man dör.

Men en Psykisk sjukdom går att behandla..

Detta har Inget med det övernaturliga att göra…

Utan man får förlita sig på sjukvården.

Allt annat är ja, jag har inte namn på det..

yamher
10

Vad tragiskt att det finns personer, med mediala kunskaper som inte har ett mer vidgat perspektivt. Inte undra på att det ser ut som det gör…. Och blir konflikter som det blir….

Alis volat propriis Oskyldig

chik
2

Yamher..Tragiskt.När man ser att en människa lider så uppsöker man den sjukvård som är lämplig.

Yamher!!Beskriv hur anden  kommer in i kroppen o vad som gjorde att Anden landade i den kroppen…

Konflikter..Jag vill bara att människor skall få den hjälpen som de har rätt till.

Jag är ingen bakåtsträvare..

Eller någon!!!Beskriva..

Lena.

[mia-38]
7

Man kan få hjälp BÅDE med medicin, kurator, psykolog och healing odyl.
Alltså inte lämna något åt slumpen.

Det finns så mycket konstigt där ute som vi inte förstår.
Så varför inte ta hjälp av bägge sorter?

yamher
8

En själ kan mycket väl välkomna "parasiter". Länge nog blir det ett med varandra och svåra att urskilja. Jag förespråkar inget i detta fallet eller någon annan, jag hänvisar till att det kan ske. Orsaken till att många medium dock inte ser det eller ens är medvetna om det handlar om osäkerthet, okunnande eller rent skydd. Dock tycker jag det är oerhört trist och tragiskt att man väljer att förneka existenser bara för att man själv inte har haft erfarenheter av det. Och dessutom hänvisa till att mediala som faktiskt har erfarenhet och sett det existera och känner till det inte vet vad de sysslar med o liknande påstående.

Det finns många vägar till god hälsa. En del krävs läkarvård, en del själavård, en tandläkare, någon behöver en psykolog och en annan en med människa. Lätt för oss att dömma vad andra ska göra speciellt när det bara skrivs några rader om det.

Jag har inte hänvisat till någon med mitt inlägg bara rent generellt…

[***Malin]
2

Jag undrar ju såklart vad dessa tre medium sagt till dig/din vän?

har dom sagt att dom tyvärr inte kan hjälpa, eller att dom inte märker av något konstigt alls?

Jag förstår absolut om du är orolig för din vän och vill absolu inte du ska känna dig dumförklarad.. Jag måste dock hålla med om att detta med att "en ond ande tagit sig in i hennes kropp" har jag inte så mycket för.. MEN, jag tror absolut (som fler här har nämnt) att man kan dra till sig negativa enerfier m.m, och blir man inte av med dom så börjar man nog må ganska dåligt.

Kanske detta är det hon känner av isåafall.

Att din vän sökt läkarvård tycker jag är jättebra, IFALL de skulle vara något sånt.

och jag kan mycket väl förstå att du känner dig dumförklarad när jag läst igenom vissa av inläggen, vilket jag tycker är väldigt tråkigt!

Måste faktiskt hålla med Yamher här.. Och jag hoppas din vän blir bättre, oavsett vad det är!

//Malin

yamher
11

ja det finns mycket som kan påverka oss som energier, känslor andra personer men ävenmycket annat från andra sidan. Tyvärr så ignoreras detta o förklaras med sinnesjukdom. Betyder inte heller att det inte kan vara både och.

Men som medial person bör man ha full insikt och förståelse för sitt egna kunnande och sina begränsningar. Kanske det faktiskt är så att jag som medial är skyddad från saker jag inte klarar av eller ska ge mig på osv. Den insikten kan vara oerhört givande.

Nästa gång man möter någon som ber om hjälp, kanske man har ett så pass öppet och bra samarbete med sin guide/skyddsängel att man kan ha en konversation o förstå att det är över mitt huvud i det här fallet (om det nu skulle röra sig om något ovan stående skrivna exp) och faktiskt beklaga eller ursäkta sig att jag som medial person klarar inte av det. jag känner till någon som kanske kan hjälpa dig,… osv.

Bättre att vara oförskämd eller nedlåtande till det man inte förstår själv, för det jag inte förstår det kan väll knappast existera??

Jag är hård och jag vet att det finns oerhört många delade meningar i frågan men detta med påverkan, ondska och bemötande är kanske är ämnen de på andra sidan borde upplysa mer om under året 2012*blink*

[mia-38]
3

Bra skrivet Yamher. Skrattande

yamher
0

tack mia!! ;)

Fjäril
5

Bra Yamher! Vi får nog mer insikt om mycket annat som vi inte har en "aning"'om under det här året. Jag tycker också att det är bra att veta/ vara öppen för att saker kan vara på ett annat sätt än vad vi idag känner och tror (vad gäller andra sidan) Men framför allt så bör man följa sitt hjärta då det blir våran egen "sanning" - som säkerligen ändras efter nya erfarenheter/upplevelser.

yamher
8

"din sanning behöver inte vara en sann sanning" finns det ett talesätt…

Talar bara för min egna räkning, ju mer jag lär mig dessto mer inser jag hur lite jag vet av allt… Och hur otroligt små vi är. OCH det är otäckt att inse att det man trott på eller det man visste inte är sant. Men jag är tacksam för mina smällar för jag har lärt mig så ofantligt mycket och ser från ett helt annat perspektiv idag ;)

Fjäril
4

Nej, men har du inte din egen "sanning" och tro, utan enbart lyssnar på vad andra säger, så blir du kanske ganska kluven och lär dig inget på ditt sätt. Jag för min del tror att vi ska veta/kunna/tro på olika "sanningar" och med det menar jag att man utforskar det som ligger än varmt och närmast hjärtat (din inre tro och känsla) Däremot så tror jag på ett öppet sinne, att lyssna och bejaka det andra säger, för att kunna använda det i och tillsammans med vad man själv tror. Jag tar reda på det jag behöver och ska :) men jag tror att vi blir mer upplysta nu i större utsträckning, än tidigare. För mig finns det mycket mörker som vi bör hålla oss ifrån och min inställning är att det det vi inte vet, har vi inte ont av! Det kan snarare bli tvärtom. Går man uppe i det "blå" och enbart tror på en ljus kraft, ja då lever man kanske ett väldigt lyckligt liv, omedveten om att ondska existerar - det finns inget som säger att det slår tillbaka om man inget vet.

tarotlasse
4

Hej tydligen har inte anden fått framföra det den vill därför den är kvar.

Jörgen har rätt det finns inga onda andar jag har heller alldrig någonsin stött på en ond ande.

Däremot har jag stött på andar som varit onda när dom levde och då kan dom mycket väl visa detta för att bli igen kända.

Vilket många missförstår  skulle anden varit psykiskt sjuk när den levde så är det inte ovanligt att man kan känna av detta om man är öppen.

Vilket också är lätt att missförstå.

Jag var i ett hus där över 10 medium besökt huset och beskrivit en demon och ond ande och problemen blev bara värre och värre i huset.

Beroende på att anden blev missförstådd.

När vi kommer dit och kan beskriva anden blev den igenkänd som den tidigare ägaren och det som mediumen tolkade som en demon och ondska hade med personens döds fall att göra inget alls som hade med ondska att göra.

Det anden ville visa var ett El fel i köket vilket visade sig stämma.

Så efter alla dessa besök av medium som missförstått anden så blev den äntligen igenkänd och fick framföra det den ville och sedan blev det lungt i huset.

Var på ett ställe där det rörde sig om en jordbunden ande där ett flertal medium varit i huset och där även medium flytt huset av rädsla för anden.

Men även här där mediumet missförstått anden och inte kunnat hanteraq situationen.

Eller medium som eldat salvia o tänt levande ljus för att ta bort anden.

Finns ingen som får bort en ande på detta sätt utan det krävs först att man skapar ett förtroende till anden så att anden lyssnar på mediumet och sedan prata den över till ljuset.

Det kan ta flera timmar med samtal innan man får över dom till ljuset.

För dom vet var ljuset finns men deras rädslor gör att dom inte vågar gå dit.

I detta fall rörde det sig om att anden blev utnyttjad och misshandlad av sina föräldrar när han var barn.

Han var livrädd för att gå till ljuset där då föräldrarna skulle finnas.

Så ingen ondska hos anden utan en fruktansvärd rädsla och ångest för att gå till ljuset och detta kan vara fruktansvärt att känna av som boende och som medium o absolut ingen ond ande.

Men fruktansvärt sällsynt man stöter på en jordbunden ande även om det händer.

Men framför allt så beror allt på dom boende själva om dom är öppna för ande världen för det är det samma som att bjuda in ande världen för samtal.

Pratar man då inte med dom så kan dom bli väldigt frustrerade och då försöker den visa sig på andra sätt och då kan det bli fruktansvärt stökigt i huset.

Så lär dom boende sig att hantera sin egen medialitet och lär sig stänga ner så blir det också helt lungt i huset.

För andevärlden visar sig inte för ngn som är stängd oavsett om anden gått till ljuset eller inte.

Vilket också kan ses väldigt tydligt  när man gör hembesök för kan vara en eller 2 som märker av andeaktiviteterna medans ngn annan i huset inte märker ngt alls eftersom den är stängd.

Man kan ofta se detta i Det Okända också men naturligt vis kan det vara som så att alla i huset är öppna och då märker av det som händer.

För helt och hållet vi själva som styr om vi vill ha andeaktiviteter eller inte.

Så okunskap om hur ande världen fungerar och att man faktiskt själv styr detta med att vara öppen och stängd.

Så inget vi kan skylla andebvärlden för.

Så dels behöver ju dom boende i detta fallet lära sig att stänga ner och att ett kunnigt medium får fram det anden verkligen vill så lär det bli lungt i huset också.

Lasse

KattenRuben
0

I Ljusfolket skriver ju Benny om att han drivit bort nån ond ande ur någon. Jag själv blev ju lite skeptisk men har ni varit i kontakt med honom redan?

[postmortum91]
1

hmm jag har läst lite och är inget medium själv. Jag tror på andar, aliens etc men ifrågasätter gärna också om de inte finns tillräckligt med bevis.

Denna vän du har kan lika gärna ha en FYSISK sjukdom som drar ner på välmåendet och den psykiska hälsan.

Jag tror faktiskt inte att din vän är besatt men kanske att hon/han har dragit till sig negativ energi eftersom personen redan verkar vara sjuk psykiskt eller fysiskt.

Sen att läkarna inte hittat något betyder inte att det måste vara en ande som tagit över, det betyder BARA att de inte hittat något.

I mååååånga fall hittar inte läkarna något på flera flera år av undersökningar och även i vissa fall när det är försent. Lite naivt att tro att det är andevärlden som spökar såfort läkarna inte kommer på någon förklaring.

Jag dumförklarar ingen, jag menar bara att om jag hade ett barn, en släkting eller vän som lider av samma sak som din vän skulle jag ALDRIG utesluta något "naturligt" fel och bara ta till hjälp av medium. Då kan man istället riskera att personen far väldigt illa ut om den inte får rätt hjälp.

Healing tipsar jag om(trots att jag aldrig provat), men ge även inte upp med läkarbesöken, både psykiska och fysiska. Gå inte till någon katolsk präst som skall läsa ur världens mest lästa bok och prata om Guds förlåtelse, för sådant tror jag inte på!

Elshira
0

#29 Personen har haft kontakt med Benny via SMS bara, han ska upp till Stockholm i slutet av denna månad och då är en tid bokad för ett möte. att det inte blivit av förr beror på att han dels bor i Malmö och dels att han har fullt upp. Men förhoppningsvis borde de få ut något i.af av mötet, åtminstone vad man kan läsa sig till från hans böcker (inte bara om just utdrivningar, utan att han verkar duktig på mycket annat).

Hakuna matata!

KattenRuben
0

#31 Hoppas ni får ett givande möte på något sätt med Benny då.

Även om det kanske inte just är nån ande som satt sig i kroppen så kanske Benny ändå kan få er vän att må bättre.

Vad jag hört och läst om honom verkar han iallafall vara väldigt "varm" och vänlig.

tarotlasse
4

Andevärlden använder sig av sina och våra minnen när den komunicerar med oss.

Den använder sig också av alla våra sinnen när den komunicerar med oss.

Vill anden visa oss att den ramlade ner för en trappa så kan vi känna i vår egen kropp hur vi ramlar.

Många missuppfattar det som att ande puttar dom.

En Ande som blivit i hjälslagen kan visa detta för oss och vi kan då känna hur vi får slag på oss också ngt som lätt missförstås.

Första gången jag kände av en ande som visade att den avlidit av en hjärtinfarkt  så blev jag skit rädd för trodde jag själv fick en hjärtinfarkt eftersom det käns rent fysiskt i kroppen.

Att man kan känna så fysiskt när andevärlden komunicerar med oss gör också att vissa missförstår kominikationen och tror att anden har tagit sig in våran kropp.

Men detta är helt omöjligt för anden att göra den kan gå in i vårat aura och energie fält och det kan kännas väldigt påtagligt men dom kan inte ta sig in i våran kropp.

Men dom kan ta kontroll över oss genom att använda sig av vår hjärna.

För all kominikation som görs från ande världen går igenom våra hjärna.

Vilket gör att vi kan se, höra, känna o lukta andevärlden för alla sinnes centrum finns i hjärnan.

Så ingen ande inne i våran  kropp utan ute i vår aura plus att dom kan använda ett litet center i vår bakre hjärna för att få kontroll över hjärnan för att komunicera med oss.

Lasse

KattenRuben
0

#33 Bra formulerat Glad

tarotlasse
3

Så har man besök av en ande som var svårt sjuk och man går öppen hela tiden så kan man ju känna av denna sjukdom och det kan ju vara fruktansvärt obehagligt.

Därför så viktigt att lära sig att stänga ner så att man inte behöver gå och känna av detta hela tiden-

Så det allra vikigaste i mediumskapet är att lära sig stänga ner så man slipper råka ut för sådana här händelser.

Var anden deprimerad ja då kan man själv känna sig deprimerad.

Lär du dig hantera din medialitet så vet du också om det är en andes depresion du känner av eller om du själv är deprimerad och behöver proffesionell hjälp.

Lasse

yamher
7

det finns inte ett solklart svar. Det finns oerhört mycket mer. jag kan nämna exp där vanliga medium inte klarat av att möta det som finns, och hittat på saker, eller idiotförklarat saker. Som tydligt inte ens kan se det som finns där.

Det finns olika mediala gåvor. Det finns olika sätt att få bevis och eller finna sin övertygelse. någonstans på vägen blir man så pass övertygad att man inte kan ignorera det. Oavsett om ett medium hävdar att det aldrig under några som helst omständigheter kan existera ondska.

Jag har exp där vi har varit flera mediala i ett och samma rum som sett precis samma sak. En pojk som med en stor kniv sprang runt och jagade sin syster. Och vad han gjorde med sin syster om o om igen kommer jag inte skriva här. Han var inte bunden till platsen vi fann dem. Jag skulle också kunna beskriva hur det gick till när de gick vidare, på var sitt håll.

tarotlasse
4

Ni föreslår Benny i detta jag ahr tyvärr fått besöka hus där Benny beökt där hans metotder inte fungerat utan där besvären blev dessto jävligare efter hans besök tyvärr,

Vill ju inte avslöja hur många tusen detta sista  besök kostade där man gick runt och renade huset med salvia och tände stearin ljus,

Vilket resulterade i att det hundra gånger värre djuren i huset fick panik och var värrskrämda av den aktivitet som blev .

När jag och min kolega kom dit så det försat som hände var att jag spydde rakt ut av den illa mående och det obehag jag kände när vi kom dit och det hände redan innan vi givk in i huset.

När vi väl  kommer in i huset så är det att gå i tuggumi varje steg tar emot  och man har en fruktansvärt ångest.

När jag kommer in i köket så gåe en orolig och gnällig hund bredvid mig helt blötsligt lyfter hunden en meter i luften och slängs in i väggen med en rejäl smäll.

Jag fick känslan av en manlig som sparkade hunden in i väggen.

Får äveen denna fruktansvärda ångest känsla och rädsla som anden bär på.

Vi sätter oss i köket o försöker få kontakt med anden men han är försiktig o litar inte på oss så vill inte pratat med oss.

I stället dyker det upp anhöriga till dom boende upp och beskriver sig så vain får dom igenkända.

Sedan vandrar jag och min kolega runt i huset och får riktigt hemska saker till oss  vi mår riktgt dåligt bägge två  sedan så  försvinner denna ande bara helt plötsligt.

Genom dom anhöriga andarna får vi upp mycket uppgifter om vem den störande anden är och vad som gjort denna ande så besvärlig,

Vi får även reda på ett flertal obegaliga saker som skedde i huset och i stallet.

Till slut hittar vi anden i satllet och där den vill ha ett samtal med oss anden säger att den inte litar på mig och kallar mig både djälva tjockis   och djävla pundare och hånar mig hela tiden med olika saker som jag hittat på med under mitt liv.

Så dom kan vara fruktansvärt grova i orden men anden vill heller att min kolega leder samtalet .

Eftersom min kolega också blev illa behandlad som barn hänner denna jordbundna ande tilltro till henne.

Anden börjar o berätta att han skiter fullkomligt i bonings huset för det är inte hans hus för hans bonings hus brann  ner 1938 då han brann inne.

Men stallet var hans o där hade inte ägarna vi eller djuren att göra.

Visade sig att Bonings huset mycket riktigt brunnit ner 1938 och byggdes upp igen 1940 på annan grund vilket vi också fick till sig.

Nu hade vi närmat oss anden och fått ett inledande samtal och vi frågar varför han inte gått över till ljuset.

Anden berättar att han blev misshandlad sexuellt utnyttjad av sina föräldrar  han hade alltid behandlats väldigt illa av mäniskor i närheten och i skolan.

Han ville absolut inte gå över till ljuset efter som hans plågoandar fanns i ljuset .

Han var livrädd hade en fruktansvärd ångest  och frustrerad över att han inte vågade gå över till ljuset.

Min kolega och jag pratade hela tiden lungt och väldigt kärleks fullt till denna otrevliga ande för han hackade på oss hela tiden och var mycket otrevlig.

När vi efter 5 timmars samtal började försöka leda ande över till ljuset så börjar det kastas plåt burkar plast hinkar osv över oss allt för att hindra oss att få över honom eftersom han så fruktansvärt rädd.

Men sedan kommer det en helt underbar dam från ljuset som hjälper oss och när han få se denna damen så brister anden ut i gråt och omfamnar denna dam som visar sig vara en lärare den enda vuxna i hans barndom som varit snäll mot honom och denna dam följde han med till ljuset.

Efter 6 timmars kamp från oss 2 medium  efter åt när han gick in i ljuset så dels så lugnade sig alla djur ner sig betydligt för när vi satt där och gjorde räddningen var djuren panikslagna dom sparka i boxarna dom skrek och var hel vilda.

Men när anden klev in i ljuset så blev alla djuren helt tysta och stämmningen blev helt annorlunda.

Och både jag och min kolega fick en hjätte varm kram från denna ande som varit så otrevlig och jävlig under kvällen.

Men när den nu hittat hem så var den så kärleks full och så tacksam för hjälpen så inte ngn ond ande.

Även om dom mediumen sagt att detta var det jävligaste dom ngn sin varit med om.

Men här gick Benny runt och eldade salvia i rumen för ett antal tusen lappar  och sedan åkte därifrån och aktiviteterna blev ännu jävligare efter detta.

För då blev anden uppmärksammad på att dom lagt märke till honom men han fick alldrig förklara sin sitiuation och vad han behövde hjälp med.

För det gör ju inte salvian den luktar lika gott för anden som för oss så inget som skrämmer bort en ande.

Så att göra ett sådant här arbete är det mest avancerade man kan ge sig in på och som sagt vad det kan ta många många timmar innan man är klar.

Ett par av mediumen hade ju sagt att detta var det jävligaste dom någonsin stött på ett medium avbröt sitt arbete eftersom hon blev så fruktansvärt rädd och mådde så fruktansvärt dåligt  vid sitt besök där även hom kräktes rakt ut.

Men det här var inte det värsta jag själv varit med om utan varit om betydligt värre saker  men det rör sig inte om ngn ond ande utan om förtvivlade och rädda andar som kan bli fruktansvärt våldsamma pågrund av sin rädsla för att gå till ljuset.

Inte som en del tror att dom inte hittar ljuset för det gör precis alla. utan rädslor som gör att dom inte vågar gå dit.

Vid ett ställe var det en pundare som var skit rädd att gå till ljuset eftersom han var skyldig en langare pengar som avlidit ngn månad en han själv.

Men det var den lättaste räddningen jag varit med om räckte jag frågade om denna langare behövde hans pengar som död,

Då förstod han och bara skrattade rakt ut och gick sedan in i ljuset det var den sannabaste räddning jag varit med om.

Men även här en fruktansvärd rädsla o ångest som kunde kännas av av dom boende.

Lasse

tarotlasse
4

Ja du Yhamer detta med att jag med kniv jakt det som hände sedan som du inte vill berätta är ju helt klart onda handlingar.

Men ngt troigtvis visar som en händelse ur andens  liv och att den själv råkat ut för detta.

För att anden visar detta betyder inte det att anden är ond.

Samma som när jag vid en sittning där en mördad person kommer igenom och visar hur han blev styckmördad du ska bara  veta hur detta kändes i min kropp.

Men det värsta var den tortyr anden fått utstå innan dödsfallet.

Det var för j-vligt att både känna i kroppen  o se detta som medium.

En fruktansvärd ondska anden visar.

Jag kunde beskriva exakt hur personen mördades  varför den mördades och på vilket sätt  och min sitter satt och bekräftade precis alltihop.

Till och med platsen som mordet skedde på kunde sittetrn bekräfta och även att denna mördade alldrig någonsin kommer hittas och det var väldigt makarbert och på ett väldigt specifikt sätt som inte ens kunna fantisera i hop  och även detta blir bekräftat..

Fruktansvärda händelse och grym ondska som visas av anden men för den delen var anden så kärleks full och så förlåtande till sittern som varit inblandad i detta mord.

så visst kan ande världen visa ondska utan att anden är ond.

Lasse

tarotlasse
4

Att vara rädd är inte att vara ond det är stora skillnader och det är bara ett fall jag berättar om att hjälpa n gn till ljuset i dom andra fallen hade anden redan gått till ljuset,

Anden visar händelser den varit med om under livet både fina och onda sådana händelser.

Som Anden som blev mördad på ett ohyggligt sätt o visar denna ondska men är så kärleks full  och förlåtande till denna person som var inblandad i sin egen död.

Så onda händelser men ingen ond ande.

jag har fått igenom våldtäckts män som har våldtagit sittern som kommer på besök som visar dessa onda handlingar och på ondska men när anden blivit igen känd så kommer denna kärlek och ångerfullhet och som vill hjälpa sittern att komma över denna hemska händelse.

Har haft föräldrar som slagit och förgripit sig på sina barn som kommer i genom under en sittning och då visar detta för att bli igen kända för hade jag beskrivit dessa som kärleks fulla hade ingen känt igen dom.

När dom väl blivit igenkända så är dom hur kärleks fulla som helst.

Så alla andar är väldigt kärleks fulla och vill så väl men kan visa dessa onda händelser som skett i sitt liv.

För anden komunicerar med både sina och våra minnen för att vi ska kunna känna igen dom.

Så har dom minnen av ondska dom visar från sittliv betyder inte det att dom är onda som ande.

Lasse

tarotlasse
5

om en Mamma som vid en olycka varit med att Hennes barn omkommit i  denna olycka.

Då ger sig på räddnings personalen med sparkar och slag i sin förtvivlan.

Vilket är väldigt vanligt.

Är då denna mamman  OND ?

Jag har precis samma erfarenhet med jordbundna andar dom är frustrerade rädda och chockade inte onda.

# 41

Det är faktiskt vetrenskapligt bevisat att medium som får en kontakt då aktiveras en liten körtel i bakre delen av hjärnan.

Forskarna har i många år undrat vad denna körtel har för verkan eftersom den allldrig varit akltiverad vid olika undersökningar.

Men för några år sedan man gjorde  magnet och elektroniska undersökningar på medium som gick i trance  så visade det sig att  denna körtel aktiverades och då skickade impulser till övriga delar av hjärnan.

Så det blev en överaskning för forskarna att det låg till på detta sätt.

Lasse

tarotlasse
5

Jag hade en sittning när det kom igenom en person en helt underbar person  som alltid varit väldigt empatisk och alltid satt andra framför sig själv.

Personen valde även ett vårdande yrke för att hjälpa sin medmäniskor,

Men en kväll på stan mötte han ett ungdomsgäng som misshandalde honom så svårt att han avled.

När han kommer igenom under sittningen så visar han ju dels den omvårdande personen han var.

Han visar även hur han misshandlas och jag kan under sittningen känna hur mitt huvud krossas av en sten.

Så onda handlingar och minnen från anden.

Menar du då att denna ande är ond eftersom han visade hur han avled ?

För helt normalt för andevärlden att komunicera på detta vis för att bli igenkända,

Har inget att göra om anden är onde eller inte.

Lasse

Elshira
3

#43 Jag har absolut inget emot att du berättar om dina upplevelser, och det är hemska saker du berättat - men mycket värda att höra med.

Men snälla, håll dig till topic eller starta en egen tråd istället för att berätta om alla dina livs uplevelser i denna tråd.

Hakuna matata!

chik
3

tarotlasse# Fint o tänkvärt skrivit. Tack..

Post#30..Skrattande Bra tankar..

Elshira#44…""Men snälla, håll dig till topic eller starta en egen tråd istället för att berätta om alla dina livs upplevelser i denna tråd.""Hur tänker du??? Jag ser det som en förklaring på problemet…

Tycker Lasse ger bra beskrivning på det som ni kallar Ond ande i en människokropp..

Ni är ju så kunniga om detta ämne.

Men ingen som har gett någon förklaring till hur den kom in i Kroppen o hur Han betersig nu när han har en ande i sig..

yamher
4

Nej, tarotlasse, det var inte hand öde utan vad han faktiskt gjort under sitt liv, och hans syster höll honom fast. Det finns inget gott i det. Och inte kom han till himlen heller oavsett vad ni skriver.

Det är dags att respektera att vi alla är olika med olika upplevelser. Du Tarotlasse har inte upplevt ngt mer än själar och jag har sett och varit med om andra saker, dessutom bekräftade upplevelser. Så ngnstans måste vi respektera varandra. Alla mina upplevelser vill inte jag lägga ut här. eller varför. Jag håller med Fjäril, att allt är inte bra att veta. Dessutom hör det faktiskt inte till tråden även det må vara jag som bröt tråden.

Man kan fortfarande bemöta ngn med respekt. Oavsett vad för problem man har.

ellen1960
1

Elshira, Jeg har tenkt på dette noen timer nå, skal jeg fortelle det eller skal jeg låta bli. Kanskje er det ikke ddet svaret du vil ha, men jeg vil alikevel skrive det.

Når jeg var ganske ung 21 år eller noe slikt, så hadde jeg det veldig vondt psykiskt. Psykiatere kunne ikke hjelpe meg, ogjeg dro på en tur med en typ pingstforsamling…der ville de drive det onde ut ved bøn, men alt ble mye verre for meg, og jeg trodde da at jeg hadde en veldig ond ånd inne i meg

Noen år senere så ropte jeg på hjelp, Jeg var villig til å leve det livet som jeg var ment til, og jeg hadde en frelsesopplevelse, hvor jeg kom i det helbredene lyset

DEtte er 26 år siden nå

Jeg tror ikke idag at jeg var besatt, men jeg tror at min sjel ikke trivdes fordi jeg levde et liv totalt forskjellig fra "avtalen" eller det livet jeg var skapt til å leve

Kan det være slik at det er en sjelelig konflikt din venninne sliter med?

chik
0

Ellen…..

tarotlasse
5

Allt dessa egna upplevelser jag beskriver har med tråden att göra.

Att visa hur ande världen komunicerar och hur lätt det är att missuppfatta ande världens kominikation och då skapa onda andar.

Att andevärlden blir missförstådda och att detta kan skapa en frustration vilket leder till ännu värre aktiviteter eftersom anden vill få fram hur det verkligen är.

Spelar ingen roll hur duktigt medium du en är för vi alla missförstår andens kominikation i mellan åt.

Eftersom anden visar oss minnen och använder sig av våra sinnen och allt går igenom vår hjärna.

Så påverkas allt av vårt eget logiska tänkande det går inte komma i från så länge man arbetar med mentalt mediumskap.

Ytterst sällsynt  man stöter på ett medium som är 100 % korrekt.

Däremot om mediumet försätter sig i djup trance och inte är medveten ja då kan man få en väldigt ren kontakt med minimalt av missförstånd men även i djuptrance går allt genom mediumets hjärna vilket alltid kan påverka kominikationen.

Jag försöker också beskriva detta med besatthet genom att beskriva mina egna upplevelser för att det ska bli lättare att förstå.

Framför allt vill jag visa vikten av att lära sig att stänga ner för är du stängd så varken du ser eller upplever andevärlden och slipper dessa ande aktivteter som tråden handlar om.

Lasse

Elshira
3

#49 Jag är mycket väl medveten om och hur det kan ske när en ande som inte gått över till ljuset söker upp människor och gör både det ena och det andra. Du har även förklarat det, men det räcker med en förklaring menade jag, att säga samma sak om och om igen och dra upp fler händelser känns inte nödvändigt.

Hakuna matata!

tarotlasse
3

Det är ytterst sällsynt att anden inte berättar hur den avled dom flesta anhöriga vet vad dom anhöriga avled av.

Så ett av dom starkaste bevisen mediumet kan ge genom att berätta vad anden avled av.

Gå på vilken seans som helst så kan du se hur mediumet beskriver dödsfallet.

Hur anden visar detta kan vara väldigt individuellt från medium till medium vissa medium får bilder av t.ex ett hjärta o då vet att anden avled av hjärt besvär eller kanske får en bild på en hjärna och då troligtvis en stroke.

Andra får det som ett ord i huvudet  t.ex cancer i magen.

O andra som jag själv känner det rent fysiskt i kroppen har personen blivit ihjälsslagen så känner jag hur jag får slag i huvudet.

Har en person fått en hjärtinfarkt så kan jag själv känna denna hjärt infarkt i bröstet.

Samma har en person avliidt av cancer känner jag en krypande känsla i kroppen får jag samtidigt svårt att andas ja då kan jag säga att anden avlidit av lungcancer och det är mycket sällsynt att jag tar fel på hur anden avled eftersom anden visar detta så tydligt.

Men jag har varit med om på storseanser där jag häll på att ramla av scenen  för helt plötsligt gav mitt ben vika precis som mitt ben försvan så jag fick ta tag i väggen för att inte ramla.

Det visade sig att anden amputerat benet och det visade anden genom att jag inte kunde känna ngn känsel i benet o vara nära att ramla omkull.

Det har hänt att jag plötsligt börjat gå väldigt konstigt på scenen och inte märkt det själv när sittern säger att du går ju på precis samma sätt som pappa gjorde när han levde.

Jag har stått på scenen då min syn försvunnit och jag inte kunnat se och då kunnat beskriva att anden var blind.

Eller så har jag bara sett publiken som en svag dimma och kunnat beskriva att anden hade starr när den levde.

Så hur anden kominiserar är väldigt individuellt men när dom använder vår fysiska känsel så kan dettta vara fruktansvärt obehagligt men i gen gäld ger det också så klokrena beskrivningar som anden kan bli igen känd på.

När det gäller att beskriva anden så gäller det också att mediumet komunicerar med anden på samma sätt.

Så frågar du anden hur den avled så visar den också det i 99%

Samma om jag frågar anden om vad den hade för ögon färg så visar den oftast det.

Frågar jag efter namn så inte alltid dom berättar sitt namn dom kan lika gärna berätta namnet på sin respektive eller ngn annan närstående.

Men i våras på en seans när jag frågade andekontakterna om namn så berättade samtliga sina tilltals namn och ngn både för och efternamn.

Men ovanligt att man får det på det sättet.

Det är väldigt få gånger då man gör hus beök där anden inte blivit missförstådd i det den försöker visa.

Som nu sist jag har beskrivit det innan där jag var hemma hos en dam som hade en hel del andeaktivitet och där damen upplevde att anden taffsade henne mellan benen.

Första mediumet som var där sa att hon hade en demon där och damen blev skit rädd o efter besöket av detta medium så blev ande aktiviteterna ännu jävligare.

När jag kommer dit beskriver anden så kan damen känna igen anden som sin bror men är tveksam eftersom brodern alldrig skulle taffsa henne melan benen.

Då frågar jag damen om bordern hade problem med under livet  och damen svarar ja han hade prostata cancer vilket han avled av.

Så anden taffasade inte damen mellan benen utan visade på vilket sätt han avled på men det missförstods som ett taffsande.

Jag kan ge hundratal exempel på sådan här misstolkningar.

Har haft jätte duktiga medium som blivit livrädda när dom haft kontakt med min pappa och trott att han försökt strypa mediumet.

Men min pappa kvävdes till döds och det mediumet kände men blev rädd o trodde han strypte henne.

Jag har råkat ut för samma sak när jag var elev då jag trodde en ande försökte strypa mig och jag blev skit rädd men min sitter som kommit längre i sin utveckling ber mig fortsätta eftersom han förstår vad jag menar.

Det visade sig att denna ande tagit livet av sig genom hängning.

Så visst kan man känna av hur anden har avlidit även omdu kanske inte upplevt det ngn gång men dom flesta medium har fått uppleva dessa fysiska fenomen där anden visar hur dom avled.

Jag har kolegor som tycker detta är frutansvärt och som absolut inte vill känna dessa dödsfall rent fysiskt och då bett sin guide att få slippa detta  och då sluppit få dessa känslor som är ett sätt för anden att komunicera med oss.

Lasse

solvinge
2

Lasse, tack för att du beskriver hur det fungerar när du hjälper någon, intressant och det verkar logiskt att det är så om någon känner så starkt för att förmedla något till någon här nere.

Jag undrar om du kan berätta om vad du tycker är det bästa sättet att stänga ner om det är någon som är väldigt rädd och har det jobbigt med besök av andar.

[mia-38]
1

Lasse kan gärna berätta om det bästa sättet att stänga ner…men då kanske i en egen tråd om det.
Så att vi håller denna tråden till det den handlar om. Flört

nottheonly
2

Jag har en liten fråga eller undran eller vad man ska säga..
Jag har nyss hittat in till denna iFokus sajt (har försökt undvikt den då jag är rätt så rädd för spöken/andar, men ändå nyfiken haha..) men iallafall, här skriver TS att vännen är besatt av en ond ande, och (nu har jag inte läst alla svar) tvivlar på detta och tror att vännen har någon psykisk sjukdom.

Men jag kom bara på att tänka på en film jag sett, Besatt som säkert många av er också har sett. Och den är väll verklighetsbaserad om jag inte är helt ute och cyklar?

Så är det verkligen helt omöjligt att TS vän skulle vara besatt av någonting som många verkar tycka(om jag inte missuppfattat vissa svar)?

tarotlasse
2

Jordbundna andar kallas även för vilsna själar eller platsbundna andar och finns själ för att dom kallas just  platsbundna,

En jordbunden ande är fruktansvärt rädd har en fruktansvärd ångest och deras enda trygghet är platsen dom befinner sig på.

Så dom skulle alldrig någonin lämna platsen för att komma till en storseans eller till en sittning då får mediumet vara så vänlig att komma till dom.

Så därför många använder platsbunden ande när man pratar om jordbundna andar.

Att ha kontakt med en jordbunden ande är väldigt sällsynt dom flesta medium stöter aldrig på en jordbunden ande under hela sitt liv.

Det är även det jävligaste man någonsin kan råka ut  för som medium inte för att dom är onda utan för att dom mår så fruktansvärt dåligt och i det tillståndet kan dom vara fruktansvärt våldsamma och även fruktansvärt otrevliga och dom är vettskrämda för att gå till ljuset.

Men hur kärleks fulla som helst när man hjälpt dom ur sin situation.

Men ytterst sällsynt man stöter på dessa jag har alldrig någonsin stött på en jordbunden ande och den paniken dom visar under en stor seans eller sittning.

Men visst händer det att en ande som varit ond eller väldigt otrevlig under sin tid på jorden och visar detta men alltid väldigt kärleks fulla och ångerfulla när dom blivit igenkända och berättar hur dom fått insikt om hur dumt dom bar sig åt under sitt jorde liv när dom kommit till ljuset.

Men jag förstår din syn på detta för i ett annat inlägg om att rensa hus tyckte du det var helt ok att ta 50 000 - 200 000 kr för att rena ett hus.

Då måste man ju skrämma folk helt från vettet om dom ska betala dom summorna.

Lasse

[mia-38]
2

Jag påminner er att hålla er till trådens ämne.
Att hjälpa TS med råd att få bukt med det som finns där.

Vill ni diskutera annat får ni starta egna trådar.

yamher
1

#57 det finns delade meningar bland mediala och omediala för den delen med huruvida det finns ondska eller inte, om det finns något mer än bara själar och om själar kan vara jordbundna och eller ha egenskaper som är allt annat än kärleksfulla.

Tyvärr respekteras inte alltid andras upplevelser. Men det gäller att känna till sin gåva, bristerna med sin medialitet, och ett öppet sinne så kan man förhoppningsvis bilda sig en bra uppfattning av verkligheten.

I det här fallet hoppas jag att berörda personer har fått den hjälp de behövde och jag kunde önska att tonen och bemötandet kunde vara respektfullt och hjälpande istället…