Blomsterdroppar
Hej är det någon som vet hur länge det dröjer innan man känner effekten av blomsterdroppar. Har tagit dem i 3 dgr, men ännu har jag inte känt av något.

Jag tror att det är individuellt, vilka droppar har du?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
hmm vad är blomsterdroppar till och bra för?

kika in på Lindbergs Healinglife.Elisabeth har länken dit.(Under länkar)Där får du utförlig Info./Ewa

Jag har oliv, har hört att droppar skall ge ganska snabb effekt..
Det beror på…Tar man t.ex. Räddningsdroppar i akuta situationer så hjälper de snabbt, redan efter några minuter, annars kan man upprepa dosen var 5 eller 10 min. Men det är bara i akutfall då de behövs snabbt. Vanligen har man en blandning som ska verka på längre sikt och då får du ha tålamod, det kan ta veckor. Beror alltså på åkomma och vad man vill uppnå.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jag vill bara berätta att dropparna som jag tog, startade efter ca: 8-10 timmar. Jag fick dom på ef middagen, och dagen efter på morgonen så grät jag i olika omgångar i säkert 1 timme. Tankar kom upp som jag inte tänkt på flera år, men som suttit i mig och skapat oblanasen. Jag blev väldigt fachinerad av vilken reaktion de satte igång.
Det är väldigt olika hur vi reagerar, och det finns inget som heter att man ska reagera si eller så.. Det är lika individuellt som oss människor.
Du kommer säkert att märka resultat då du minst ananr det. Vill också rekommendera dig att inte känna efter eller leta efter symptom, för då märker man oftast inget. Jag tror redan att du känt något, men inget du noterat som en reaktion på dropparna.
Det kan vara känslor eller fysiska smärtor också som kommer i samband med att blockeringar lossnar.
Bara lite info om mina tankar och upplevelser med dropparna.
Lycka till med dropparna !
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Blomsterdroppar är vattenutdrag av blommans essens och de hjälper och stöttar ens personlighet, rätar ut gamla negativa mönster och kopplingar och medverkar till att man får ett mer positivt själstillstånd. På så sätt kan de även hjälpa mot fysiska åkommor som ju ofta är svar på negativa tankar och mönster. De är ofarliga, milt verkande och alldeles, alldeles underbara….

Är det ungefär som eteriska oljor då?
Näe…inte som etersika oljor. Blomsterdroppar ska man ta invärtes vanligen. De är starkt utspädda blomsteressenser där man använder vattnet som informationsbärare för blommans subtila egenskaper. Det är alltså inte främst de ingående kemiska ämnena i blomman man använder sig av, som i vanligt örtte, utan mer blommans "själ".
Påminner lite om homeopati.
Blommorna i blomsterdroppar fungerar balanserande på sinnestämningen och hjälper på så sätt hela individen. De höjer energinivån i personen som får dem.