Mår någon dåligt?
Det verkar finnas faror med att undersöka det på andra sidan för mycket har jag förstått. Varför skall man behöva skydda sig med diverse sköldar och sådant, det borde egentligen vara bevis nog på att man inte bör rota alldeles för djupt i ämnet om man vill ha sitt sinne intakt.
Dels märker jag själv att ju mer jag rotar i det desto mer reagerar jag för smågrejer, ljud och andra små fenomen som jag inte innan lade märke till ens. Ju mer jag rotar alltså desto sämre verkar jag må dessutom..
Är det fler som känner som jag?
Jag känner exakt som dig bara det att jag är ''rädd'' för det. Men vill ändå märka saker

absolut det är ingen lekstuga, eller helt ofarligt med andra sidan. Det finns oerhört mycket som kan gå fel. Vi är oerhört skyddad som människor, och skjälar rent generellt och bör så förbli. De som går ut och säger att allt är bara ljus och kärlek är nästan de som har minst respekt för hur farligt det kan vara att leva med illusionen av ngt som inte är sant. Därför e det ao att börja med att skapa ett bra band med sin skyddsängel och gå därifrån att möta andra sidan (om man kan).
Alis volat propriis 
jo då är helt borta