Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 742 ggr
Morsan1
0

Tarotlek

Hej god vänner!

Hur många kort är det i en tarotlek? Hittade en i en låda som vi nu dammat av. Vet ej dock om den är fullständig.

Kram Åsa

Tarotsanna
0

78 kort är det i dem allra flesta.

Morsan1
0

Då ska vi räkna och se om den är fulltalig.

Tack snälla för ditt snabba svar.

Åsa

Tarotsanna
0

Så lite så, hoppas verkligen att den är komplett så ni kan använda den Skrattande Ha så kul!

Morsan1
0

Det var den inte Gråter

Endast 73 kort!! Vi får väl köpa en ny men dom kostar ju en del och vi har aldrig använt en.

Jag har kollat runt lite på sidor och det finns ju en uppsjö av lekar. Vilken bör man köpa pm man är nybörjare? Den enklaste av enkla.

Åsa

Tarotsanna
0

Aj, då vad trist!

Jag tycker att Osho zen tarot är en bra lek att börja med men den skiljer sig lite från dem traditionella lekarna och innehåller ett extra kort, alltså 79 stycken. Men bilderna är väldigt vackra och tilltalande tycker jag. Den finns till ett bra pris på adlibris

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9187056631

Sanna

Morsan1
0

Kan man dela på en tarotkortlek eller ska den vara personlig?

Tarotsanna
0

Det får man väl känna själv… Andra får gärna titta på mina kort men jag lånar aldrig ut dem till någon annan för att använda dem till att tolka med.

För mig är det mitt privata verktyg Glad

Morsan1
0

Det var nog lite det jag hade på känn.

Tack för alla dina svar, du kanske kan bli vår tarotvägledare när vi ska ut och botanisera bland korten.

Tarotsanna
0

Ja, tarot är spännande och intressant Skrattande Här kommer en länk där du kan titta på massor av olika lekar för att hitta en som faller dig i smaken.

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/list.shtml

drutten53
0

oj vad tarotlekar..har nu kommit till lek Guardian..få ta lite i taget..men har hittat några stycken som gav min värme o skön känsla…sätter in ett som jag känner för..kan någon tolka det åt mig…och sen vad ser ni..vad tiittar ni efter..

det är ett av dessa som jag fastna för..hela den lek verkar ge känsla..man blir varm…kram