Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 3006 ggr
[sagalina123]
0

En grotesk dröm

Drömde en ytters märklig dröm. Drömde om att jag hade en påfågelfjäder i min bröstvårta, den stack liksom ut lite och gnagde/skavde, som jag sedan drog ut. Då blödde jag kraftigt, sen blev bröstvårtan mörklila och jag fick för mig att sy igen såret. Tänkte också att om det inte skulle läka så måste jag skära bort hela bröstvårtan.

Efter ett tag får bröstvårtan sin vanliga färg men jag har fortfarande ett stort öppet sår, men det blöder inte.

Jag känner ingen smärta i drömmen, det såg/ kändes bara groteskt på något vis. Någon som har några tankar kring denna ytterst märkliga dröm?

Känner starkt att den drömmen vill säga mig något, men vet inte riktigt vad.

Amandla
1

Påfågeln är (bland annat) en symbol för odödlighet och återuppståndelse/pånyttfödelse. När den dessutom kom ut ur hjärtat (som jag tolkar det) så kan det handla om att du börjar förstå att du är en odödlig själ som ständigt pånyttföds och att det kan kännas som en märklig tanke… Vad tror du själv?

[sagalina123]
0

amandla, det tror jag starkt på, att jag pånyttföds. Men det var dock den högra bröstvårtan som den kom ur.

Jag har så svårt att sätta fingret på vad den drömmen säger mig, men det är som den vill förmedla mig något speciellt.

Har haft ett par riktigt tuffa dagar, blivit arbetslös för ett par dagar sen och tänkt att det kanske var det bästa, drömmen kanske också ville förmedla att jag har varit med om värre saker här i livet och klarat av de motgångarna galant och att det kommer att lösa sig med jobbsituationen likaså, att jag kommer få ett bättre jobb än det jag miste.

Amandla
0

Tror du hittar svaren där, inom dig Flört Ofta behövs bara ett bollplank så man kommer på spåret.