Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 423 ggr
flymybike
0

vilket land vinner ?

eurovisium tävlingen i Helsingfors ?

kan det bli Arken från Sverige eller…?

mitt svar är: Croatien 

mvh Jan

Melina.
0

Hehe, nej du, Sverige vinner vet du Glad Har ju alltid gillat Ola Salo.

Mvh Melina

Nemii
0

Lite svårt att säga. Vi har ju ett par konkurenter, men hejar ju självklart på sverige! Har varit ett stort fan sedan deras andra album kom ut :D så det känns väldigt häftigt att se dom i ESC ^^

EwaKristina
0

Jag har inte hört något av de andra bidragen,håller stenhårt på The Ark!

flymybike
0

inte jag heller, men kan väl använda medialitet, ha lite skoj samtidigt.

kram

EwaKristina
0

Det kan jag hålle med dej om Flymybike!!Testa gärna era förmågor ang.ESC…..*L*

Morsan1
0

Den andliga katastrofen hejar och tror benhårt på The Ark!

Åsa

Nemii
0

Morsan1, det är inte bara du som är en "katastof" (vilket jag egentligen starkt betvivlar). Många av de andra bidragen hör också till den kategorin! Såg kvalet häromdagen. De flesta var förfärliga, några var OK, men ingen lika bra som The Ark!Skrattande

Heja Heja Heja

galdra
0

Sörm land eller Dals land eller Göta land. Buuu jag kan inte bestämma mig…..

Morsan1
0

Men Galdra! Sörmland förstås! Underbar i sin mångfald av natur och vatten!

Tiia
0

Finland vinner…

zeretki
0

Galdra, HEJA DALSLAND!! :D

galdra
0

Neej man måste vara patriot flickor och pojkar vi håller på Sverige va?Ska vi sätta en peng????HIHI

probiotica
0

the ark såklart;)

lordi
0

byyyyyyyyy Finland är väl bättre, men hejar på skåne, ucsh det var nog whiskyn …….mmm ..ja.. hejda

galdra
0

#14 hahaha

zeretki
0

Jag ska inte ens se tävlingen… Flört

Fdtr
0

Tror Arken kommer in på 5:e eller 6:e plats. Har inga vibbar om vem som faktiskt tar hem det, tror det blir väldigt lika för de tre bästa.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Karmatarerskanise
0

Jag gillar finlands låt. Avskyr  the ark ;)

zeretki
0

Har knappt sett men råkade se Ukraina och den MÅSTE bara vinna! :D *asgarv*

EwaKristina
0

Jag gillade Finland oxå,antingen The Ark eller Finland.

Thinka
0

Finland  har fått min röst så det blir nog Finland eller Sverige som tar hem det iår.

Soffe
0

Finland är helt klart bäst av alla. Fast jag hejar ju på Sverige.. Det e ju trots allt hemlandet..

Glad

Magi-cat
0

gääsp…vem bryr sig…. :-)

Fast det blir väl vitryssland …

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Karmatarerskanise
0

Finland och Moldavien gillade jag

Soffe
0

Jag gillade hårdrockaren i mellanspelet..mmm :) Tycker att den låten kunde vinna istället..fast dem inte e med..

Pendlan
0

Har aldrig sett  vilket skit! vi fatta noll av omröstingen- Kanske har fel på parabolen?

Pendlan
0

E de fel på vår parabol? vi ser inte vilka deltagarna  e.???

Thinka
0

#27 menar du den där listan där poängen skall synas? Den behöver man ju ha förstoringsglas för att se…

Pendlan
0

FINNARNA VINNER

Nemii
0

SERBIEN? Vadå liksom? Kolla länderna här uppe.. de va riktigt klent med poäng! fy fasen va lågt! Tack Danmark, Norge och Island iallafall!!
Nej, Melodifestivalen/ESC blir bara sämre och sämre!
Men The Ark kommer alltid på första plats i mitt hjärta <3 Flört 
Heheh

MissQuinn
0

**Tvi,fy,örk vilka skitlåtar det var med denna gången *gör grimas* Macedonien gillade jag nog bäst och Sverige….Skrattande
**

Nemii
0

Hade nästan hoppats lite på Ukraina också som 2a om sverige vann. Eller som 1a om vi inte gjorde det!  Dom va skit coola ju! Cool

Tita
0

Tyckte Ukraina var lite kul, en sån där typisk låt som kommer fastna i skallen.

Men bästa var Sverige,Ungern,o Finland tykte jag.

flymybike
0

Jaayha nu har man kollat låtarna lyssnat o analyserat. Men visst är det nästan uteslutande domarspel, man ger poäng till gannländerna osv. Helt uppenbart. Vår mediala intuition räcker således inte, det var säkert rätt låt, men blir arg när ser hur det fungerar. det finns flera östeuropeiska länder numera med. Då är det väl givet man sänker rösterna till dem själva.

ha en bra dag

zeretki
0

Nu har jag bestämt vilka jag gillade bäst! :)

16. Tyskland - Roger Cicero - Frauen Regier'n Die Welt (Women Rule The World) 12 points
18. Ukraina - Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai 10 points
21. Bulgarien - Elitsa Todorova and Stoyan Yankoulov - Water 8 points

14. Lettland - Bonaparti.lv - Questa Notte (Tonight)

09. Lithauen - 4Fun - Love Or Leave

11. Georgien - Sopho - Visionary Dream

Serbien var helt OK, men inte bäst. :) Men jag är ju inte riktigt en fan av tävlingen alls. ;) Fast man tittar ju alltid ändå! *skratt*

Chatrine
0

Nä fy vilka hemska låtar det var, Bulgarien hade riktigt skön musik i sin låt, önskade att hon have varit tyst, Finland var jättebra och Grekland hade sköna rytmer, men sen vete sjutton… Men jag gillade Luuks kommentarer, han är faktiskt lite kul.

Tita
0

# 36 ja det var nästan det bästa av allt att skratta åt Luuks tokiga komentarer =) han var toppen !!

john-a74
0

Det var ju nästan rätt ju det blev ju ett grann land till Croatien :)

så du gissade bra Jan ju ler

Mvh\\\John-A.A

Tiia
0

Usch vilka låtar

Tyckte att  Finland,Moldavien och Sverige var proffsigaste…….men vilken inledning av Lordi…jättebra

lordi
0

bra Tiia, samma tycke här

Zariah
0

Jag höll på Sveriges bidrag, men gillade också Finlands bidrag och sången där tjejen hade jeans och sjöng blues. :-)