Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1298 ggr
xinluo
0

Järnvägsmuseet i Gävle

Hej jag är ny här och tycker att det här med det andliga är både spännande och självklart.

Min fråga till er är något som jag funderat över i flera år….Jag har besökt Järnvägsmuseet i Gävle flera gånger och varje gång känner jag så starka känslor av sorg. Jag mår dåligt och stannar inte länge vid de olika tågen, värst är det kring de äldsta tågen. Kan någon förklara varför jag får denna känsla varje gång. Det finns bl.a en vagn som användes att frakta fångar i och där är det nog värst. Inte rädsla utan mer som sorg.

xinluo

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Ludvig1
0

Mänsklig Empati? ;) kanske formulerade mig fel. Men ni förstår nog vad jag menar:D

Elisabeth-J
0

Du kanske känner av energispår från platsen, då kan man få olika känslor kring saker som har hänt där. Eller så kan det vara någon där som inte finns kvar i livet som du känner av.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

xinluo
0

Jag tror mig känna av en närvaro och att denna följer mig när jag går runt bland tågen. Om det inte vore för att mina barn så gärna vill åka dit skulle jag inte gå dit igen:)

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Labolina_73
0

hm hehe vi kanske skulle samla in ett gäng duktig,, det finns ju ett flertal som redan fattar poängen,, jag förjer gärna med för att fatta gaoppen mera än jag börjar inse att jag gjort…

Well,, vad säger ni? SKa vi åka dit? KAnske nån som vill ha hjälp ju oxå.

//Linda

Dioramabyggare
0

Hej xinluo.

Samma kännsla fick jag när jag var till Sveriges Järnvägsmuseum i Gävle på SJ:s 150-årsjubileum 2006 och gick omkring i de olika hallarna.

Trots att jag är väldigt intresserad av tåg och av järnvägshistoria så vill jag inte dit igen.