Lägga tarotkort?
Hejsan!
Tänkte om nån har förslag på lite olika formationer man kan lägga vid speciella frågor när man lägger tarot kort.. har en variant jag kör men måste ju finnas fler? :)
Hej ***Malin!
Du känner säkert till det keltiska korset och tre kort på rad. Sedan finns det hjärtat, stjärnan, korset, Klockan (12 timmar eller 12 månader eller 52 veckor) Kabbalas livets träd (då kan du får fram svar på utveckling, själ och sinne).
När jag började med Tarot för två decennium sedan så fanns det inte lika mycket utbud som det gör idag. Jag skapade egna läggningar som jag förbestämde placering på vad korten skulle betyda om de hamnade där ex Dåtid, nutid eller framtid. Det fungerade nästan bättre än de förutbestämda läggningar som brukar följa med i olika tarotböcker.
Om du har frågor om personens hälsa, då kan du till exempel göra som en streckgubbe med hjälp av korten - Huvudet är ett kort, överkroppen ett, underkroppen ett kort, eller ett kort för hela bröst och mage, Armar ett eller två kort, ben ett, två eller tre kort. Om du har kunder som frågar om hälsa var noga med så att du inte bryter mot Svensk lag. Läs Patientsäkerhetslagen 2010:659 först. Du får inte glömma att människor har en baksida också. Lägg upp korten i dubbel bemärkelse...två streckgubbar så får du svar på både bak och framkroppen. Folk brukar ha ont i ryggen….
När du har lärt känna korten som en vän. Då vet du vilka kort som brukar komma upp på vissa frågor. Kombinationer är också bra i tolkningssyfte…testa, prova, lär känna korten.
Du kan lägga korten för din dag. Kort ett mellan 07:00 - 12.00 kort två 12.00 - 18.00 och tredje korten för 18.00 - 00.00 Kort fyra från 00.00 - 07.00 (om det är helg till exempel och du ska ut och parta) Du kan gärna dela upp timmarna till ett kort per timme…Det är bara att hitta på, men glöm inte att skriv ner vad du har bestämt så att du inte glömmer det när du sedan ska tolka korten…Lätt hänt 
Lycka till.
Hälsningar Völva
tackar så mycket! Ska se om jag hittar lite mer information om hur man lägger stjärnan och några av dom andra du förseslog :)
Det förstår jag mycket väl….
Men skulle du vilja göra de imorgon vore ju det toppen! Jättesnällt av dig :) Har du hållt på med detta länge?
Jag har lagt ut en till tråd under "reinkarnation/tidigare liv" under rubriken har jag rätt? är detta något du har känsla för? om du har lust att kolla :)

Ja du varför begränsa dig till ett visst system när du lägger dina kort.
Du kan göra din helt egen stjärna som är anpassad efter det du behöver för just den gången.
Du kan även använda vilken befintlig stjärna som helst och själv bestämma vad varje kort ska informera om.
Så bara fantasin som begränsar dig finns inget som säger att just en stjärna behöver betyda just en sak vid varke tillfälle utan ngt man kan anpssa gång för gång o till det man behöver veta vid det specifika tillfället.
När jag lägger en allmän stjärna på 6 månader framåt så använder jag mig Keltiska korset som grund men har anpassat den till hur jag vill att den ska funka o inte som grunden var från början o det funkar alldeles utmärkt.
Sedan så är min erfarenhet att lägger du en stjärna vilken som helst så får du även upp svaret på frågan din klient vill ha svar på även om du själv inte vet om vad frågan gäller.
Lasse
Tack Lasse :)
Jag frågar dig samma sak som jag frågade Völva..
har lagt upp en tråd till som heter "Har jag rätt", är de nåt du har känsla för… de har drivit mig till vansinne under en längre tid att jag inte vet :)
Mycket bra tråd. Vill själv lära mig fler stjärnor som jag kan lägga vid tarotläggning.
Jag har själv lagt tarot i snart över tjugo år och idag använder jag mig oftast av egna läggningar. Det är svårt att förklara men oftast får jag till mig via känsla hur många kort som ska användas och hur de ska läggas upp. Detta funkar bra för mig men naturligtvis gäller det att hitta DITT sätt som du trivs med
Det enda som alltid är samma för min del är blandningen, kuperingen och solfjädern när klienten plockar kort.
Mitt tips till dig är alltså att gå mycket på känsla, variera egna läggningar med tex stjärnan, keltiska korset etc. Lär dig lyssna på korten och behandla dem med respekt så har du kommit en bra bit på väg!
Lycka till med dina kort!
Ge av dig själv det du vill ha av andra!
Ta för er…Hoppas detta ska göra era tarotläggningar roligare, utvecklande och bli mer komplicerade
!
Svar på din fråga ***Malin
Jag började leka med Tarot 1992 och började spå folk 1998. Jag la av med tarot helt och fullt 2005 både med att spå andra och mig själv.
Det lärde mig att man ska bara fråga samma fråga max 2 gånger för att det ska ha någon funktion. Annars kommer korten bli meningslösa och tappa kontakt….det var så jag kände det….
Jag löste min tristess med att ha kul när jag spådde på mässor!! Då var det nya människor med frågor som berörde deras liv. Då blev det klockrent! Då får man ny kraft trots att det är extremt pressande att spå 6 personer per timme i två dagar från dörrarna går upp tills det stänger. Det lär än mycket hur man ska arbete under många timmar. Det har jag haft mycket nytta av i senare utveckling!
Den roligaste tiden var leken med tarot och spontanläggningarna som jag tog 50 kronor för. När folk började använda mig i stället för terapeuter. Då tappade jag intresset!
Min tarot var ett trappsteg mot högre utveckling.
Kramar från Völva
Tack så hemskt mycket Völva! Jag är väldigt tacksam.
Du skriver det sista att "Min tarot var ett trappsteg mot högre utveckling". jag har nåamligen någnstans VETAT att de är meningen att jag ska utveckla min medialitet, men jag har aldrig kommit fra till på vilket vis/vilken metod.
Ett medium sa till mig första gången jag besökte henne att jag kommer spå i händerna när jag blir äldre. Jag tänkte för mig själv att tanten måste vara galen :) men nu när jag börjat med korten kan jag tänka att det är ju faktiskt ett sätt att spå med händerna.
En annan ville jag skulle hålla ett föremål för hon sa att jag skulle kunna läsa av det genom att bara känna.
jag har också hört annat, men inte riktigt "rotat" mig med nån av dessa, och vet inte vilket sätt som är meningen för mig. Jag bara vet att NÅT är de meningen jag ska göra!
ska jag bara "nosa" lite på alla fronter och se vilket som passar mig? Eller kan du få någon känsla för va det är meningen jag ska göra?
Tack igen! :)
Hej ***Malin!
Tack själv. Vad kul att du uppskattade mitt svar!
När jag började så skulle jag vara ditt och datt och jobba med ditt och datt enligt flera medium!
Jag har lärt mig Psykokinesi med el, fjärrsyn, psykometri (ha föremål i handen och berätta dess historia) drömtydning, tarot, I-ching, Kiromatik (spå i handen) Grafologi (tolka handstilar) Nummerologi, Cartomantik (spå i vanliga spelkort) omen, Astrologi, Feng shui, Healing, tala med änglar och guider, Mystiska vägen, kanalisering, astralresor, reinkarnation, för att nämna några.
Till slut kommer man till en punkt då man släpper allt detta och går sin faktiska väg.
Jag kan inte säga eller se vad du ska göra. För då går jag i mot min egna lära. Jag kan säga såhär. Allt det du känner att du måste göra enligt andra - Det är fel väg. Det du brinner för, drömmer om, längtar efter att göra men vågar inte - UNDERSÖK DET NÄRMARE! DET VAR MIN RÄTTA VÄG!
Jag lyssnade också mycket på medium och vad de sa i början. Nu 13 år senare så inser jag att inget medium hade rätt om mig, min guide eller min väg. Fast jag är glad att jag har alla dessa kunskaper som jag idag inte använder. Jag har alltid undrat varför jag lärde mig dem…
Då dyker det upp människor som du ***Malin som har frågor. Då får jag svar på varför. Äntligen får jag lite nytta av mina kunskaper. Tack ska du ha!
Sköt om dig
Kramen från Völva
Tack så mycket…! Du gav mig faktiskt lite kalrhet i de hela. Speciellt när du skrev att "det jag längtar efter ett göra men inte riktigt vågar".
När det gäller det mediala, så stämmer de. Jag tror jag vet vad det är som drar i mig mest, men har inte riktigt lyssnat för en del av mig är fortfarande lite lite rädd.. :P
Men tack! :)
Mitt råd är: Skutta rakt in i det som du är rädd för - du kommer bli överraskad!! 
Tack. Tror faktiskt jag ska följa de rådet! :)
Lysande 

Fina meningar och bra råd Völva.
Även jag tar del av det, tack! =)
#25 Ja precis, tack snälla du =)