Lite bilder att öva på
Ingen som vill öva?
U R us
Nu kan inte jag läsa av saker men får endå en obehagskänsla då jag ser detta ställe:-(
Mörkret kan iofs göra det ännu mörkare..
Men det känns väldigt slutet..ångest
uuh tycker inte alls om stället choklad
# 5
Din känsla är så rätt ..vågar du fortsätta att känna in? Ser du något?
U R us

Kan inte detta alls. Men jag kände direkt ångest, rädsla och oro. Vad är detta för ställe? Känns inte som det har varit lägenheter där det bott vanliga familjer utan ser fler människor, som att det bott fler människor där samtidigt.. kanske?
Som sagt, kan inte det här alls…
Sorgligt, har ngn brunnit inne där?
Ja det gör jag choklad..
Jag ser trasiga människor..inspärrade..
bortglömda
Sista bilden ser ut som ett mentalsjukhus, eller åtminstone en sluten avdelning som använts för psykiskt sjuka.
ni är alla väldigt duktiga..väntar lite till med att säga vad det är för ett ställe..
U R us
Jag kan tyvärr inte känna något, men vet inte heller hur man gör! ^^ Men är nyfiken på vad det är för ställe!

Käns som det var i tyskland/polen ett ställe att förhöra fångar på under ww2
Inget roligt ställe.
Fick med den första bilden mentalsjukhus/"förvaring" av människor som mår dåligt. Samtidigt tänker jag att med alla balkongerna så är jag nog fel ute. (Försöker t o m tänka "flytingförläggning" men det känns inte rätt.)
Se'n ser jag gallergrindar och en "kur" för passage - vilket kan tyda på samma sak eller någon slags "fängelse".
Mer än så får jag inte, förutom då, att bilderna ger en väldigt tung känsla i kroppen, jag får mycket jobbiga känslor… även fysiskt, i magen särskilt… = ångest/rädsla/oro…?
Ska bli spännande att höra vad byggnaden använts till.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Det är sanatoriet i Broby, skåne.
Ett behandlingshem för psykiskt sjuka. Eller har varit, får jag ju säga.
U R us
Aha! Där ser man! Kul! Många upplevde i alla fall bilderna på samma sätt.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
(Dubbelpost som raderats)
# 16 
U R us
Tack, Choklad för övningen!
Tack för övningen choklad:-))
Jag skulle vilja veta mera om detta ställe..om det finns någon historia bakom..?
Jag kan iofs söka lite på google.
Det känns som det inte riktigt gick chyst till där.
Lite outsider med regler och sånt..
Fyyyyyy riktig ångest obehag..kram till dig 
# 20
Tyvärr så har jag inte mer feedback att ge än så här. Men det har ju varit tunga känslor härinne och säkert mycket panik och rädsla.
(vassego)
U R us

Första bilden gav bilder av barn för mig av någon anledning, helt okej känsla, av någon orsak fick jag för mig krigsbarn från finland (?), emedan resten var grånade människor med "sjukhusdress". Välmenat men dåligt gått…
Kusligt sen när jag kollade upp, det har varit typ barnhem för sommaren för tschernobylbarn, tuberkolasbehandlingsställe etc etc…
Jag kände panik på sista bilden. Kan inte läsa av bilder, men just panik kände jag 
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
# 22 Tjernobyl?
Det hade jag ingen aning om..jag måste kolla upp det jag också..
Vad duktiga ni är allihopa! 
U R us
När jag fick upp den sista bilden kände jag mig jagad en stickande känsla av ångest,oro och sorg..
Det känns som om något hemskt har hänt där…en kvinna som styrde med järnhand och ville bara sitt eget bästa.
En samling människor och förvirrande själar som jagas av något ont..

jag känner också att det varit någon slags låst institution. Känns skrämmande. Ingen vill vara där.

http://www.jornmark.se/default.aspx
Hittade en hemsida där det står lite om Broby och med väldigt mycket bilder.
Jag grät igår när jag fick se bilderna, idag tittade jag igen bara för att se om det verkligen var så, jag gråter idag också.
när jag tittade på bilderna fick jag fram behanlingshem, ångestkänslor, psykiskt sjuka personer, inspärrade, hårt hållna.
Men även barn, tänkte först barnhem… kändes som det fanns fler användningsområden för denna byggnaden… läste sedan kommentarerna och kände att det jag fick in bekräffdades.
lägg gärna in fler övingar.
Gillar inte alls vad jag ser på väggen.. Väcker en del obehag
får känsla av o känna sej inspärrad, ångest…. har det varit fängelse elr psykhem??
<3 kärlek <3
Hihi d finns redan feedback på denna övning
så scrolla uppåt *L*
mm men det är den känslan jag fick när jag såg bilderna sen skiter väl jag i vad alla andra skriver;)
<3 kärlek <3
Tänkte bara i fall du ville få lite feedback på din känsla i övningen som Choklad lagt in
varför då?
<3 kärlek <3
aha nu såg jag choklad har skrivit det har varit ett psykhus. nä jag skrev bara som jag kände sen skiter väl jag i resten.
<3 kärlek <3
För att du skrev ? efter ditt inlägg i #31
http://www.tspr.se/gallery_68.html
hoppas att länken ska funka.
U R us
Tack Ckoklad jo den funkar
bra mossquinna (tack själv)
U R us
Det är svårt att läsa in bilder när flera inlägg före som fått repons.
Innan jag hann läsa alla kommentarer hade jag känslan av att huset står i sverige. Det jag fick in är att människor varit inlåsta men inte fängslade i huset. Den stora källorna till oro i huset idag kommer från källaren och från någon form av gemensamhetslokal. Den ångest och oro som några känner av, är oftast eplatsbundna nergier som leverkvar från personer som mått dåligt i levande livet. Därmed inte sagt att det inte vandrar kvar några själar i huset, men vilka som är kvar är lättast att känna på plats, med det gäller både boende och personal.
Ett rum i huset har någon gång blivit helt brandskadat, med begränsade skador i övriga huset. Denna brand har dödat eller skadat minst en person alvarligt. Känslan av brand har förmodligen känts av i inlägg #24.
/Mindfull