klurig"""
Lite nu när det inte fins något..
Ser att det blev fel på sista alternativet.Skall stå numer 13
Lena.P är jag i verkliga livet.
Just 13 som otursnummer.. Är inte det delvis bibelns fel.. Vad jag vill minnas förknippas 13 med den dagen då de kom och hämtade Jesus var Judas den 13:de vid bordet.. eller om det nu var den som reste sig sist ifrån bordet som nummer 13
Vad säger tex tarort om talet 13? Nyare sätt att spå, tex tärningar förknippar alltid 13 med någonting som förknippas med otur
Skulle vara kul att se om det finns någon med Islams läror, och vad de förknippar 13 med :)
Det finns flera trådar om fredagen den 13 och talet 13 här på sajten….
Från början var talet 13 inte något olyckstal alls, utan det är senare tolkningar..
Talet 13 i Stora Arkanan i tarot är Döden - men inte som död utan transformation - man lägger ifrån sig det man inte behöver och går över i ett annat, högre, tillstånd efter djupgående förändringar. Positivt därför att utan förändring sker heller ingen utveckling. Energin försvinner inte, den övergår i något annat - så det vi kallar liv och död är förlopp som finns samtidigt i ett flöde.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
För mig handlar det helt enkelt om vad vi projicerar ut. Som öppna internetplatser (Facebook) där alla skriver om just det här datumet - och vi ska inte tala om Fredag den 13:e också
Så istället för att tänka (även de dagar som börjar med "otur") att "nu kommer det fortsätta hela dagen" - så kan vi vända på det själva. Idag blir en fantastisk dag!
Om hela världen projicerar att "idag är en otursdag" så är det inte konstigt att det blir så - så du tänker, så blir det!
Jag tycker vi tar några datum och skapar dem till bästa_dagen_någonsin - tänk vad positivt det blir då
Jag vet att väldigt många ogillar det datumet - det är synd tycker jag, då det enbart är ett datum.
Som sagt - så här resonerar jag och inget är varken rätt eller fel 
Sajtvärd på Övernaturligt

#2 kan nog ligga mycket i vad du skriver där.
#4.Så tycker du o många med dig…Sen så har vi dom som inte tycker om det numret..Så som vissa Hotell har inte våning 13 om de har så höga hus..
Sas hörde jag har inte plats rad 13.
Rum 13 på hotell finns oftast inte.
Så något är det med detta nummer…