Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 665 ggr
AnkiH
0

Budskap?

Hej!

Jag har länge undrat, och hoppas att någon av er medium kan svara.

Varför är det så viktigt eller Är det viktigt att ni som medium beskriver personen från andevärlden, innan man lämnar ett budskap. Jag undrar, kan det inte vara så att det är vår andliga vägledare som träder igenom och ger ett klockrent budskap? Jag förstår och även jag vill ha bekräftekse av vem som kommer igenom, men kan inte budskapen levereras från den andliga vägledaren oxå, så att jag själv kan veta vilken person som vill mig något. hoppas ni förstår hur jag menar. Mvh AnkiHGlad

zeretki
0

Hmm, jag är inget medium men jag har många tankar om just detta. Jag ser det som såhär: medium vidarebefordrar det som klienten vill ha. Om klienten själv vill så kan h*n själv lära sig MEN det kan ta lång tid, tålamod och man kanske inte har den naturliga begåvning som en del medium har.

Jag ser det som med alla yrken. Vissa människor föds med en naturbegåving inom ett område. Andra får jobba för att komma dit. Vi har inte tid, råd eller energi att lära oss ALLT på en livstid, alltså måste vi välja en sak. Vi väljer vad vi vill lära oss och vad vi vill jobba med.

Jag skulle kunna bli läkare och ta hand om mig själv men jag vill inte, alltså går jag till en annan läkare. Glad

Lite så tänker jag, hoppas ni förstår hur jag menar?

Jag tror absolut att alla kan lära sig mycket men alla kanske inte VILL eller VÅGAR eller ORKAR och då är det lättare att prata med ett medium. Glad

Elisabeth-J
0

Ett medium är en länk mellan personer och andevärlden, därför beskriver dem sig genom oss och förmedlar det som dem vill säga till dig. Att kontakta sin guide kan man göra själv också, genom medial vägledning får man också andra budskap. Det är inte samma sak som att tala med andevärlden. Jag brukar inte kontakta andras guider men det har hänt vid enstaka tillfällen att en guide har kommit fram också.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AnkiH
0

Ok, tack så mycket. Mvh AnkiHGlad

MariaJ
0

Om man får en kontakt med en ande som ligger längre tillbaka i generationenra, som tex morfars syster eller mosters man, kanske till och med mormors mamma…och den personen inte känner igen anden alls på beskrivningen…Hur gör man då ?

När budskapet kommer igenom så är det helt relevant till personen nuvarande situation, och budskapet är också så pricksäkert att man vill lämna den andens information…så man förmedlar det. Personen tar med sig informationen..och senare så får man veta att både namn och all information om persoenen stämde med andens information.

Anden berättar vad hon hette på jorden och vilket släktled hon är i och vilket budskap hon vill lämna. Dessutom hur hon var då hon levde på jorden.

Varför jag frågar är…Det är ju så viktigt att inte lämna budskap från någon om inte personen vet vem det är ifrån, enligt reglerna. Men skulle jag då bara låta bli att ge detta budskapet pga, att personen inte visste vem detta var.. Budskapet var en viktig information både för henne, men även hennes familj.

Tacksam för svar..

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

MariaJ
0

*putt*

Eftersom vi jobbar olika så vore det väldigt skoj att få någons respons och åsikt om mitt inlägg..Vi jobbar ju olika, men det är så väldigt viktigt att personen ska veta vem anden är. Jag har varit på storseans där ett medium fick kontakt med en ande, men personen kunde inte komma på vem det var..så mediumet lämnade kvinnan och gick vidare till nästa.. Sen kom kvinnan på vem det var, men det var försent.. Varför kan då inte mediumet  få stanna kvar och leverera budskapet till personen ? Budskapet var kanske ett viktigt budskap och skulle säkert stämma på pricken…Personer som går till medium kan ibland låsa sig av spänning och få svårt att komma på vem anden är, trots att de mycket väl vet vem. Är det då meningen att personen inte ska få budskapet ? Det finns ju säkert många som senare kommer på vem det var, men då är det försent.

Jag går på min intitution och får jag till mig en ande så besrkiver jag han/hon för personen…och jag levererar ett budskap även om personen inte just då vet vem det är…Är detta då helt fel enligt alla normer och riktlinjer ? Buskapet kan ju vara klockrent + att anden ligger längre bak i släktledet, eller har personen inte träffat anden mer än ett fåtal gånger på jorden..så personen har svårt att just då komma på vem det är..

Carpe Diem

Maria Johnsson

Perla
0

Jag jobbar med medial vägledning utifrån den inställningen att innehållet i budskapet är viktigare än "paketet som det levereras i" men om jag skulle gå till ett medium så vill jag ha en exakt beskrivning av den person på andra sidan som vill förmedla sig.

Det är ju det själva mediumskapet går ut på - att bevisa att andevärlden existerar och att de personer som gått över fortfarande är med oss. Då blir ju personbeskrivningen, trots relevansen i budskapet, avgörande för trovärdigheten.

MariaJ
0

Tack för ditt svar Perlan..

Ja, jag förstår precis vad du menar. Jag håller absolut med dig i det du skriver..då en person kommer till ett certifierat medium så ska dom veta att de får ett sådan budskap, så att inga tvivel behöver uppstå. Det är just det som certifikatet ska stå för.

Jag vill då hellre i framtiden kalla även mitt arbete för medial och personlig vägledning, och inte sträva efter att titulera mig som certifierat medium.

Carpe Diem

Maria Johnsson

zeretki
0

MariaJ, jag måste få säga: Att om jag gick till ett medium med en specifik fråga, så skulle jag vilja höra ALLT som mediet fick fram, även om det inte är en specifik person som meddelar. :) Jag kan ju bara prata för mig själv men för min del är meddelandet viktigare än vem som säger det. I huvudsak iallafall. :) OM en ande vill meddela mig något så vill jag veta det, även om jag inte vet vem anden är. :)

Men jag är nog inte en typisk person som går på Seanser å andra sidan… Flört

MariaJ
0

Freja42..

Ja,,jag tror att väldigt många tänker och känner som dig i denna fråga..inkl mig själv. Jag vet ju att jag tolkar även mina bilder och intryck som kommer genom mitt clairvoyanta seende, och då är ju inte det ett budskap från anden. Man öppnar ju upp kanalen till sitt högre jag genom att få kontakt med den ande som kommer, man leverera budskap från anden, men sen kommer ju även mitt andra seende in som ju då är det claivoyanta..det står ju för något helt annat, än budskapet från anden. Då är man känslig för energierna runt om personen, dvs i auran ..Så jag jobbar ju med båda delar.

Carpe Diem

Maria Johnsson