Besök om natten
Natten till självaste julafton hände nåt jag inte kan släppa. Det är med värme jag tänker på det, men är såklart lite omtumlad dessutom..
Jag hade mkt svårt att sova. Vaknade om och om igen..Plötsligt står vid min sida av sängen 2 änglar. 2 höga änglar dessutom..jag ser dem i mitt inre..inte när jag öppnar ögonen. Om jag drömde eller inte, det vet jag inte, jag var nog någonstans mellan sömn och vaken. Jag tror dom även hade min kära lilla hund med sig som jag förlorade i höstas och har sörjt ngt oerhört. Jag kan inte släppa denna underbara upplevelse, om jag bara kunde få träffa dem igen..
Kan jag påverka på något sätt så dom kommer tillbaka?
Vilka var dom?? Kan inte sluta fundera o undra
Hej Pillan11
Min spontana känsla säger mig att änglarna tog med sig din vovve för att visa att han (?) har det bra.
Du kan alltid be högt om att de ska besöka dig (vilket de säkert ofta gör ändå) så att du känner att de finns med dig.
Sajtvärd på Övernaturligt
Jo det är ju min känsla också..men varför just denna speciella natt? En tillfällighet, eller?
Kan vara en tillfällighet - eller en "julklapp" 
Det finns en sägen om att vissa dagar på året har man lättare att se andar och andra väsen. Julafton, allahelgona afton är två av dem.
Änglarna var "höga", ståtliga..såg inte deras ansikten..fantastiskt. känslan kommer jag aldrig över..
Ja det kan jag tänka mig! Vackert!
Hej Pillan11
Dessa änglar ville visa dig att din borgångna vän är med ljusvarelserna. De gav dig det vackraste meddelande som finns! Tänk på upplevelsen av änglarna och din hund med glädje (när du är redo, jag menar inte att du ska glömma din gamla vän, utan nu vet du vart din gamla vän är och vem din hund är tillsammans med på andra sidan) så kommer änglarna igen! 
Rädsla och sorg är det som gör att änglar inte visar sig, för de vill inte skämma oss människor! De kommer inte heller på befallning. De ville kanske hedra din sorg. På julen kanske du kände glädje för julstämning och den natten är lättare för andra realiteter att visa sig på jorden (precis som Webbsmurfen sa).
Jag lovar att änglarna kommer tillbaka för det gör mina ljusvarelser efter år av att påminna mig om mina möten med dessa ljusa och kärleksfulla varelser.
När vi sover har vi lättare att se och uppleva andra världar. Det finns ett stadium mellan vaket och sovande tillstånd som man kan träna upp för att se ljusvarelser. Du kanske var avslappnad och var helt fri från åsikter. Det är då änglar visar sig så klart som dina gjorde!
Lycka till 
Völva
TS och #8
Ursäkta mig, jag vill inte kapa tråden, men hur kan man träna upp det där stadiet mellan sömn och vakenhet för att lättare se ljusvarelser? Det var nytt för mig nämligen 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Hej MissInAction
Är det nytt…oj då!
Det fick jag lära mig när jag gick på Qigong för en mästare. Jag har hittat denna lära i Buddhistiska, gnotiska och Zoroastres texter. Det är även den "lättaste" sättet och mest "naturliga" sättet att även lära sig att gå i trance och se visioner, uppenbarelser och annat.
Om man somnar så brukar jag sova som bäst! Det kan man träna varje natt!!! Jag tycker personligen att den formen av träning är bättre än meditation…
Du kan försöka i natt när du ska gå och sova. Ett råd, döm dig först när du har försökt 1000 gånger. Fram till dess - ha inga åsikter…då går det fortare.
Lycka till och ha kul 
Vövla
Nja jag säger inte att det är nytt, men att det är nytt för mig
Men… hur tränar man då? Är det sängliggande Meditation du pratar om? Haha jag måste vara trög!
Kluring om Ryssland
Hej MissInAction!
Du är inte trög, jag blev bara lite paff…det är lugnt för du är så glad och vänlig!
Det är som sängliggande Meditation fast meditera inte….du bara slappnar av men somnar inte på en gång….utan försöker vara i det stadiet mellan sömn och vaket tillstånd…
Det är så jag tränade för att få min transgåva
Se ljusvarelser
resa astralt
Få kontakt med min guide
lära mig om kosmos, allt-ett och det vissa kallar Gud!
Det bästa av allt är att det är naturligt, i början kanske man inte klarar det, sedan efter ett par nätter så början man fatta, sedan går det bara av farten….
Jag har aldrig mediterat, eller öppnat chakra…jag tycker denna metod är mycket bättre…testa! Vad har du att förlora!
Kram från Völva!
vad vackert
Jag tror dom visa dig att hunden har det bra och mår bra där den bor nu.
Instämmer helt - att bara vara ,som jag uttrycker det. Inte att "komplicera" till något.

Jag ska absolut träna på detta! :) Lyckliga du TS som har sett änglar!
Kluring om Ryssland
Vilken underbar upplevelse. Finaste julklappen man kan få.
Jag har också hört och läst att man skall försöka nollställa medvetandet och tankeflödet och bara vara. Lättare sagt än gjort och kräver mycket träning och säkert har man olika förutsättningar för det liksom allt annat, men jag är övertygad om att alla kan lära sig det. Jag har inte lyckats än men strävar dit, även om jag har svårt att somna så lyckas jag inte hamna i "rätt tillstånd" innan jag hinner somna. Däremot har jag till viss del lyckats kontrollera och ta makt över drömmar ibland och där mött andar som jag har känt medan de levde, men det är ju ett annat ämne.
I Mindfulness pratar man om att man skall lägga märke till tankeflödet och låta det passera ( att helt sluta tänka går inte pga av våra fantastiska hjärnor), att observera tanken, inte fastna i den utan släppa den och direkt föra tillbaka fokus på att vara avslappnad. Ett trick för att underlätta är att följa andningen, in och ut, in och ut och när du märker att tankarna far iväg återtar du alltså fokus, utan att döma dig själv, på andningen och att bara vara. Det är även en mycket bra antistress-övning.
jag ska börja träna..jag vill såklart träffa dem igen. Mkt händer med mig just nu, och detta var bara en så fantastisk bekräftelse..Ja, det var en fantastisk julklapp, den allra bästa man kan få. Jag grät mkt över min lilla hund där på julaftonsmorgon, tagen som jag var, men det är som ni säger..hon har de bästa tänkbara vännerna där på andra sidan, o hon slipper all smärta. Någon som känner sig manad att starta en Änglar i Fokus?? Jag vill lära mig allt jag kan om dessa fantastiska ljus<3
Med ljus och värme<3
Völva, detta tillstånd mellan vakenhet och sömn som du beskriver är en fantastisk upplevelse!Man känner att pulsen går ner och att andningen minskar.. Får en massa syner och många ( ibland 3-4 st.) kommer och hälsar på och säger hej. Alla okända men trevliga. En del pratar och står i men det är mest babbel om ingenting…Ibland så får man vara med som åskådare i olika händelser.Har haft det så här i många år men inte tänkt så mycket på det utan trott att alla hade såhär.När jag vaknar nästa morgon så är allt kristallklart och jag kommer ihåg de olika människornas utseende och klädsel.
Alltid spännande att gå o lägga sej.Får se vad det blir på "bion" ikväll! ;)
Pillan 11. Jag har varit med om något liknande som dej för många år sedan.Det är bara att tacka o ta emot! ;)
Kram på er.
Hej Babsy!
Vad kul att det finns fler som använder sig av denna metod än jag! Jag håller med att det är kristallklart dagen efter!!
Fortsätt…
Det gjorde jag och idag behöver jag bara använda tekniken för att sätta mig i det tillståndet…även på dagen för en kort stund!
Kramen tillbaka
völva