Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 2590 ggr
nohead
0

Tarot 2012

Jag har för mej att jag var inne i lyckans hjul 2011…

Då trodde jag att jag i år skulle vara inne i styrkan… men det funkar väl inte så!

Så till min fråga då… jag räknade nämligen ut att jag i år kommer att vara i

antingen översteprästinnans eller yttersta domens år…

Man kan väl inte vara i båda?

jag får nämligen siffran 20.

Det roliga i allt detta är också att båda korten är mina personliga kort!

Personlighetskort och själskort.

Jag är född den 7 i 8 .

Hm… har jag räknat totalt fel?

Vilken av dom är det som gäller… eller kan båda gälla ?

Vad innebär detta rent praktiskt?! :)

Mvh:

En nyfiken själ på resa!

Amandla
0

Jo, du ska räkna med båda korten Flört Man använder alla kort upp till 21, även om det är 22 kort i stora arkanan så finns ju 0 Narren med, den räknas inte med här eftersom summan inte kan bli 0. Du måste räkna på hela ditt födelsedatum.

För ditt personlighetskort ställer du upp siffrorna så här, om du är född 7/8 1970 (exempel)

7

8

1970

=1985

1+9+8+5=23=5

Man kan ha fler än ett personlighets-och själskort, ifall man får till exempel 19 först, det kan man lägga ihop 1+9=10 och en gång till 1+0=1 Då har man både Solen, Ödeshjulet och Magikern.

Amandla
0

För ditt personliga år däremot lägger du ihop din födelsemånad, födelsedag och det aktuella året. Man bör räkna ut varje år vilket årskort man har, eftersom de inte följer på varandra alla gånger.

För exemplet ovan:

7

8

2012

=2027

2+0+2+7= 11

Kort 11, Balansen.

nohead
0

Rättvisan… låter som att jag kommer att gå ett ganska tungt år till mötes…

Allvarligt och så.

Tack så jättemycket för förklaringen!

Men då återstår ändå en fråga… kan man räkna ihop det där på olika sätt?

Förra året var jag nämligen i lyckans hjul… men om jag räknar så som du räknar, så var jag tydligen i översteprästinnans år…

Eremiten blir mitt personlighets kort när jag räknar så här som du visar.

Så, jag blir bara lite förvirrad! Jag har nämligen korten 20. 2 och 15 som mina tre kort. Har jag fått allt om bakfoten och vad betyder dessa kort egentligen?

Amandla
0

Tror det är lättare om du skriver ditt födelsedatum, år-månad-år så ska jag räkna på det Flört Sen så räknar jag på det sätt jag lärt mig av Ylva Trollstierna, det finns fler varianter…

nohead
0

1967 08 07

Tack så jättemycket !

Amandla
0

1+9+6+7+0+8+0+7=38=3+8=11 som också =1+1=2

Du har 11 Balansen och 2 Översteprästinnan som dina personlighets/själskort.

7

8

2012

=2027=2+0+2+7=11 och 1+1=2

Du har samma personliga årskort som dina personlighets/själskort.

2 Översteprästinnan talar om att du har god överblick, du ser sånt som är både ljust och mörker, du har mycket god intuition, du har en balans mellan yin och yang, du har lätt för att meditera och att använda telepati.

11 Balansen handlar om att hitta just balansen i sig själv, att du har ett starkt sinne för rättvisa, om du av nån anledning slår över åt ett håll (vare sig det är av glädje, sorg, ilska osv) så kämpar du hårt tills du är tillbaka i utgångsläget.

nohead
0

Tack så mycket!

Det visar sej att det inte alls stämmer med vad jag fick till mej förra året… hm!

personlighetskort, själskort och livskort…

jag fick ju yttersta domen, översteprästinnan och djävulen…Hm…

Men jag tycker att dom här två som du har räknat fram, överensstämmer bättre med hur jag är, än dom som jag fick förra året… underligt va?!

Men som jag ser det…

Så gäller det för mej att tänka efter lite extra på vad jag håller på med så att det inte blir alltför skevt… jag har ansvaret för mina egna val.

Tack så jättemycket!

Amandla
0

Det finns ju olika sätt att räkna, kan bero på det. Jag hjälper så gärna till, det är bara kul! Kyss

Och jag skulle tro att du mår extra dåligt när du knuffas ur balans av andra… du behöver stå stadigt för att hantera det som livet ger.