Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 914 ggr
lilobilo
0

dröm om egen död

inatt drömde jag något som jag aldrig drömt förrut. vaknade här imorse av att jag grät i sömnen och det var verkligen en läskig dröm.
jag drömde att jag fick veta att jag var dödsjuk och skulle dö inom kort, och innan jag visste ordet av det var det som om jag föll, jättesnabbt, så man får den där sugande känslan i magen och jag kommer ihåg att jag tänkte att hoppas jag faller på riktigt men fallet dog som bara ut, det var ingen botten och när jag stannade upp så insåg jag att jag var död och det var en märklig känsla under själva fallet. jag vaknade som ett spöke eller vad man ska kalla det, det var ingen som kunde se mig och jag yrande runt och grät och försökte få kontakt med omvärlden, den enda som kunde se mig var min hund och när jag prövade på att få henne att göra andra uppmärksamma på att jag fanns där och ville ta kontakt så fanns det ingen som brydde sig om henne, ens i min egen familj. jag grät och grät och vaknade upp av att kudden var helt våt av tårar… vad kan denna dröm detyda. den gick mig verkligen på och den var så verkligen och sitter så klart i mitt sinne även nu efteråt…
tacksam för svar..

linnease
0

Drömmar reflekterar vibbar man har under dagarna, saker man fokuserar på, tänker på, och därigenom blir en match till.. (så funkar hela livet!) Har du hängt lite mycket på övernaturligt-forum? ;)  Kanske dags att ta en paus och göra nåt som gör dig riktigt glad eller entusiastisk i ett par dagar?!  Så får du drömmar som reflekterar det istället ♥

Fundera inte på det för mycket, hur och varför och sånt - då bygger du bara på den energin. Fokusera över till nåt som känns riktigt bra så kommer du därifrån!

Kram!

lilobilo
0

nej det är första gången jag är här för jag har aldrig drömt något liknande förrut… aldrig att jag själv har dött, det var mycket frustrerande och skrämmande…

linnease
0

Ah, ok.. Läskigt ja, jag kan förstå det då!! Det måste ändå vara nånting i drömmen som matchar nån vibb du haft på gång under dagtid, det är så det funkar, men drömmarna blir gärna överdrivna och övertydliga, de vill visa oss vad vi har på gång i våra tankar liksom. Så att vi kan ändra fokus och hitta dit vi vill vara istället.  Mer kopplat till själva känslan än till vad som faktiskt händer i drömmen.

Kan du koppla det till nåt annat? Rädsla för nåt, övergivenhet, ensamhet? Bortkopplad från livet och kärleken? Vill ha mer liv och mer kärlek än du har? Din hund verkar vara den enda som verkligen bryr sig? Nåt sånt?

(om än överdrivet och uppförstorat?)

lilobilo
0

ja kanske att mitt förhållande inte är där det borde vara och kanske inte under de bästa förutsättningarna, trots att min sambo är helt fantastiskt. men jo där kan jag kanske se en likhet. har spenderat de sista två¨timmarna att läsa om det hä'r på internet och alla menar på att det betyder förändring, att man söker något nytt. eller har behov för att komma ur en situation som man står i för tillfället….? och joo min lilla franska bulldog är ju mitt allt,… men trots det så spenderade jag mycket av min "tid som död" i drömmen om att fundera på vart alla mina pengar på banken skulle hamna vem som skulle få mina skor och kläder osv. vart det skulle ta vägen.. etc… mycket ytligt med andra ord… :)

men jag stod också och tittade på alla mina vänner som satt på café tillsammans utan mig och jag kände mig otroligt utanför och försökte skapa kontakt…

mycket myckety märkligt…

linnease
0

Haha, lite roligt med pengarna och skorna och kläderna.. :) När man väl drömmer att man dör kanske hjärnan får lite spel och försöker resonera om det på sitt konstiga vis som den gör när man drömmer (tänker ju aldrig lika klart som på dan, inte jag iaf! :) )

Du kanske vill ha djupare, meningsfullare, kärleksfullare relationer till alla, vänner oxå!? Så skulle jag tolka det! Det finns ännu mer härute än vad du lever just nu! Mycket mera kärlek och awesomness att hämta!!

kram! ♥

lilobilo
0

det tror jag du har rätt i…

tack för dina fina kommentarer :) kram!

linnease
0

varsågod! :)  och tack! ♥