2012, femmans år.
Sitter här och tittar på årets siffror…..
Året 2012 blir en femma. Femmor brukar stå för lärdomar med dragning åt filosofi eller religion.
Sitt personliga år kan man räkna fram genom att lägga ihop 2012 med månad och födelsedag.
För mig själv får jag - femmans år för i år. (Påven/Översteprästen i tarotkorten)
Antagligen kommer jag enligt numerologin att ägna mig åt "djupa" funderingar, filosofi, bokugglande och funderande. 
Det hör ibland utbildningar till femmans år. Viktiga beslut brukar också höra till.
Vad har ni för "personliga år"?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag har 13 som årets tarotkort, Döden. Inte så allvarligt som det låter, döden innebär förändring, transformation, pånyttfödelse. Kan bli tufft för all del men jag tror det blir intressant på vägen 
Ska jag "bara" räkna numerologiskt, då man lägger ihop siffrorna tills ett ensiffrigt tal återstår, blir det 4. Fyran står bland annat för stabilitet, fasta gränser, att bygga en stadig grund.
Om jag då tänker ihop båda dessa saker, Döden och siffran 4 så låter det som ett år då jag förändrar min syn på vad som är viktigt för mig, lär mig nya saker som ger mig en ännu stadigare grund.
Lägger man ihop 2012 + månad + dag och sedan plussar ihop dem så här för ex 2134 2+1 = 3 3+4 =7 7+3 = 10 Isåfall har jag siffran tio. Vad sägs det om det? Jag har nummer fem som själs-siffra. :)
Sajtvärd på Övernaturligt
Mitt personliga år blev 8….Säger inte mig så mycket. Någon som vet vad 8 står för i numrelogin ??
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Tillägger till att börja med att det handar om stora arkanan när man kollar sina årskort mm.
Fjäril: det blir två tarotkort, både 10 och 1, dvs Ödeshjulet och Magikern. Ser ut som ett år där du verkligen får snurr på det mesta du vill, du styr och ställer så allt blir precis som du vill och du är på rätt väg.
Numerologi: Ettan står för nystart, att dra igång något nytt, att vilja framåt.
white lady: tarotkort 8 är Styrkan (i vissa lekar kan det ha bytt plats med 11 balans, men de har samma betydelse oavsett nr) som visar att du är trygg i dig själv, du känner dig själv och är inte orolig för att visa det. Du låter dig inte tryckas ned av andra.
Numerologi: åttan står för karma, det du behöver jobba med för att komma vidare. Känns som att du ska inse hur stark du är!
Tack amandla - det var ju fint det :)
Sajtvärd på Övernaturligt
Va kul *L* Nr 5 har alltid varit mitt lyckonummer:-))
men hur jag räknar ut resten e jag för trög för,,kanske nån vill hjälpa..?
620802

Tack amandla,,,Du är en stor tillgång,,,
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Tack white lady! 
Mossan, du räknar ihop så här:
för att få ditt personliga år lägger du ihop 2012 (som ju är året nu) och den månad 08 och den dag 02 som du är född. 2+0+1+2+8+2= 15 = 1+5 = 6
Du får tarotkort 15 som är Djävulen, som är en kuligare typ än man kan tro
Ett år av frestelser, och du behöver sätta dig själv först lite ego kanske kan tyckas men du vet att du behöver ta hand om dig själv först innan du hjälper andra.
Numerologin vill bara ha ett ensiffrigt tal, därför lägger du ihop 1+5 som blir 6. Sexan står för harmoni, balans, givande och tagande i skönt samspel. Verkar ju som att du tar hand om dig själv riktigt bra
se upp bara så det inte går till överdrift
Man måste inte äta alla chokladkakor som ropar "ät mig, äääät miiiig!!"
tack snälla amandla:-))) Stämmer ganska bra överrens med mig
Förutom att jag slutade missbruka choklad för ca 2 år sedan *S*
Haha, då är det något annat som ligger och lurar på att överfalla dig 
Sitter och räknar..
Sysslar man med att spå i tärningar så är 6:an intressant
Jag får fram siffran 6
Det totala talet 6 (av 3 tärningar)= Ger utgifter och otur speciellt i affärer. Slog du trippeltvåor får du oväntad hjälp ur din knipa
Tärning 1 (6) Fladdermus: Symbolisk av skugga. Nyckelord: Varning, profetia, fara, omen, signalering gott eller ont.
Tärning 2 (6) Vägkorsningar: Symbolisk av en förändring i riktning. Nyckelord: främlingar, överraskning, beslut
Tärning 3 (6) Fruktträd: Symbolic av pengar eller rikedom. Nyckelord: pengar, egendom.
Usch då! :D
Ååhh ja jag kanske är ett vår offer *haha* najjjzz ;-)))
Mossis, passa dig bara för färjeturer 

#13 amandla ahh jaha du menar så *S*

Mitt personliga år blev 7… vad står 7:an för? 
Hmm vet inte om jag fattade rätt men räknar man så här?
2+0+1+2+9+2+1=17
1+7=8
Jag har månad 7 och datum 21
Men hur vaet jag resten? Var får jag tag i det?
Nu blev jag ju nyfiken
och vad står då 8:an för om jag gjort rätt?
Medarbetare på Druid & Shaman
Kan nån hjälpa mej att räkna…..? Hahaha..jag fattar inte…
Född 4/2
Får det till 11=1+1=2..
Stämmer det? Och vad blir det isåfall?
Jaså Mia, är du också Vattuman??
Om jag räknat rätt är ditt personliga år i år en 11, Justice, Rätvisans år.
Det brukar vara år med beslut, klar ordning och reda. Det kan bli avtal och fastare band. Rätt och rättvisa är viktiga ord för året. Du står stadigt i dig själv men samarbetar väl med andra. (Och det låter som just du tycker jag
)
Oj…hihihi…Tack Magi-cat…
Det kan nog stämma ganska bra. Detta året kommer att bli många beslut framöver.
tack goaste vännen..
#16 Agneta skrev du rätt nu? I uträkningen har du månad nio, men sedan skriver du att du har månad 7?
#19 Tack själv Mia!
Glömde, man kan ju också lägga ihop 1+1, så får man ännu mer. En tvåa alltså. Tvåans år, ett år av kommunikation, träffar och grupper - mest med kvinnor. (Låter nästan som en Sajtvärd , hehehe) Mycket visdom och att dela med sig av den. Sammankomster och att lära sig något nytt.
heheheh…ja jag tänkte med så.

Jag har no. 9…..men vet inte vad det betyder?
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag fick precis som White Lady,siffran 15 =O)
Och jag är jätteduktig på att låta andra gå först.
Men i år ska jag FÖRSÖKA tänka mer på mej själv.
(Nu tänker jag oxå mer på att sätta gränser,säga ifrån när jag inte vill,
och helt enkelt inte tänka på allt och alla,så fort jag tar ett beslut)
#15 Sjuan står ofta för ett livligt och aktivt år. Det kan vara att du tar tag i planer som du länge haft - eller att du ändrar något och gör något fullkomligt oväntat för omgivningen, men med din egen planering. Du vet din riktning och vart du ska. Du kanske inte är den mest sällskapliga det här året, men det behövs lite av att ta hand om sig själv ibland. Det kan också bli "djupa"andliga funderingar och upplevelser.
#23 Nian, ett spännande år! Att söka inne i sig själv, och finna det man söker, det finns ju där, inom en….
Kanske blir man lite enstörig (eller uppfattas som det) det här året, men man drar sig inte undan, bara måste få en lite lugn vrå för att läsa och skriva om "djupa" andliga frågor. Men man gör det inte "bara" för sin egen skull, utan för att dela med sig. Du delar glatt med dig av kunskap och insikter.
Det blir ofta ett lugnt år med nian, det är i det inre livet det händer mycket.
Låter toppen tycker jag!
Spännande detta med siffrorna .-)))

13 kan inte vara ett bra tal.
Sökaren.
# 28 Spiggen, läs mitt inlägg # 1 
Jag har:
2012+01+21=9
Så jag har siffran 9 i år.
förra året hade jag siffran 8 
U R us
Det som är lite lurigt med att räkna ut ens personliga år är att det inte är helt logiskt, även om jag har år 13 i år, år 14 nästa år så är året därpå 6! Min hjärna protesterade våldsamt mot detta brott mot logiken, siffror ska komma i nummerordning
men så är det. Alltså gör man klokt i att räkna ut för varje år och inte bara tro att det löper på.
# 31
ja…det där med logiken får man ta lätt på.
Men jag tyckte bara att det var rätt kul att det kom sådär i ordning.
Det stämmer med 8 för förra året för mig, för då var jag ganska kreativ mm.
Men 9 är inget direkt "nytt" i mitt fall, jag har varit i både 9 och 8 samtidigt förra året ändå.
Men det ska bli spännande att se vad det kommer för fler "tankar" och "arbetssätt"
Man utvecklas ju hela tiden, och det är spännande
om man räknar nästa år på mig blir det:
2013+01+21= 10 =1+0= 1
Ny början, ledarskap , ensamhet igen….
så om man följer upp de resultat man får år efter år, så blir det en viss logik ändå.
Iallafall i min struliga hjärna.
U R us
Tack Magi-cat - det låter utmärkt…..så som jag vill ha det och jag känner igen mycket redan nu!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Säger som Mia-38…….jag förstår inte ;-)
Jag är född den 25 januari………?????
# 34 2+5+0+1+2+0+1+2= 15
Tarotkort: Djävulen
Numerologiskt: siffran 6
Se inlägg # 8!

Ok……….jag fattar…… MEN jag får det till 13,=1+3=4…….eller tänker jag fel i gen
Jamen oj, jag ber om ursäkt
det blir 13!! Du har helt rätt. Typiskt mig, jag tänker för fort ibland *s* Se mitt översta inlägg #1 eftersom jag fick samma.
2+0+1+2+1+2+1+5 = 14 = 1+4 = 5
Är det rätt? Född 15/12
och i så fall, vad innebär det med en 5:a?
# 38 Tarotkort 14 är Temperance som handlar om att man är i harmoni, i balans och redo för utmaningar.
Siffran 5 står för att man behöver utveckling, man vill ta nästa steg, komma vidare med det man gör, lära sig mer.
Hej Magi Cat!
Mitt årskort blev nummer 6 - De älskade. Ett bra år i år 
Det var en kul "lek" att göra, det var länge sedan som jag höll på med nummerologi.
Ha en trevlig kväll
Hälsningar Völvan
Ps. Gillar ditt användarnamn!
Hej alla,
Här är en bra och enkel länk…. Själv är jag en 8:a och det kan jag verkligen behöva… :-)
http://gurudas.se/grimoires/filer/arslaxan/arslaxan.html
Kärlek & Ljus!
Magi-cat - piiinsamt
varför slant jag? Klart det skulle stå 9 inte 7…
månad 9 och datum 21 
Tack Völvan!
Trevlig kväll till dig med!
#42 Agneta - hur lätt som helst, slinter gör vi allihop!
Ditt nummer blir alltså 8, Styrkan! En härlig siffra och ett fint tarotkort!
En tolkning av 8 finns i #4. Ett år då man klarar det mesta. Styrkan som används är en andlig styrka, den inre styrkan.
Det var så lite Magi-cat!
och tack
kram Völvan
Tack goa Magi-cat 
Det låter ju bra 
Tack snälla rara amandla