Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 1628 ggr
fjonkis
0

Min Mamma

Hej!

Jag undrar om någon kan berätta något om min Mamma som gick bort för snart 7 år sedan…

Jag har så många frågor…

För flera år sedan skulle jag och min moster på en seans men vi ångrade oss och åkte aldrig dit… Det visade sig att min Mamma kommit dit och vad jag hörde i efterhand så hälsade hon bara till min moster… Hur kommer de sig?

Är tacksam för alla svar jag kan få…

Kram / F

[LuckyLiten]
0

Ringde mediumet alltså till er och berättade att

din mamma kommit dit?

Och ang att din mamma bara hälsade till din moster,

det kan vara så att mediumet inte kände av att din mamma hälsade till er BÅDA två.Och sen vet man ju inte hur pass duktig mediumet

var heller.Berätta gärna mer om du vill :)

[skymningsaga]
0

Ursäkta men när jag läste rubriken i vänsterspalten hörde jag ett barn säga det så måste läsa. Jag vet inte inte vad jag ska säga ligger i tårar och ska försöka förstå vad jag känner. Men nånstans så är jag så ledsen. Jag vet inte om det är dina känslor jag känner eller din mammas. Vare sig det är du eller hon så viker jag mig av saknad. Nått jag reagerar på är att mediumet ringer och hälsar till din moster. Jag känner att det ska vara så mycket mer riktat till dig. Jag vill inte att du tar mig som någon som säger att jag vet. För är otroligt oerfaren. Men berättar detta jag känner. Jag hör en barnröst prata och detta kopplar jag till minnen där du pratar till döda mamma eller om henne. Och jag känner mig hjälplös över att inte kunna svara. Ser 1-2 år. Kan hända att det var 1-2 år efter hennes död hon fanns som mest vid dig. Sen började du släppa det lite. Nu känner jag inget mer. Hör agneta hela tiden. Och ser blont hår men är väldigt skeptisk till att det e hon. Eller så tillåter jag mig inte tro på det. Hoppas någon kan ge dig mer vännen. All kärlek till dig.

[marion69]
0

Jag fick upp nåt om nån cykel av nån anledning. Hon är irriterad på cykeln…

vet inte om det säger dig något, bara säger det jag fick till mig.

myzan65
0

Hej, jag vill bara förmedla något som jag fick genom autoskrift. Jag säger inte att det är någon sanning så du får ta det till dig och bedöma själv.. din mamma är hos dig, du har en sak som tillhört henne o den/det har du tydligen förvarat i ditt sovrum.. hon har försökt visa dig att hon är hos dig genom föremålet. Hon är stolt och nämner solstråle. Blir du klok på detta?

Mvh/Myzan

fjonkis
0

Hej Alla och TACK så jättemycket för era svar, jag uppskattar det verkligen! <3

Tänker nu svara på allt ett och ett, förlåt att de dröjt!

LuckeyLiten:

Nej, mediumet ringde aldrig och berättade utan på seansen fanns jobbarkompisar till mig, min moster och min Mamma - vi jobbade/jobbar på samma ställe alla 3 :)

En utav jobbarkompisarna hälsade till min moster att min Mamma varit dit. Om jag minns rätt så hade blivit Mamma besviken över att vi inte kommit… Jag mådde sedan jättedåligt över att vi inte åkt…

Efter detta intalade jag mig själv att Mamma bara hälsat till moster för att få henne att bryta ihop ordentligt och jag vet inte, få hjälp? Hon mådde sämre än mig just då… Lr att de skulle få henne att må en smula bättre… Jag vet inte alls…

Jag har varit på några seanser men Mamma har aldrig kommit till mig… Tror att de varit för att hon kanske vetat om att jag inte skulle ha fixat det och att hon tänkt komma när jag blivit starkare?

TACK!

Mvh / F

Amandla
0

Jag tror du tänker helt rätt att din mamma känner dig och vet när du är stark nog. Däremot tror jag inte att hon skulle önska att någon bröt ihop, det kan du släppa. Det kan ju ha varit så att det bara var mediumet som inte fick fram all information rätt, dessutom var ju varken du eller din moster där som anhöriga utan bara arbetskompisarna, så det kan också ha varit så att mediumet inte ville säga för mycket personligt då.

fjonkis
0

skymningssaga:

Precis sådär har det varit och är ibland fortfarande… Första åren var hemskt jobbiga och jag har gråtit tills tårarna tagit slut! Nu kommer det över mig ibland och då oftast när jag ligger i sängen på kvällen… Gråter mig då till sömns…

…Har ibland suttit vid graven och pratat/gråtit… De va mest de första året/åren…

Bodde kvar hemma i ca 2 år efter att Mamma gått bort tills de att jag inte orkade längre och flyttade till eget. Släppte då en hel del ansvar jag tagit på mig då jag ville att allt skulle vara som de alltid varit. Jag blev min Mamma åt min yngre syster och åt min pappa… Skötte det mesta i hemmet…

Jag känner inte igen Agneta, som du skriver… Det blonda håret kan vara mitt eller Mammas…?

TACK!

Mvh F

fjonkis
0

[marion69]

Det där om cykeln säger mig tyvärr ingenting :/

Kan det vara så som i drömmar att en cykel kan symbolisera något annat?

Mvh F

fjonkis
0

myzan65:

Det enda jag kan komma på att jag har i mitt sovrum som varit Mammas är ett svart/vitt passfoto på henne… Det har inte legat där speciellt länge… En gång såg det flyttat ut men jag tänkte inte så mycket på det då de kan ha flyttats "ändå"…?

Jag tror mig kunna förstå det där med solstråle…

Min Mamma ÄLSKADE solen! När vi valde gravplats valde vi en där vi var säker att solen skulle kunna skina ofta och mycket! :)

När vi begravt Mamma och satt och fikade efteråt, så från ingenstans skingrade sig de gråmulna molnen och solen trängde igenom fönstret och lyste på oss… Vi var så säkra på att hon hade med det att göra!

Varje gång det händer liknande så blir jag varm i hela kroppen och tankarna går till Mamma… Det är då jag känner att hon är med mig!

Min lillasyster och jag känner exakt samma… Vi behöver bara titta på varandra när det sker och då tänker vi "Mamma!" Vi får ofta tårar i ögonen då…

TACK!!

Mvh F

fjonkis
0

amandla:

Det är det jag intalar mig själv… Hon kommer när hon känner att jag orkar… :)

Nej jag vet att de inte vill få oss att må dåligt… Men jag kunde inte se anledningen till varför hon enbart skulle hälsa till min moster… Men det är säkert som du säger att mediumet inte ville ta upp allt för personliga saker när vi inte var där… Sen fick vi det hälsat till oss genom arbetskompisen… Hon kanske inte ens kom ihåg allt efteråt…

Jag mådde jättedåligt efteråt för att vi inte åkt på seansen…

Men allt har kanske en mening?

Mvh F

Amandla
0

Absolut, allt har en mening. Låt det inte gnaga i dig bara, du kommer själv att känna av din mamma när du är mogen.

fjonkis
0

amandla:

Har man förlorat sin Mamma för tidigt är det kanske svårt att till en början tro att allt har en mening… Men jag kan se bra saker i det nu…

Nej då, jag har släppt det där mer och mer… I början var man mer "besatt" av det men nu känner jag inte längre så…

Vi får se om hon dyker upp! :)