Min knasiga guide
Jag har hållit på medvetet i den andliga världen sedan 1998, då jag hade min största upplevelse och sökte svar (det svaret kom 13 år senare via insikt). När jag var barn så var den transcendenta världen existens lika verklig som bord, stolar eller träd.
Jag har alltid tyckt att det har varit märkligt att medium måste öppna upp sig när de ska arbeta och stänga ner. För mig existerar kontakten eller så gör den inte det. Det bestämmer inte jag!
Under åren som har gått har jag testat olika vägar, lärt mig olika tekniker, men alltid på egen hand. Jag testar allt innan jag kommer med en kommentar om det jag har lärt mig och upplevt! Jag ville själv inte vara en sådan person som har åsikter om saker jag saknar erfarenhet om. Om jag gör det så får folk gärna upplysa mig om det! Det som inte fungerar för mig det ratar jag och det som fungerar går jag in på djupet för att förstå fullt ut eller så långt jag kommer. Jag tycker det är jättekul att hoppa över hinder och söka lösa svåra rebusar i den övernaturliga världen! Det tränar upp mig mer än att sitta och meditera (något jag aldrig har gjort!)
Det har hänt att när jag arbetade som spåkvinna under något år och la kort så kunde mina guider säga en sak och tarotkorten något annat. Då hamnade tarotleken i källsorteringen (visst är jag ordentlig
).
Jag märkte att när jag hade suttit åtta timmar och lyssnat på samma frågor så började även svaren från min guide bli mer eller mindre knasiga, ex:
- Hur ser min framtid ut? Vänta en minut, så kan du se den själv!
- Hur ser min kärlek ut? Symbolisk är den hjärtformad!
- Hur ser min ekonomi ut? Minus (prissumman jag tog i betalt)
Till slut blev jag så uttråkad att jag började fråga vad som helst mellan himmel och jord.
- Varför byggdes pyramiderna? Folk hade inget att göra!
- Vad kallas släktet idioter på latin? Homo Stupidus
- Vad heter fortums styrelse? El ledning!
Då insåg jag att min guide blir lika uttråkad på oss människor som människor blir när samma dåliga sak upprepas dag ut och dag in. Jag insåg att lyssna på folks problem och vara öppet transcendent åtta timmar per dag var inte min grej! Så jag la av.
Där i mot har jag börjat få visioner att ta alla knäppa frågor och svar och göra något kul av det. Men vad vet jag inte! Eller jo det vet jag men jag vill ha det som min lilla hemlighet!!!!
Hej igen völva
Jag får en liten känsla av att ens guide kanske har samma personlighet som sig själv. Lever man ett helt liv tillsammans med en guide så måste det färga av sig på något sätt..
Jag har ännu väldigt lite erfarenhet av detta, jag är i startgroparna att försöka ta kontakt med min guide för första gången medvetet. men jag har ett par små problem att klara ut först. Själv är jag väldigt nyfiken och tycker det skall bli spännande.
Onekligen har din guide en känsla för humor, kanske den försöker muntra upp dig lite då den känner att du är deppig.
Hej hej!
Jag har testat olika sätt. Öppna, stänga, sitta rakt, tänka si, tänka så osv. När jag till slut hittade mitt sätt, så var det att helt "enkelt" bara vara.
När jag kanaliserar så brukar jag lägga ett ljus över mig och sedan ber jag om en kontakt, mer än så är det inte. Mina vägledare har sagt till mig flertalet gånger att det är just det där att göra saker komplicerade som kan göra att vi backar eller låser oss.
Så jag gör ingenting (förutom att jag renar mig före och efter såklart) och jag har accepterat att de är med oss hela tiden.
Om det är rörigt runt mig (barnen springer runt osv) så brukar jag sätta mig med automatskrift och då ber jag om vägledning och att de ska formulera sig att jag kan ta emot informationen på bästa sätt. Jag sitter då i soffan eller vad som helst.
Mina vägledare sa en dag "När du vet att vi är där, utan att vi behöver stärka ditt ego, utan att du ska behöva se eller känna - då är du fullbordad"
Jag tror att de vill att vi ska ta dem som en av oss (och kommunicera som "vanligt") och att mina vägledare anpassar sig till mig som person, som mitt mänskliga jag - sedan blir vi ett tillsammans.
Deras budskap/svaren de förmedlar kommer ofta i små gåtor. Det är roligt tycker jag 
Sajtvärd på Övernaturligt
Härliga insikter du har *liike*
Hej igen Webbsmurfen!
Kul att du hittade mig igen! 
Min Guide har varit där hela mitt liv. Den är både allvarlig, undervisar, visar, lär ut guidernas språk, är snäll, ger svar på tal och har en enorm hummor.
Jag har lärt mig en sak när det gäller att ta kontakt med guider.
1. Be om att få en kontakt med din guide. Säg det högt eller skriv ett litet brev och lägg det på ett passande ställe. Håll inte på med att tända tusen juleljus för då kan du tappa tråden om vad du skulle göra….Det har hänt mig, då ser jag guiderna vika sig dubbelt av asgarv…
Då höttar jag med hela näven och sedan skrattar vi ihop. Min önskan kommer bara av sig. Kom ihåg att allt kan hända och det kan hända i vår fysiska värld!
- Släpp taget om alla dina förväntningar, trosystem om hur guiden ska komma, vara, säga, visa sig. Du kommer ha alla fel!
3. Slappna av.
4. Om man blir rädd så dras sig guiden tillbaka. Du kan alltid försöka igen! Var snäll mot dig själv. Du håller på att lära dig. Straffa dig själv när du har gjort detta mer än 1000 gånger. Gör det inte vid de första tillfällenden. Då kommer du inte få någon kontakt alls! Det kan jag garantera!!
5. När det kommer så har det hänt för mig att jag får omvärdera hela mitt trosystem, verklighet, livsidé, attityd och insikter.
Jag tycker detta är lättaste sättet. Det fungerar på alla som jag har kommit i kontakt med….Vet du…jag tar inte en krona i betalt 

Testa! Om man inte testar kunskapen så kan man gå på vad som helst! Det är inte bra! Testa guiden också så att du får en bra en! När du testar så be om något specifikt, skriv upp din önskan och GLÖM INTE ATT SÄTTA DATUM SÅ ATT DU KAN GÅ TILLBAKA OCH CHECKA LISTAN!!! Allt du glömmer får du inte…det är också lärorikt!
Kom i håg! HA KUL!! Det är det ända kravet som ställs!
Lycka till och kramen från Völva!
Men goa Völva du har så härliga inlägg och det finns något hos dig som känns så bekant,presis som MQ skrev i din andra tråd. Som dig tar jag inte ett öre betalt och läste din presentation som skulle kunna stämma in på mig en del om inte allt.
Hinner inte nu men ska återkomma till dig i ett pm för efter allt jag läst du skrivit så finns mycket jag vill privat ta upp och inte i öppet forum.
Det är nåt intressant med dig och jag tror du letar ett svar,en ny kunskap och visdom som är på väg in i ditt liv.En visdom som har ett djup som är få förunnat och den kommer till dig det vet jag.
Kan inte förklara nu och här utan får ta lite tjuvhjälp från min guide och skriver ett pm under morgondagen i lugn och ro,just nu är det så rörigt omkring mig och jag vill vara i lugn för detta är så enormt viktigt och en visdom som går utanför alla fysiska världar där krävs lugnet innan man skriver.
Härliga människa vilken underbar resa du gör,känner så väl igen mig och underbart att läsa dina inlägg.
Vi hörs snart kramen på dig ljusvarelse 

Måste säga att det var det bästa jag läst på bra länge.Härligt.
Sökaren.
Tack Völva..

Varsågod Webbsmurfen!
Det var så lite
Hej Spiggen!
tack för din komplemang. Det värmde! 
Hej Fjäril!
Grattis till din unika kontakt. Som sagt, det är ingen idé att göra saker komplicerat för det fungerar inte. Det är en jättebra insikt!
Jag tror att du är på en mycket intressant resa! tänk på en sak, den är inte slut förrän vi lämnar våra kroppar på jorden. Jag tänkte utveckla mig minst tills jag är 90 år, om jag blir välsignad att leva så länge…den verkligheten och nivån vill jag ha som en överraskning.
Det är runt 50 år dit…det är jättehäftigt! Om det blir körigt så kan man tänka så. Det är ingen bråska
…vem vet vi kanske dimper ner här på jorden för forstatt utveckling
Härligt - vi utvecklas hela tiden och jag siktar också på höga år. Allt för att ge så mycket jag kan - för människor här på jorden.
Ja, det är en spännande resa. Upp och ner - men det är så det ska vara

Sajtvärd på Övernaturligt
Psst!!!
Glöm inte bort alla våra djur på våran jord ,som är en stor del av vårat ekosystem..och naturen,fast d vet jag att ni som skrivit avsolut inte gör..men vi får aldrig glömma…

Våra medresenärer, om jag kan kalla dem det, våra skyddsänglar och våra guider osv. har alldeles egna fina personligheter och har inte som helst med dem att göra. Snarare skulle vi vara påverkade av dem (ytterligare ett bevis på att vi människor tror oss stå över allt för risk för att ngn kommer att gå i taket ;)).
Och precis som oss på jorden så finns det oerhört många olika personligheter. Vissa är strikta o opersonliga och andra den totala motsattsen. Det fina är om deras och våran matchar för då når vi längst.
Jag kan mycket väl tänka mig Völva att de svarade så. Tänk att hela tiden få samma frågor och samma uppgifter hela tiden. Eller bevisa hit och bevisa dit. Jag har begärt så många bevis att jag förstår fullständigt att de inte vill bevisa mer. De är ju trots allt vi människor som har lyckats ställa till det som det ser ut nu ( i stort sett).
Men många av dem på andra sidan har skön humor. och lära känna dem för de personer de är snarare än titel! Och förstå …
Alis volat propriis 
Att få kontakt med sin vägledare är det bästa som finns!
Och att under åren,se dennes personlighet växa fram,få
ta del av deras humor,och få ta del av tiden då dom levde
i denna dimension.Min guide har också väldigt mycket humor,som för några år sedan då jag fick för mej att kalla honom (det är en han )
ping-pong,Han har lite av ett kines-utseende,därav jag kallade honom lite retsamt ping-pong.Jag skojade oxå om att jag skulle kasta pingis-bollar på honom,varav jag sekunden efter,ser en bild där en gigantisk
basket-boll kommer flygande mot mej i luften!
Så visst har guider och vägledare humor :)))
Jag skulle så gärna vilja få denna kontakt med min guide! Jag har nog frågat om lite väl många bevis;) Jag tror att jag fått bevis men vet inte om det är det är jag som inbillar mig.
Nu kanske jag gick in på fö rmycket om mig, men tycker om inlägget och blev glad utav det! Jag ska försöka lite till:)
kram
Låter så jättegulligt med era berättelser om guider *L*
Själv har jag ingen,kan inte heller direkt meditera
Men känna kan jag:-)))
Vissa ggr har jag kunnat meditera..via guidad Meditation..så jäkla starkt så d blir för mycket..men övar ibland som sagt..ska försöka ta mig mera tid och ork till en sk trum resa el iaf shamanska drums.. övning..eller vad man nu kallar d för..älskar soundet av denna trance feeling som trum dunkandet för in i min själ..så luugnande..my heart bead.-)))

jag o min läromästare/guide eller vad jag ska kalla honom skojade med min make en dag. Då såg han till att varje gång min make (på jobbet) tog i ett handtag så hörde han några som sjöng halleluja högt. Bara så länge min make höll i (dörrhandtag).
Min make ringde hem o undrade vad i all världen det var för något…. Så bekräftelse fick jag med.
Alis volat propriis