Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1215 ggr
Soffe
0

Telepati

Är det någon här som har erfarenhet av telepatisk kontakt?

Tarotsanna
0

Beror på hur du menar? Ganska ofta händer det att jag tänker på någon och efter två minuter så ringer den personen.

Men att medvetet gå in och ha telepatisk kontakt med någon har jag inte så mycket erfarenhet av.

Soffe
0

om det är någon här som ofta upplever telepati med någon? Jag brukar inte vara med om det du skriver, men däremot har det hänt att när jag ska ringa till någon, samtidigt så ringer den personen till mig eller någon annan. Sen har jag upplevt telepati i drömmar..

Maryissa
0

Jag har t. ex. varit med om att när jag t.ex. promenerat i stan och börjat tänka på någon och önskat träffa den personen, så strax efteråt har vi träffats.

Soffe
0

#3 Ja det har hänt mig också eller när man pratar om dem så kommer dem..

_lia
0

Jag har ngn sorts telepatisk kontakt m min faster. Rätt coolt faktiskt. Ofta när jag tänker på henne, så ringer hon eller så tänker hon på mig, så ringer jag..

En gång bestämde jag mig för att testa detta på allvar. Hade just blivit tillsammans m en kille (som jag för övrigt är gift m nu). Visste att det skulle chockera henne att det var just honom jag fallit för. (Orkar inte gå in på varför just nu..) Hon var utomlands när killen och jag blev tillsammans, så jag tänkte lindra chocken för henne lite.

Tänkte intensivt på hennes ansikte och hur hon såg ut, så att jag hade en bild av henne framför mig. Sedan tänkte jag samma meningar om och om igen, att vi (jag och killen) älskade varandra. Gjorde detta ett antal gånger när jag visste att hon kommit hem t Sverige igen. Ungefär när jag visste att planet landade och en stund efter.

Döm om min förvåning när jag får till svar; "Jag vet" när jag berättade att vi var tillsammans. Hon sa att hon hade fått konstiga tankar om oss två tillsammans. Tankar som hon inte förstod förrens jag berättade det hela för henne, för hon hade aldrig i sin vildaste fantasi kunnat tro att vi skulle vara förälskade i varandra. Jag frågade när detta hade hänt och hon sa att det var när hon hade landat i Sthlm m planet och ett tag efter det.

Känns otroligt skönt att ha den kontakten m ngn. M lite farligt oxå :) tänk om hon kan läsa alla mina tankar… :)

Soffe
0

Vad häftigt!Glad Det är intressant med telepatiska upplevelser

Soffe
0

Kunde vara intressant om du Elisabeth ofta brukar ha telepatisk kontakt med någon/några? Eller jag kanske inte får fråga det?

Elisabeth-J
0

#7 Det är klart du får fråga vännen! Här finns inga dumma frågor Glad  Jag har telepatisk kontakt med flera, både i familjen, vänner och övriga släkten. I familjen är det speciellt 2 av mina syskon (har 6 syskon) som det är väldigt starkt med. Den ena systerns förlossning kände jag av hela tiden medan den pågick, tur att  min mamma var hos mig den gången =)

Hon var beräknad 3 veckor senare. Mamma var hos mig för hon skulle passa barnen när jag arbetade. När jag vaknade på morgonen sa jag till mamma att nu är de på BB, och jag sade till mina barn att dem skulle få en till kusin den dagen. Mamma skällde lite på mig, för hur kunde jag säga så till barnen, det var ju inte alls säkert? Jag ringde till min syster men inget svar. Efter en stund ringer hon och säger att dem är på BB och dem skulle sätta igång värkarna under dagen. Mamma tyckte att jag var urjobbig! Där gick jag runt i huset och vankade med värkar som inte var mina, i flera timmar! Kl. 21.00 satte jag mig ner och pustade ut, -nu är det klart, det blev en pojke, sade jag till mamma. 10 minuter senare ringer dem och det blev en pojke!

Telepati kan vara på olika sätt och det här var ett exempel på vad som kan hända när man har en stark telepatisk kontakt med sin syster =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Soffe
0

Ja det var en intressant berättelse Glad

En fråga: Är man mer mottaglig för telepati när man är medial, alltså om man är väldigt öppen eller om man jobbar som ex. medium?

Tita
0

Jag kan komma på att jag ska ringa någon och när jag lyfter luren är den jag ska ringa till i andra änden och säger hallå, utan att jag slagit nummret eller någon signal gått fram.Då har personen samtidigt ringt mig.

Kan tex bli sugen på pizza och bara nån minut senare kommer någon av barnen och frågar om vi inte kan köpa hem pizza.

Mycket såna saker händer mig men om det räknas som telepati vet jag inte.

Soffe
0

Visst är det telepati, jag tyder det så iallafall :)