Ulykker
Som dere kanskje ikke vet så er jeg førskolelærer og jobber på dagis. Jeg har begynt å sette opp bokstaver på veggen, og valgt et bilde av en ting som barna lett kjennerigjen f.eks et tog på bokstaven "T"
onsdag 28-12-2011, skulle jeg altså sette opp bokstaven t og googlet etter bilder av tog. Først fant jeg et fint tog som det stod "Gjøvik" på forran fordi dette toget skulle til gjøvik. Men jeg kjenner en mann som lever et veldig vanskelig liv som bor på Gjøvik, så jeg fant et annet tog som jeg hadde ved t bokstaven, og ble roligere.
Men hva hender denne kvelden, denne mannen blir påkjørt og drept av toget som skulle til Gjøvik……jeg er selvfølgelig glad for at jeg ikke har gjøviktoget på veggen, men jeg føler at denne "sjelen" er rundt meg og jeg liker det ikke. Jeg ber om at han skal gå til ljustet og håper det skjer…hva annet kan jeg gjøre..det er en noe vilsen sjel?
Men oj, vilken grej… det var ett slags föraning helt klart som du hade där. Det finns ingen slump, heter det ju. Att han är hos dig är förmodligen för att ni har ett slags band, du är uppkopplad mot honom och han känner det. Jag ber om att han ska få hjälp till ljuset.
Ja, det kan nok hende, men jeg er også en person som veldig ofte får varsler på ulike sett når en person dør. Første gang var med min morfar, det var helt konkret han viste seg for meg og snakket med meg, andre ganger har det kommet som lukter eller bare kjenslen av at noen er i fare, eller også at jeg plutselig må be for noen.
Han som dog nå har jeg bodd sammen med, men jeg flyttet for han var alt for avhengig av rus. Jeg tror kanskje at jeg er det mest "åndelige" menneske han kjenner, så han vil kanskje bare at jeg ber…..men dette med at jeg lagde boksteven skjedde noen timer før ulykken, så universet har vist om dette på forhånd, men jeg tror heller ikke at det er en slump