Konstigt väder
Måste bara delge er detta.
Idag har jag mina fönster öppna. Det är så varmt inne så jag bara måste ha det.
Och fåglarna kvittrar.
Det känns som om det är vår.
Vädret är bra konstigt nu. Men det är samtidigt skönt att vintern håller sej borta.
Kram till er.
Ja, vad är det för konstigt väder? Kikar ut genom fönstret och det ser ut som vår??!!
Fast nu när nyår snart är över, så gör det inget att snön håller sig borta och att våren kommer tidigare 
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag är väldigt kluven till vädret, det ÄR ju faktiskt nyår och borde vara vinter. Min kropp gillar inte sånt som att halka omkull eller skotta snö
men jag själv tycker det är så fint med snö *s* Tror tyvärr inte att det blir någon riktig vår förrän tiden är inne…
Sådanthär har nog hänt förr och än är inte vintern över.
Det dröjer åtminstone åtta veckor till innan vi han ropa "hej".
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Här har det frusit på så det är vitt av frost 
Men visst är det skönt att vintern håller sig borta, vi hade nog av den de 2 förra vintrarna då det var hur mycket snö som helst
Medarbetare på Druid & Shaman
Jo, de vintrarna har jag i färskt minne, fattas bara.

Jag tycker inte att det känns bra alls med detta konstiga väder! Så jag håller inte med dem som tycker det känns skönt att slippa snön och kylan, och som helst skulle vilja hoppa över vintern.
Vintern är viktig för naturens balans och är en vila och förberedelse inför våren. Det går alltså inte att hoppa över den, för då blir det konstiga saker som sker och allt blir upp- och nedvänt…
Men om man avskärmar sig från naturen och inte ser att man är en del av den (att man ÄR naturen), så kanske man inte heller kan inse vikten av balansen i cyklerna förstås.
Jag förstår verkligen att det inte är bra. Därför skrev jag konstigt…
Naturen måste ju ha sina årstider…
Men…jag tycker ändå det är skönt att slippa snöoväder. Aldrig kul om man måste ut i det.
Äh. Vem vill inte ha varmare klimat egentligen? Varmaste vintern på 30 år säger dom. Lagom lång tid sen förra alltså :) Tror inte det är pga global uppvärmning, utan bara naturens nyck denna gång…
Annars så håller jag med. Vädret är verkligen skumt.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#7 Jag förstår. Personligen gillar jag att vara ute i snöstorm, men jag kanske är lite konstig haha. :-)
#8 Jag vill inte ha varmare klimat, då hade jag flyttat söderöver. ;-) Global uppvärmning eller inte, men något är fel…
Man säger att vädret är skumt för att det är milt.
Men varför säger ingen det samma när det är väldigt kallt?

Vi hade de två sistlidna vintrarna ovanligt kallt här nere i söder.
Vi har inte genomgått januari, så ännu kan vi inte sammafatta något.
# 8 Där kom min ålder och slog mig i bakhuvudet, hann tänka först "oj, det var längesen" innan jag kom på att det på sätt och vis känns som nyss… Hur det än är så föredrar jag ändå det här vädret mot det som var 1985-88 ungefär, då var det massor med snö och under -20 många veckor i sträck. Att jag minns det så väl beror på att jag var tonåring/ungdom med mycket bestämda åsikter om vad jag kunde ha på mig och inte, dit hörde inte tjock jacka, mössa och vinterkängor
Är glad att modet svängt över till att sånt är mer trendigt nuförtiden 
#10 Jag tyckte det var lika märkligt då, när det var ovanligt kallt och lång vinter…naturen söker alltid efter balans, så när något går till en överdrift åt det ena eller andra hållet reagerar jag.
Nej, vi har förstås inte genomgått januari än, men jag ser på det som är nu och som har varit fram till nu…det räcker för mig i alla fall.
#11 Haha:) Jag har en riktigt tjock fin svart ulljacka som jag använder, den håller mig varm:)
Visst är det trevligt med snö, iallafall under vissa perioder… Men som stockholmaren jag är så tycker jag ju att det mest ställer till det och bli slask:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Förra vintern var det väldigt mycket snö här i Malmötrakten. Kommer ihåg att jag pulsade hem på julaftonskvällen i plogade gångar i 15 gradig kyla.
Och i år!!! Tusenskönorna blommar nere på gräsmattan.
Något är väldigt knas och det är inte ok. Jag är ingen vintermänniska men att det ska vara fyra årstiden är viktigt för naturen, för den flora som vi har i vårt avlånga vackra land.
Snö och vintern kan det gärna vara för mig - i sådär två veckor. Sen kan våren komma 

#14 Det var likadant i stockholm, massor med snö:) Riktigt trevligt faktiskt:)
-Stephen Hawking
Jag har varit med ett tag och upplevt de fyra årstiderna varje år
Att det är ovanligt varmt i år ser jag ändå som en avslappning då jag slipper ha urbota ont i mina leder. Däremot saknar jag inte snön och eller OCH för mig får det mer än gärna vara mellan -15 till -20 grader kallt för då kan man klä sig mot kylan mer än de få minus som varit. Vi fick däremot i tordags en rejäl sänkning mot först -1 grad ner till -12 grader i natt och kylan har vi fått här till och från. Det är mest snön och halkan jag vill slippa för här tänker vår lilla ort enbart på bilisterna inte på gångtrafikanterna, vill vi inte halka ikull måste vi gå på vägen och hur säkert är det när vissa kör som biltjuvar eller stryker alldeles för nära trots att vägen är bred
Jag vet med att det pratas om den globala uppvärmningen, men all temperaturförändring behöver inte bero på den. Det är bara att se tillbaka så ser man att det genom tiderna funnits år där det varit ovanligt varmt/kallt. Inte så att jag blundar för det utan jag som många andra har detta i tankarna, MEN nu när det ändå varit snöfritt och varmt för årstiden så njuter jag ändå av att slippa snön och vi har äntligen nått -10 grader där jag bor så jag är nöjd, det är ju trots allt inte långa perioder vi har -20 där jag bor. Allt tjat om temperaturen för mig beror på att jag får mer värk vid -1 till ja så där -9 allt däremellan då det är den fuktiga kylan, det går inte klä sig mot den, mycket bättre med -10 och kallare då det blir en torr kyla. Jag har gått på utomhuspedagogik och sovit i vindskydd i smällkalla vintern så jag har lärt mig hur man klär sig mot kylan, men fukten biter igenom om man inte är igång hela tiden eller står vid en varm eld, många av oss kände så medan jag aldrig fryser när det är från -10 grader och kallare
min sambo gillar värmen och skulle mer än gärna flytta utomlands. Själv vill jag ha de fyra årstiderna då de alla har sin tjusning 
Medarbetare på Druid & Shaman
#17 "Jag vet med att det pratas om den globala uppvärmningen, men all temperaturförändring behöver inte bero på den."
Så fort vi pratar om att något inte riktigt stämmer med vädret och vad som pågår i naturen, så kommer "global uppvärmning" upp. Det tog inte lång tid innan detta togs upp i denna tråd (av Geru tror jag det var).
Och då väljs det gärna sida. De som "tror" på global uppvärmning och de som "inte tror" på den. Då förlorar man fokus på vad vi faktiskt pratar om…det handlar inte om ett ställningstagande för eller emot, vad den eller den säger, om politik eller något sånt.
Det handlar istället om att öppna ögonen och sluta tänka så linjärt styrt och istället se det cykliska i naturen (inklusive sig själv). Får man tillbaka känslan för det cykliska i livet, så kommer man tillbaka till här och nu och kan intuitivt se att något är galet…
#18 Du har rent rätt. Naturen går i cykler. Och jag vet inte riktigt hur det är med den globala uppvärmningen, eller om det ens är så illa som många påstår. Världen har varit en mycket varmare plats:p
Det kanske är förändringsdags ändå?
Jag varken propagerar för eller emot global uppvärmning, jag bara försöker se alla sidor runt vädret…
-Stephen Hawking
När jag gick på gymnasiet, under mitten av 70-talet. Så talade man om den annalkande istiden. Man sade också att med hjälp av bland annat pollenfynd så kunde man konstatera att det varit betydligt varmare i Skandinavien för 6.000 år sedan. Då rådde det skånskt klimat ända upp i södra Norrland, och att man nu var på väg mot iskyla
Så… Klimatförändringar kommer och går. Jag är inte ett dyft orolig.
Ja, här i Göteborg är det 8 grader ute, fåglar kvittrar och gräset är fortfarande grönt
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Det känner jag igen. Hoppas bara att fjäderbollarna inte börjar med att bygga bo.