Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 794 ggr
Malin1
0

läskig mardröm..

usch drömde så läskigt inatt.. vaknade med ett ryck :(

drömde att jag var på en fest och blev våldtagen.. jag skrek o skrek på hjälp men ingen hörde mig..
efteråt var jag hur rädd som helst och knallade runt i min gamla hemstad.. försökte få tag på folk men det gick inte..
kom till slut hem till min syster där vi kröp ner i sängen och åt godis som jag köpt på ica…..

varken hon eller jag bor kvar i vår gamla hemstad heller..

vad kan denna underliga dröm betyda??

Kramar,
Malin

Malin1
0

ingen som kan drömtydning här..? ;)

Elisabeth-J
0

När du bodde i den staden, hände det dig något då som var jobbigt eller som kändes som ett övergrepp och där ingen förstod dina känslor kring det? Min tolkning är att det är något inom dig som du bör bearbeta nämligen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

loreena
0

Det säga att när man just drömmer en mardröm så är det något man grubblar på och som behöver bearbetas även i verkliga livet. jag tror inte det alls har något med en våldtäckt att göra överhuvudtaget. Lite som Elisabeth säger, att du känner att nån gjort ett övergrepp på dig (kanske sagt något, gjort något som du som kränkte eller sårade dig?)

Har du några gamal jobbiga, obearbetade känslor jämtemot någon i din hemstad? Ställen där man växt upp har ju en förmåga att "spöka" inom en..

Ha det så bra!

CarolineO
0

Annars kan jag tänka mig att man kan drömma så när man känner sig övergiven eller att ingen vill lyssna, men man vet ändå att man har stöd i denna syster…    Så hade jag tolkat det om jag hade drömt det i alla fall…

Malin1
0

ja jag mår väl inte så kanonbra just nu om man säger så….

så kanske är det det som spökar, KAN inte sörja ordentligt har inte ork att ta tag i det hela…

går o grubblar på det dagarna i ända och kan inte förstå att den jag sörjer är borta för alltid….. :(

kanske handlade drömmen om det.. jag vet inte :(

mycket som hänt i ens liv.. men ja det hände väl något kan man säga när jag bodde i min gamla hemstad.
inte sexuellt övergrepp givetvis.. :)

kanske något sådant som något inom känner att jag blivit orättvist behandlad osv osv…

man kan grubbla så man blir tokig ju,..

tusen tusen tack för era svar!! :)

thelinda
0

Var på fest = Du omger dig av olika människor men du känner dig ensam i mängden?

Våldtäkten = Du gör dig svag och låter folk stå över dig av någon anledning?

Du skriker = Din inre röst vet bättre än att du skall låta andra trampa på dig?

Du är i din gamla hemstad = Du går till en plats där du brukade känna dig trygg?

Möter din syster = Hon är ditt stöd om DU bara ber om hjälpen?

En möjlig tolkning från lilla mig .

:-)

Malin1
0

TheLinda… : låter helt sannolikt!!!… Ledsen

TantAlma
0

Avslut av en epok, smärtsamt men du klarar dig. Du behöver nog inte den trygga platsen mer det gör ont men du har funnit något nytt.

CarolineO
0

Förlåt att jag frågar, men det är inte så att din syster har gått bort?   Eller att det hänt henne ngt??