Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 10333 ggr
webbsmurfen
4

Healing farligt för klienten?

Hej. Jag är en person som söker information om healing. Jag har bestämt träff med en som skall utföra healing på mig i februari men jag börjar få lite kalla fötter. orsaken hittade jag när jag sökte efter information rörande chakaran

Jag är en sönderstressad  familjefar som har en hel del blokeringar, hjärtklappning och stress etc.. och vet inte riktigt om jag skall hoppa över Healingbiten..

Jag läste en artikel (se nedan), och blev livrädd (ligger en bit ned i texten) och undrar om ni har hört talas om att detta kan hända på klienterna som får healing..

http://kundalini.se/reikihealing.html

[Cleopatra]
0

Du kan inte bli något som du inte är.

Vissa människor har psykiska störningar/obalanser som vid arbetet med det inre frigörs och kommer till ytan.

Alla dessa behandlingar är till för "normalstörda" människor.

Antagligen kommer du att känna dig bra efter behandlingen du beställt men du kan inte veta det innan du prövat. Alla är vi individer och behöver pröva oss fram till vad som känns bra för oss och vad som för oss framåt.

Du har problem som du skulle vilja göra något åt och du får räkna med att söka dig fram på dig väg. Lycka till i arbetet med ditt inre :)

skina
0

Schamanerna accepterar endast Reiki bland de västerländska healingkurserna.

I Reiki kanaliserar man bara, man utför inte healingen själv.

Om man ska utföra healingen själv så ska man kunna se energierna och de healers som kan det är ofta självlärda under många år, inte någon helgkurs.

Magi-cat
0

Hej webbsmurfen! Välkommen hit!

Jag föreslår att du först och främst talar med den du bokat tid hos, så får du veta lite mer om hur healingen går till. Ta upp dina farhågot också. Förhoppningsvis kan healern räta ut dina frågetecken och du får en uppfattning om du känner förtroende för honom/henne, hans/hennes erfarenhet osv.

Med allra största sannolikhet kommer du att finna healingen skön, avslappnande, rogivande, lindrande, avstressande.

Du kan säkert finna mer om healing här på sajten. Här är ett exempel: http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4ece51aa88f4724c97006769-healing-och-bon-fungerar-enligt-studier

Jag tror så här, lite i korthet, att ingen aldrig så duktig helare kan göra någon annan frisk. Det är i själva verket ens egen kropp och dess inneboende intelligens, ens egna föreställningar och övertygelser som gör jobbet. Men vi hör alla ihop via fältet/den gudomliga matrisen och healern kan hjälpa frekvenserna att "stämmas" ungefär som man stämmer instrumenten i en orkester att spela ett harmoniskt ackord. På så sätt får man bättre kontakt med sig själv och sina behov, den "melodi" man spelar.

Själv syssalr jag med Reiki helaing. Jag har aldrig varit med om att någon upplevt behandlingen som negativ. I Reikihealingen menar man ungefär så här, att det är qi/guds-energin som strömmar via healerns händer som hjälper personen att helas. Den energin finner själv vart den behöver gå. Man sätter alltså sitt eget logiska sinne åt sidan för en stund och låter qin strömma fram. (Ungefär som att den perfektion som är tänkt från början och det finns en matris till, "släpps fram")

Man behöver egentligen inte ens vara närvarande själv. (även om det är önskvärt eftersom ens övertygelser är viktiga och fungerar bättre vid personlig kontakt). Ditt helande har redan börjat iom din intention att helas. Tanken/intentionen är viktig och gör skillnad.

Vill du läsa mer så titta gärna in på Reikiförbundets hemsida. Där finns också en del information om forskning som finns.

http://www.reikiforbundet.se/forskning-varden

Lycka till!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen