Hålahult
Är det någon här inne som har bilder ifrån hålahult? Och då menar jag hålahult som i det gamla TBC hemmet. Jag har varit där en gång i mitt liv, vilket var en sån stark upplevelse för mig att jag skulle vilja veta mer om stället och framför allt ha bilder från stället. Problemet är att jag verkligen inte vågar åka dit själv en gång till.
Jag har tidigare aldrig hört talas om stället så jag Wikipediade mig in på lite info.
Står att det är privatägt idag, har de nån slags visning då elr?
Jag tror inte att de har visning, men jag har hört att det har tagits bilder därifrån tidigare. Någon har pratat med ägaren och fått tillstånd att fota.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Googla Hålahult bilder så finns det några att hitta 
Jo jag har gjort det men jag skulle vilja ha fler. Kusligt ställe. Tror inte det har hänt enbart bra grejer i det där huset direkt.
# 5 Fick dåliga vibbar direkt jag såg ditt bildinlägg,skulle tro det vart väldigt hårt liv innanför dessa väggar och att flera själar blivit kvar efter sjudomar och psykisk ohälsa.Det var ju ett sanatorium så mycket har hänt och jag skulle vilja besöka detta Hålahult och hjälpa många vilsna själar till ljuset.Tycker uppriktigt synd om dom som sitter fast när dom hör hemma i ljuset.
Fick även jag samma känsla, att det nästan var rätt givet att det finns många förvirrade själar där som bär på frustration, ilska o förtvivlan.
Jag åkte dit med mina föräldrar och min sambo, när jag såg huset så drog jag efter andan och jag ville bara bort därifrån, frös som en hund och fick hjärtklappning. Samtidigt fascinerar stället mig enormt mycket efter det mötet. Men det kanske beror på den starka känslan som kom över mig. Jag funderar på att någongång få mod till mig och åka tillbaka dit och besöka det. Jag lär väl inte komma innan för väggarna men likväl kan man gå utanför huset och få samma känsla. Vi åkte aldrig direkt ner till området runt huset och vi gick heller inte hur bilen. Men själva synen av huset var tillräckligt för mig.
Vad har hänt på Hålahult?
Om du vill så skicka din mejladress till mig. Berglind19@hotmail.com så ska jag ordna lite bilder till dig. Jag bor 3-4 kilometer ifrån Hålahult och jag har varit mycket där som barn och även nu på äldre dar. Har plan på att gå dit snart nån dag och fota lite. Och då kan jag skicka bilder till dig.
Mvh Monika B.
Hej!
Jag har växt upp på Hålahult. Vad är så läskigt där tycker du?