Anden i glaset
Hej allesammans 
Tänkte dela med mig av lite upplevelser av den så kallade Anden i glaset, och jag varken skämtar eller driver, detta är då sant.
Jag och min vän Jessica har intresserat oss så mycket för Anden i glaset så vi gjort det alldelles för många gånger, varje gång är ''den sista'' , men det är så facinerande och oförklarligt att man bara vill fortsätta, vilket alltid inte är så bra.
Men det verkar som vi pratar med en och samma kvinna hela tiden, Hon heter Agnes och säger att hon är Jessicas gammelmormor som skyddar oss, ibland har hon med sig sin man Gustav, som är Jessicas gammelmorfar.
Hon har svårt för att bokstavera ord, ibland blir det bara strunt, ibland ord, och enligt henne är det för hon befinner sig på andra sidan så det är svårare för henne. Så vi brukar oftast köra med Ja och Nej frågor , och lite ord ibland.
Hon sprider ett otroligt lugn, och har aldrig sagt något för att skrämma, hon tycker det är lättast när vi frågar henne saker, och hon verkar ha ''känningar'' om framtiden.
Hon har sagt mycket som stämmer, dvs namn, årtal osv, och hon hälsade även från min pappa som gick bort när jag var 6 år '' jag saknar dig '' .
Hon har sagt att jag borde kolla upp mitt hjärta igen, för det är något som inte är som det ska, och mycket riktigt har jag tidigare haft problem med mina hjärtslag.
Hon ger mig bra råd gällande min pojkvän , som just nu är väldigt sårbar och hon säger saker som '' ha tålamod '' och '' döm inte '' .
Det är nog också anledningen till vi fortsatt, för vi varken kännt av något obehag eller att hon sagt något obehagligt utan tvärtom.
Hon har alltid sagt att det inte finns något och vara rädd för i min lägenhet, och hon har alltid varit trevlig och skrivit '' tack'' innan hon säger hejdå.
MEN. Jag e fullt medveten om att man absolut inte ska tro blindt på anden, att anden kan utge sig att vara någon annan och att den kan säga saker man själv vill höra, det vet jag.
Så igår körde vi igen, dock så körde jag med en annan tjej, tjejen jag gjorde detta allra första gången med, vi satt också i köket, då vi alltid var i mitt rum.
Denna gången sa hon att hon kände att jag var gravid, så frågade jag hur pass säker hon är , då gick hon till 7:an, hon började säga saker som ''ta hand om barnet'' och att jag skulle få en son.. (dock var detta nog inte rätt för jag fick min mens precis efter).
Så en stund in i ''spelet'' så hörde jag ett väsen bakom mig, precis som i skräckfilmer, ett väldigt obehagligt ljud, precis som om någon pustade ut , på ett sätt som ville skrämma.
Då frågade jag henne om det fanns några onda energier i lägenheten, och då sa hon att det fanns, men det konstiga var att tidigare hade hon alltid sagt att hon var ensam här och det var ingen fara alls.
Jag frågade henne om det var därför jag kännt ett sådant extremt obehag när jag går i köket och vardagsrummet på nätterna och till och med drömt att jag gått där sedan blivit tagen i benen och dragen tillbaka och inte kunnat röra mig, och hon sa ja.
Hon tyckte också att vi skulle sluta upp med seansen, och inte göra det så mycket mer, fast innan hade hon sagt tvärtom, att det inte är någon fara och hon vill prata med oss.
Hon var fortfarande varken otrevlig eller liknande , men det var ändå något som inte stämde, för hon svarade annurlunda på frågor vi hade frågat tidigare, inte samma svar alls.
Var det kanske för jag inte var med Jessica? eller är det bara en oseriös ande som ljuger? Vem är hon ? Är så nyfiken…
Detta var bara lite om vad jag fick fram av Agnes, hoppas det var intressant att läsa :-) Kram på er.

Låter intressant, själv har jag gjort det några gånger men en mycket god vän som har gjort det här typ hela sitt liv.Han säger oxå att det är många andar som vill leka med oss,så man bör vara extremt försiktig när man gör detta.Sen tycker dom om att ge lite kryptiska svar så att man får tänka lite själv.Men det är bra intressant.
Sökaren.
Hej Nathalie!
Jag känner igen mycket av det du skriver,då jag
och en av mina väninnor höll på med anden i glaset
under en längre tid.Idag använder vi oss inte mer av detta
då vi förstått att det är en väldigt oren kanal.Vi
fick kontakt med många släktingar,vägledare,jaa allt.
Och vi fick veta en massa saker.Ibland stämde det,ibland inte.
Idag vet vi oxå att alla dessa släktingar och vägledare,i själva verket
inte var släktingar,utan jordbundna andar som fastnat mellan
dimensionerna.Jag har idag en jordbunden ande som slank igenom
just därför att vi höll på med Anden i glaset.Den här jordbundna anden
vill inte gå över till ljuset,han vet att han är "död" men fortsätter
att hålla sej runt mej.Alla dessa fina,underbara själar från andra sidan,
skulle ALDRIG få för sej vara med när det gäller Anden i glaset.
För att dom vet att då kan andra,lägre och inte så trevliga andar
slinka igenom. Idag meditetar vi istället och får mycket bättre
svar,som både är sanna och trovärda.Inte konstiga ord eller
bokstäver.Hoppas att du fick lite var på din fråga nu :)
Just anden i glaset/anden i flaskan har jag alltid sett som en något farlig väg att gå. Dels för att du tillkallar en ande, vilken som hälst. och du kan aldrig veta vad eller vem som svarar, eller vad den kan tänkas göra efter ni är klara
Vissa säger att du öppnar en "kanal", men jag skulle vilja påstå att du öppnar upp en port rakt ut i limbo (eller låt oss kalla det för ingenmansland) där du hittar allt som är förvirrat, förvridet eller ont! och som med lite tur kan (som #2: sa).. Slinka igenom och orsaka oreda
Nu finns det en del skyddsåtgärer man kan gardera sig med, men inte ens dessa är tillräkliga ibland, det beror på vilken typ av ande som råkar slinka igenom
Jag har aldrig provat, ingen som vill vara seriös, men det låter väldigt spännande!!!:D
Anden i glaset är lite som "heta linjen" på 80talet. Man vet inte man pratat med och vet inte vad den på andra sidan har för avsikter. Inget jag rekommenderar i alla fall. Men vill man tvunget göra det så får man se till att be sina skyddsänglar om beskydd.
Ha ha. Bra utryckt Brilwermand, heta linjen. Kommer ni ihåg berättelserna om folk som hade fest hemma och nämner det på Heta linjen så att de fick huset sönderslaget sedan av en massa främmande galningar som dök upp.
Nej, Anden i glaset är inget bra alternativ. Lär er att ta kontakt på ett seriöst sett istället och framförallt hur man skyddar sig om fel typer dyker upp, det är inte roligt annars.
Gjorde det en del när jag var runt25 års åldern. Och som en del säger här att man har aldrig en aning om vem det är man får kontakt med, vem som slinker igenom och som man släpper in i sitt hem. Fick en del obehagliga svar som visade sig stämma.
I dag är Anden i glaset totalförbjudet innanför mina väggar här hemma.