Obehaglig syn
Hej!
Jag bara måste berätta om det här känner jag.'
Igår var jag hos min mormor, hon bor när en gammal fritidsgård. Den användes som bostad på 18-1900talet och senare som fritidsgård. Då jobbade min mormor där, och både hon och hennes arbetskamrater märkte av saker när de jobbade där, typ fotsteg, cigarettrök, gestalt i fönster och starka plötsliga vinddrag. En ganska stor byggnad på tre våningar som nu ägs av kommunen. Det är aldrig några människor där och det är ingen som helst verksamhet där längre.
Men igår kväll vid 6-7 tiden var jag min syster och våran 6årige kusin på promenad utanför byggnaden. Det var helt släkt i alla fönster, inget konstigt med det.
När vi var påväg därifrån vände jag mig om, och då lyste det i ett fönster på den högsta våningen. Jättekonstigt, för att om det av någon konstig anledning skulle vara någon där, varför skulle man då låta det vara släkt i hela byggnaden och sedan tända i ett rum på den högsta våningen?
Vi stannde och tittade ett tag. Jag la märke till en tavla mot en ljus vägg i det upplysta rummet.
Min kusin gick fram en bit och tittade. Plötsligt ropade han "Det står en blå gubbe i fönstret! Han står och tittar på oss! Ser ni? Oj! Han bara försvann! Var tog han vägen??" Jag gick fram mot min kusin. "Nu står han där igen!" Ropade han. "Han håller på med gardinen!" Jag kom fram så jag stod ca 15 meter ifrån huset. Jag såg att det stod en lång och smal man vid fönstret. Han stod framför tavlan, så den kunde jag inte se. Mannen tittade på oss.
Jag tog min kusin i handen och vi gick däriifrån med en konstig och obehaglig känsla. Jag har hört saker tidigare, men aldrig sett något.
Vi sa till våran mormor vad vi hade sett, hon blev nyfiken, och väldigt förvånad över att det lös i ett fönster. Man kan se byggnaden från hennes hus, och det är alltid helt släckt där.
Vi öppnade ytterdörren och tittade med en kikaremot det upplysta fönstret (hahaha..) min syster och mormor såg ingenting i kikaren, men det gjorde jag. Jag kunde urskilja ett huvud och axlar. Ganska tydligt och jag förstår inte hur inte dom kunde se det. Efter ett tag stod gestalten längre mot väggen, sedan försvann den. Och efter ytterligare ca 5 minuter såg jag den igen, men mycket otydligt och mindre av den, som om det stod längre in i rummet. Sedan såg vi den inte mer, men det fortsatte att lysa i fönstret hela kvällen, svagare och svagare tills det knappt lyste mer.
Ojojoj vilken långt inlägg jag fick ihop. Var bara tvungen att berätta om det. Sååå obehagligt.
scaryyy…