Mysko ljud
För en vecka sedan så flyttade vår granne ovanpå.
Nu är det så att min son hör fotsteg där uppifrån sent om kvällarna.
Lägenheten är mörk och ingen bil finns utanför.
Så vem är det som går däruppe då?
En vilsen själ som inte vet tid och rum
Kram/Naznaz
Kram/Naznaz
Samma mystiska fenomen har det varit här också. Det bor en norska ovanför mig och hon åker hem till Norge då och då i långa perioder….men när hon är borta och ingen annan bor där så hörs tunga snabba fotsteg hela tiden…..jag fattar nada alltså??
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

vem vet… Han har kanske några lik i garderoben som ger sig tillkänna… Nu var jag dum, konstigt…
Alis volat propriis 
Nä Ghost…jag fattar heller inget.
Jag tyckte mej höra steg tidigt idag på morgonen, ovanför.
Konstigt…Ingen bor ju där längre.
Ska höra med sonen sen om han hörde sent igår igen.
Jag fattar ingenting…
ja lite kul får man ha haha yamher.
Jag vaknade själv på superfnissigt humör imorse.
Jag har faktiskt en kille ovanför mig som inte spökar, utan det är han själv som går runt och trampar och flyttar möbler. Han har en mental skada och har personal dygnet runt.
Lite jobbigt kan det vara ibland, när man inte man somna, men annars är det inte så farligt.
Mia - okay, det ska bli intressant att följa om du vill berätta sen!!
Värmland"
Igårkväll hade sonen inte hört nåt.
De går med skor på, säger han.
Och när han tittar ut står det ingen bil där….som de har när de ska hit som bodde där innan.
Och lägenheten är precis mörk.
Och för att ta sej till den lägenheten måste de gå uppför en trappa…som sonen hör jätteväl in till sitt rum…men han hör ingen som går i trappan…
Mysko….
Det som är, att när man flyttar så kan man lämna "andar och oroliga skälar" efter sig. De blir kvar där. Då först när det blir tomt som man kan lägga märke till dem, för de har förlorat dem som de hade anknytning till och på så sätt är de mer rastlösa. Det är inte heller säkert att de finner tillbaka till den som de hade anknytning till.
Vad gör, mer än gilla läget vet jag inte riktigt. För börjar man röra i detta är risken större att de kan flytta hem till er genom att de bygger en ny anknytning till er.
Utan mer så småningom, få hjälp av något utanför om att hjälpa dem över till andra sidan.
Söker och därav en sökare
Nä jag låter de trampa där uppe. Jag lägger mej inte i det.
Får hoppas bara att de hittar tillbaka över till andra sidan så småningom.
mia - Okay, ja det är skumt. Det var likadant här för nåt år sedan. Jag kunde svära på att ingen var i lägenheten ovanför, men ändå kunde jag höra, både dag och natt, hur nån gick med tunga steg där uppe.
Har du funderat på att fråga grannen??…..Du kan ju åtminstonde hitta på att fråga nåt och kontrollera om lägenheten verkligen är tom!!
Värmland"
Det är rester av dem som bodde där, inga spöken.
Kan det bli rester av levande??

invanda platsminne, tex, lycka när man kommer hem, tillslut sätter sig det i farstun :)
Alis volat propriis 
Mysko ljud igen.
Inatt hördes stegen med skor på, klockan ett.
Till och med sonens tjej hörde de.
De går från ena sidan av lägenheten..men går aldrig tillbaka.
Sen börjar det om från andra sidan igen.
Mycket konstigt och lite läbbigt..
mia - Intressant, det är så likt det som var här hemma så man skulle nästan tro att du berättar om lyan här ovanför
Stegen går på ett håll..om och om igen, det kan ju inte vara normalt!
Värmland"
hahaah..
Och NÄÄÄ….det är inte normalt. 
Jag har inte lyckats höra det nu…sover som en stock om nätterna. Men ska be de väcka mej när de hör det igen.
Här hemma var det dygnet runt, men inte hela tiden…..det kunde vara nån timme emellanåt som det var tyst
Värmland"
Visst kan det bli ljudrester av människor som fortfarande lever. Det är mycket vanligt.