Ön.Saga...
Solen skiner o livet är så bra i nuet som är det enda vi har och resten ordnar sig alltid! Men i bland blir det ändå som man blev fel själv vill, om inte alla vore så enspåriga och levde ut sina känslor och tog fram barnet i sig. Så vore det inte alls roligt.-För vägen går rätt upp i Moster Almas rabbater och där blommar gurkorna, i sin fullaste prakt. Men Oj!!! Det är ju fortfarande vinter? Fast våren är på väg. Och då kommer jultommten på sina renar och dundrar förbi, Han far rätt ut i rymden, girrar upp allt fast han upptäcker att Rudolf är borta. Han vänder sig om och upptäcker att kärran losnadde i girren och for rakt ut i "Blåbärsskogen" och där kommer Farbror Barbro gående på stigen som går till Häcklefjäl där dom! Nisse Hult och hans lilla hobby. Som är att samla på frimärken. -Men han har en hobby till!! Och det är "Hembränning"Nä, nu sa polisen, Korgflätning och stövelkastning är bätre för dig!!-Skärpning!!!
Var en betydlig lagligare hobby. Annars så kan jag knyta i hop skägget på dig, sa polisen och då kan du inte killa dig i nässan och öronen med det. Eller antasta förbipasserande eldflugor. ""Med Mjölande antasta eldflugor Hi, Hiiii""
Händer o pannlamppa med mjölsyradepatroner!! I neonljus.
Nu började saker o ting förvärras.. Det började regna igelkottar med till hörande studsmatta som falskärmar så hoppa på den röda sparken och åker all värdens väg. Tillslut framme vid värdens ände så var tomten äntligen framme…Men var är alla packet?? Dom fastnade på Igelkottarna, som har gått i sirap. "Sirap!! Vrålade katten och sprang i väg.Med svansen mellan bena och hunden skällande helt galet på ankorna i Ankeborg, så det dånade nere i tunnan där påskharen satt tillsammans med gubben vinter som väntade på gumman vår.Snön yrde och plötsligt kom något upp ur marken. Det var en gammal Älg Hubert som blivit väckt av allt väsen. Men blev glad för att kvasten kittladde så skönt mellan hornen och skrämde iväg den busiga syrsan Benjamin, som hade legat i hans öra o sovit gott. -Men nu var det allt dags att vakna upp och börja ta del av våren, som är på stark frammarsch till Svea Rikes land.Men ingen vet ricktit vart den tog vägen,-Kartan!!Som förde oss utan för Svea Rikes land. Där hamnade vi vilse i pannkakan. Men så såg vi ett ljus där framme vid horrisonten som visade sig vara konturen av landet -Långtbortistan.Där det regnade semlor dagarna i ända, med karamellgrädde o mandelmoss,kanel!!! Sa bagaren! Bomber o granater!!Skall det vara kanell i semlorna?? Då blir det ju Kannelgömmor.Uj,Uj, Det går inteeeeeeeeeeeeeeee
Lena.P är jag i verkliga livet.
Denna kluriga saga har.Jane, Anna-Helge, Hyacint, Eija, Marina2, Woozy, Britt-Mari, Mia38, Isa56, Sisa, Camecat, 890-3.o jag.
Gjort!!Övernaturligt.-Nej.Men roligt har vi haft..
Lena…
Hahaha!!!
Förvirrat? Ja, men skitkul!! 
Haha Den blev jätterolig.
Ja roligt har vi verkligen haft. Tack Chik för den här leken. Hoppas på fler framöver. 
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
.
Haha! Den blev kulig!
ha ha ha ha * asgarv*
tack chik det blev ju jätte bra!
kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Haha jaa den blev kanon! 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
hahaha tack för dagens jätteskratt! 
Vilken historia….ha,ha,ha….
…jätteskojig idé du kläckte chik….hoppas på fler….
Det var en saga som heter duga, Chik…Kul idè…
Hahahah..den var skoj….Bra ihopsatt chik.
Kram!
hahahahaha den var kul, bra gjort till er alla!
Puttar….Vill ju att vi som har varit med skall läsa vad det bidde..
Vilken saga…!
Kommer den på film? 
Tänk..scenen när det regnar igelkottar som har studsmattor som fallskärmar och de hoppar på sparken och far iväg…
vilken succé!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Förstå å skicka in det där till "gäster med gester". 
MVH
Woozy
ha ha ha
du är för rolig Woozy
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

-kan inte hjälpa att jag såg Inga-Gill och Björn Skifs "framför" mig.. 
MVH
Woozy
O så här blev den…Något som går o göra för o lära känna varandra..o få lite roligt i hopp.