Självlysande täcke!!
Oj, har ingen aning om ifall jag är på rätt sajt. Hehe, det ska bli spännande att se vad ni tror
Har någon upplevt ett täcke (eller snarare påslakan) som är självlysande??
Det var precis vad vi upplevde inatt. Igår kom jag och min pojkvän hem till mina föräldrar för att fira jul. Vi sover i mitt gamla rum. På senare år (låt säga senaste 10 åren) har jag tyckt mig höra kyrkklockor avlägset när jag ligger och ska sova. Kyrkan ligger 6 km ifrån huset och brukar inte ringa mitt i natten xD Hur som helst så tänkte jag på detta igår och undrade om jag skulle få höra något när jag har sällskap där inne. Jag brukar annars känna att det är någon/något här och känner mig alltid iakttagen när jag ska sova här.
Istället, när jag skulle till att somna så såg jag att täcket är självlysande i ena hörnet uppe vid huvudet! Det är ett mysko mönster och det lyser alldeles gult. I övrigt är rummet totalt mörkt så man ser ingenting. Jag tog i påslakanet för att avgöra om det var det eller täcket som lös, och det verkar vara påslakanet. Skitläskigt!!! Det kändes som något från en annan värld, något utomjordiskt. Det är ju ett gammalt påslakan som jag hade när jag växte upp, vilket var anledningen till att jag valde det igår kväll, det kändes nostalgiskt.
Pojkvännen såg det också och trodde att någon hade klistrat på självlysande grejer, såna som barn kan ha i taket, ni vet.
Verkligen konstigt!!! Vad var det egentligen? Inte kan väl gammalt vanligt bommulstyg bli självlysande i mönster? 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Intressant att du tar upp det här
liknande fenomen har pågått en lång tid hos mig men inte ett gult sken och inte enbart hörnet av täcket.
Jag sover i en gammal dalasäng en tvåvånings med mörkbruna skynken samt en svart rullgardin som gör att inget sken överhuvudtaget kommer in nattetid i sovrummet utan det är becksvart.
Upptäckte detta för några månader sedan att det lyser upp med ett grönaktigt sken och att jag kan se i mörker.Har tex några inramade bilder på min andliga guide som finns på väggen inne i sängen dessa och täcken,väggar lakan drapperier kan jag se hur tydligt som helst fast rummet är fritt från allt ljus.
Gjorde en kanalisering för en tid sedan med min guide angående just detta och i mitt fall rör det sig om att jag uppfattar hans ljus eftersom han ständigt är närvarande och finns med mig dygnets alla timmar.Det är ju inte alltid han manifesterar sig och då visar han sin värme och närhet genom detta självlysande gröna ljus.
Vet inte vad det beror på för din del men har pratat med andra om just dessa fenomen och dom tycks bli vanligare att vi ser och är med om.Att det rör sig om andeljus det är jag övertygad om men om det alltid är guider eller om det kan vara en anhörig kan jag inte svara på för andra enbart i mitt eget fall.
Förmodligen kommer du att uppleva lika igen passa på då att fråga vem du har med dig och lyssna på din inre första känsla där har du svaret 
Men vad konstigt! Nu är jag nog ännu mer förbryllad när du säger att det är fler som upplever liknande saker
Lyser hela ditt täcke upp? Är det täcket i sig eller påslakanet? Ändras det när du byter isåfall?
Jag bytte som sagt påslakan och det "nya" lyser inte. Däremot så är det en punkt på bokhyllan som står vid motsatta väggen som lyser. Jag har tittat i ljuset och det finns ingenting där som lyser, det är trä, en tandkrämstub samt en plastlåda som min bettskena ligger i. Märkligt. Kan den här "typen" av ljus sitta i olika saker och liksom flytta på sig? Det lyste hela natten.
Jag vågade inte riktigt fråga om det var någon där. Dels för att pojkvännen låg bredvid mig och dels så vet jag inte hur man ska fråga? Högt och tydligt eller endast i tanken? 
I natt blir sista natten vi sover här innan vi åker tillbaka till Uppsala. Blir intressant att se var det lyser den här gången….
Det känns som att det är rätt tunga energier i rummet. Det känns inte lätt eller "fritt" eller hur jag ska beskriva. Så nånting är det säkert där inne…?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland