medium med stor inkomst
Borde man inte dela med sig och hjälpa ekonomiskt , dem som har det svårt, nu när det snart är Jul?
Vad tycker du..?
?

Var ngn stans i Sverige hittar du ett medium med stor inkomst ????????
Lasse
Man kan ju fråga sig vart gränsen går. Men det finns Medium som har byggt en förmögenhet via sitt mediala arbete. Det har ju debatterats sista tiden flitigt. det finns säkerligen flera stycken.
Min tanke är eftersom man jobbar med människor som på ett eller annat sett sitter i svåra situationer som erhållit hjälp den vägen. Kan man då inte tänka sig hjälpa andra ekonomiskt , typ dem som inte söker medial hjälp.
Istället för att skaffa dyra vanor. Man talar ju om andar. Det andliga livet.
Ok det kanske finns medium som tjänar mycket pengar och då ska de få göra det enligt mig. Det är ju kunden som väljer att betala dem,kunden kan ju säga nej om det är för dyrt och gå till ett medium som tar mindre betalt.
Sedan så vet vi ju faktiskt inte vart pengarna går. Tex så vet jag ett medium som jobbat med unga förbrytare inom socialvården kanske kanske går mycket av hans/hennes pengar till den biten. Tex Bris osv.
Vi vet inte vart deras pengar går och varför de tar mycket betalt och av vilken anledning.
Man har ju pratar om medium hit o dit hur typ en enda sk gruppseans ger 60 tusen i kassan. kan man då inte tänka oavsett om det finns omkostnader eller inte. Att man hjälper ekonomiskt människor som typ svälter. Saken är att inkomsten kommer från människor som godtrogna o känsliga vilket betydet att dem ofta är på sämre plats i samhället.
Det är klart man får själv ta ansvar om man går till seansen eller inte.
Men mediumet bär ändå ansvar, ansvar för vad som kommer ut från munnen ,annars kunde man ju säga vad som helst.
Tycker inte man kan beskylla sökande folk att det är endast deras ansvar.
Men vi vet ju inte om det mediumet sänder pengar till fattiga länder. Det finns ju människor som kan hjälpa i tysthet med utan att behöva berätta det för allt och alla.
Vill man hjälpa folk som svälter, så kanske man skulle engagera sig politiskt. Det finns en anledning varför vi har så enorma klyftor mellan rika och fattiga.
Men som jag tycker det verkar så är många vara mer intresserad av att hugga varandra efter strupen än att adressera de verkliga bovarna som skor sig på att ha en slavklass som får slita häcken av sig för att överleva för att andra ska kunna leva i överflöd och lyx. Inte så konstigt i och för sig -det skulle kräva att man tog sig tid till att studera maktstrukturena och sånt tar tid i anspråk. Lättare då att tjafsa med varandra om skitsaker i sammanhanget.
Och de som sitter på dom stooora pengarna gillar nog att småfolket ägnar sig åt att jaga varandra istället för att vakna upp och genomskåda det stora maktspelet. Söndra och härska brukar ju vara ett perfekt maktredskap.
Och som Me80 sa…vad vet vi om vad ev. "ekonomiskt framgångsrika" medium lägger pengar på?
Kanske kan man också tänka på att duktiga medium som förmedlar att livet fortsätter efter döden kan bidra till att vi kan komma bort från den meningslöshet denna tids strikt materialistiska världsbild många gånger lett till.
Så ser jag det.
Det är klart man kan inte veta allt. vart pengarna går. Det spelar väl ingen roll heller eftersom man inte kan ta kassan med till nästa liv.
Eftersom man strävar ibland bluffa som det nu kommit fram säger det mig i af att det handlar om girighet. behöver inte var Einstein för att förstå. Man gör allt för att dölja o bortklara total misslyckanden. Det kan ingen snickare göra.
Det jag syftar här är att eftersom man är här för att lära,l så borde det väl logiskt tänkt vara till ens fördel hjälpa dem som ligger. Man behöver inte gå utomlands för det. att säga det är bara en fördel, det gör ju världsartisterna med.
Jag förstår inte varför inte penniggåvor till utsatta skulle komma fram när allt annat kommer fram.
Ngn förklaring tack

men vadå… nu fattar jag inte vad du menar ts,,,
bara för att ett medium tjänar pengar på sitt "jobb" så varför ska denna dela med sej mera än någon annan som tjänar pengar?
jag menar,, det finns ju dom som tjänar multum inom alla områden men inte fasen delar dom med sej till dom som har det svårt bara för det heller..
eller vad menar du?
//Linda
Menar du Egge att eftersom ett medium "borde" ha mera medkänsla med sina medmänniskor, så skulle denne ge pengar till välgörenhet? Jag kan förstå den tanken i så fall.
Jag vet ett medium (som jag inte sett till inne på ifokus) som tjänar "en del" men använder pengarna på att bygga upp sin kursgård så att fler människor kan komma dit och få hjälp att lära känna sig själva, att bli trygga i sig själva och i sin tur kunna hjälpa andra att må bättre. I mina ögon är det också en form av välgärning, om ock inte direkt välgörenhet eftersom just de slantarna inte går till svältande barn i Afrika.
Jag tror att det bästa vi kan göra är att sprida goda tankar och ord omkring oss, på det viset blir fler människor positiva och det kommer alla till del genom en mer positivt inställd omvärld. Sen får de som har möjlighet skänka pengar, om det så är 10 kr eller 10 000 kr är upp till var och en.

Det är ju inte ovanligt med välgörenhets seanser där intäckterna går till behövande.
Jag har varit på flera seanser där ändamålet har varit att samla i hop pengar till behövande.
Så visst förekommer detta.
När det gäller mediumet som det drogs in 60 000 på en seans så vad gick till mediumet och vad har mediumet för inkomst ?
Bara att kolla taxeringskalendern har man en stor kurs gård drifts kostnader personal kostnader osv så är det inte säkert det blir så mycket över till lön.
För några år sedan så gjorde jag en seans på en liten ort o arrangören prutade ner mitt gage till 1000 kr för en seans eftersom det var så svårt att driva runt detta på dessa små orter.
Eftersom jag ändå var i trakten denna helg så tackade ja till erbjudandet.
När jag kommer dit är det 95 personer i publiken som betalat 300 kr var så nästan 30 000 kr för en kväll.
Jag fick sedan höra att det var skamligt av mig att ta så mycket betalt för en kväll.
Men inte jag som medium som fick dom pengarna utan en arrangör.
Så ingen som blir rik på att arbeta som medium ytterst få som kan livnära sig som medium här i Sverige.
Lasse
Att man bygger kursgård är ju bra det gynnar säkert många, men vad är grundtanken då , är det att fastighetens värde ska bli högre .?
Hur som helst visst kan man tjäna hur mycket som . Men saken är syftet.. varför utsätta sig för saker i tv som med bara lokiskt tanke är menat som att bli ännu rikare.
Det säger mig vad det handlar om . sedan kan man man prata om omkostnader o kursgård hit o dit.
Om en kirurg som är skickligligare än ngn annan tjänar multo det är väl rimligtvis accepterat.
Som känd medium gäller det inte en enda persom utan säkert flera som som jag tycker borde ge en del av kakan till behövande , vilka i sin tur tror ,på dem som nu verkar styra hela den mediala sektorn.
Varför får inte sanningar komma fram…
Jag tror att det finns fler giriga personer bland läkare, jurister, politiker, fastighetsägare m.fl. än bland medium, även om det förekommer. De är ju också bara människor, annars hade de inte kommit ner på jorden mer.
Har du själv skänkt pengar eller lagt frivilligt arbete på välgörenhet? Föregå med gott exempel!
Jobbar med det. men är tyvärr fattig numera. Äter dock varje dag.
Ngn pratar om Jehovas hur kass det är , här fösöker man leta efter sanningen.,inom det andliga (ej mediala)
Ibland käns de som man inte får vara ärlig o prata om saker o ting,
Nu har det hänt detta året stora misslyckanden av dem mest kända sk Medium.
Eftersom vi här är sökande människor tycker jag man borde titta närmare vad allt är, inom det sk mediala. det håller på ändras totalt ,
Snart kan endast dem som gjort stort namn hålla på med det .
Anser att: fram med pengakassen av dem som säger sig var stora , rak i ryggen hjälp behövande.

# 14
Det jag förvånar mig är att när man vill ha fram sanningen så tittar man på pengarna o hur mycket ngn tjänar.
För mig helt ointresant om vem som tjänar pengar eller inte.
Vore mer intresant att i stället prata om sättet mediumet arbetar på.
Om vi tar exempel nu detta medium som skulle tjänat 60 000 på en seans.
Men i denna artikel kan man även läsa om hur mediumet arbetar o kritik om själva arbets sättet.
Men även i ett tidigare inlägg i denna fråga så diskuteras bara pengarna inte på själva mediumskapet o sättet mediumet arbetar på.
Så pengarna i det hela är igentligen helt ointresant tycker jag personligen.
Lasse
Jag tycker precis som du att man ska hjälpa sin nästa med det man kan…tror att många här känner så.
Känner mig bara så trött på den här klappjakten på medium. Och som Lasse beskrev här ovan han fick en ynka tusenlapp, arrangören tog resten och sen fick Lasse skit för "att han tjänat så mycket"!
Suck! Det tar aldrig slut liksom.
Om en person som skiter i andra och som t ex jobbar med..låt oss säga…, med att kränga sprit på Systembolaget (inget ont i det, bara som exempel) han/hon går fri. Den som jobbar med människor och faktiskt bryr sig om andra…ska stå till svars för allt elände i världen.
Det är inte rättvist!
Pengarna spelar ju inte så stor roll , men jag anser att man kan ändå ge en slant till behövande o det är vad tråden handlar om.
Rättvist?
Det är inte klappjakt på ngn .
Det handlar just som du säger : "RÄTTVISA" i andlig perspektiv.

# 18
Hur kan du mäta rättvisa ur andligt perspektiv genom att titta ekonomiskt på detta ?
För 3 år sedan hade jag ett heltids arbete inom LO sektorn ett industriarbete med skift gång och hade en års inkomst på 450 000 kr.
I dag arbetar jag heltid som medium även nu med skift gång med en års inkomst på 190 000 kr.
var ser du rättvisan i andligt perspektiv undrar jag ?
för inte tusan blir man rik på att arbeta som medium som du påstår.
Lasse
Vad har jag påstått?
jag menar dem som skor sig ekonomiskt på det mediala, kan väl skänka en slant till behövande nu inför Julen.
jag vet du jobbar seriöst ,men det vet jag inte om alla gör.

Tänk vad skandalöst att en person som Zlatan kan sko sig på sin "talang"! Han borde absolut dela med sig av ALLA sina pengar för den goda sakens skull. Tänk om han skänkt 80-90% av sin siffror som står i tidningarna, tänk hur många barn som inte har haft råd att spela skulle få spela, tänk hur många barn o ungdomar vi kan rädda från alkohol, missbruk och misshandel, ja brott o våld helt enkelt! Och kanske tom i andra länder! F*n vad rättvist det hade varit, jag menar det spelar ingen roll hur fattig han var innan, vad han har lagt ut för att komma dit, PUNGA UT, Zlatan, annars e du snål!
Påtal om medmänsklighet, vem säger att ett medium måste ha sådana egenskaper? Betyder det att alla inom vilken kyrka som helst också måste vara "heliga" och medmänskliga? Jag undrar om korgossarna tyckte det om deras prsät som utsatte dem? Eller att det finns snikna kristna som inte har "råd" att avstå ngt.
Det är farligt eller bara dumt att klassa alla medium i ett bås, eller alla präster, eller vem har inte mött en oempatisk läkare, när de alla ska vara så empatiska o förstående!
Låt mediala vara, och se människan i stället, och låt den leva sitt liv oavsett om den har pengar eller inte! O vad den väljer att göra! Det finns så många tänk om, men det spelar ingen roll att tänka så om de inte är villiga. Jag tror inte Zlatan vill eller tänker dela med sig av sin förmögenhet…
Alis volat propriis 
#21"Påtal om medmänsklighet, vem säger att ett medium måste ha sådana egenskaper"
Bra poäng där Yamer! Alla "branscher" består ju inte av samma sort stöpt i samma form. Folk är ju olika överalllt!
Lite OT men är inte det här just ett problem, jag menar hur ofta i historien har man inte satt människor på piedestal och tillskrivit dem nästan helig status, för att sedan när de visar sig mänskliga (med fel och brister) dra ner dem i dyngan och döma ut dem totalt.
Eller hur ofta har människan inte låtit sig luras av en person som utger sig för att vara helig, upplyst och felfri men som i själva verket drivs av ett stort fett ego?
Om medium och för all del healers (det brukar röra även healers i liknande frågor) ska dela med sig av sina inkomster så kanske vi kan dela med oss av våra räkningar också? Det är väl rättvist?!
Eller kanske nästa gång jag går en kurs/utbildning så kan jag skicka fakturan till någon som tycker att att jag ska dela med mig av ev inkomst på det jag lär mig?!
Förstår TS ändå på mitt sätt.
Jag har tanken att jag inte kan eller skall tjäna på andra. Oavsett olycka som lycka. Speciellt andras olycka. För det handlar om egenvinningskull. Att jag gör det för de stora pengarna.
För mig handlar det också om vilkan energier jag tillåter om kring. Gör jag saker för egenvinningskull, så öppnar jag även upp för de mörka och svarta. Fast det är det ljuset som jag vill förmedla och ha omkring mig.
Den som får mycket vill oftasta ha mer. Mörka energier som gör att jag kommer att göra saker, som jag inte egentligen inte står för utan jag kommer längre ifrån mig själv.
En del i mig vill att jag ska pyssla med detta och då inte i form av ekonomisk vinning, att jag kan leva på det. Utan helt gratis för alla. För det är det ljusa som jag vill öppna upp för och dela med mig till andra.
Men det går inte, genom många lever i illusionen för sin egnavinningskull och då utnuttjar mig och min förmåga. De öppnar upp för det mörka energierna.
Ett dilemma som jag inte har klarat av lösa…
(Jag har förlorat instikningsmodulen till rättstavningen…
Så ursäkta stavfelen)
Söker och därav en sökare
Fast så har vi ju tex brandkåren, poliskåren, läkarkåren (både fysisk och psykisk), de tjänar ju då också pengar på andra olycka, för när jag möter dem har jag ju blivit utsatt för en brand, ett brott eller ohälsa.
Ska man kräva att de också skänker bort sina löner för att de skor sig på andra olycka?
Och vem är det som avgör vart gränsen går?
Liten kommentar om pengar o reklams verkan. Har gjort o gör helt gratis healing ,som det fins dokumenterat facit på dess positiva verkan på olika sett. Även hjälpt helt gratis med mediala konsultationer o bevisat andevärlderns existens.
Då¨gämför jag vad som varit på tapeten på tv mm. Hur man försökt manipulera folk hit o dit m sämre resultat, med facit i handen.
Jag begär inget bara diskutera hur ni tycker, vad är meningen o s v
Då är frågan kan man inte unna en slant till behövande av människor som satt i system bli rika på andras bekostnad.
Med all vänlighet. E .B
#26 Alla som gör ett arbete borde få betalt för det om de inte har ekonomisk möjlighet att göra det gratis.
Om vi bara skulle idka välgörenhet så skulle vi inte ha några pengar till vårt uppehälle. Inte om vi arbetar med detta på heltid iaf.
Men det gäller gränsdragning, vad ohur mycket man kan ta betalt : Men det är inte det tråden handlar om utan om att dem giriga som kallar sig Medium o gör stort väsen av ngt som är naturligt för alla. Tjänar multo på dem som redan ligger. Dem borde betala till välgörenhet en del av kakan. ibland 50 % om det är inom bluff.
Jag tycker att var och en som har en inkomst (oavsett vad det är på) beslutar sig vad/om de vill ägna sig åt välgörenhet.
Varför inte begära att snickaren, elektrikern och what ever också delar med sig. Det finns de som utför dåligt arbete i alla branscher.
Om det nu finns de som tror att medialt arbete är så luckrativt så förundras jag över varför inte fler ägnar sig åt det. Eftersom vi ju alla är mediala, var det någon som skrev.
Nä, avundsjuka och missundsamheten lyser igenom. precis som när landstingsråd, politiker och andras löner diskuteras.
Men herre gud, börja jobba inom de här branscherna så blir ni också rika som troll.
Jag inbillar mig att väldigt många människor delar med sig till de som behöver. Se bara på alla välgörenhetsgalor och liknande. Det kommer in miljoner. Det är väl bra?!
#28 Det är inte bara "de som redan ligger" som går till medium, healers osv. Jag har varit på seanser, besökt medium osv många, många gånger, men jag har aldrig "legat" som du skriver. Jag har råd att besöka dem och skulle det vara så att jag en dag inte har ekonomisk möjlighet, ja då låter jag bli. Valet är mitt och ingen annans.
Jag har besökt medium för att jag är nyfiken och intresserad. Jag tror absolut inte att jag är ensam att gå av den anledningen.

Frågan om tillgången till andra sidan absolut skulle vara till allas förfogande så skulle alla få tillgång till det. Men nu verkar det inte vara så, och alla som har mediala gåvor finner absolut inget nöje med att ha dem heller. Det är ingen hellerdäruppe som sitter och pekar ut alla med samma egenskaper _att de ska bli mediala och vara skyldiga samhället något.
Jag håller med Gunilla o poängterar det jag redan har skrivit; Låt det vara upp till var o en vem som vill och kan skänka något till någon annan. Allt annat är bara ren o skär avundsjuka. Precis som att hävda att en som vinner pengar på lotto absolut måste dela med sig till alla!
Livet är inte rättvist och kommer aldrig att bli det. Det suger men det är så det är. Man kan inte hjälpa alla heller. Vare sig som miljonär eller som medial….
Dessutom om någon väljer att gå till ett medium istället för att köpa mat till sina barn så tycker jag att det är ett ganska dumt val i frågan om att prioretera sin hushållskassa som du nämner egg. Och det gäller frågan om att överleva själv för man faktiskt kan hjälpa andra. Det är inte alla gånger den där hjälte attityden eller martyr attityd hjälper mina barn om de inte får mat för dagen men jag ska hjälpa andra bara för att jag e medial (om jag skulle ha det som yrke).
Alis volat propriis 
Det är ändå skillnad på sncikaren eller what ever. Gör han bort sig totalt så kan han ju hälsa hem o göra ngt annat. Det går inte bortförklara det var en dålig vecka bara, därför blev byynaden lite sned o man gömde lägga taket på rätt plats osv.
Men är man känd sk medium då kan man plötsligt hitta vilka förklaringar som helst, när bluffen kommer fram försösker man dölja de med alla medel.
Menar det finns inga ursäkter ,det finns sanning kvar.
Då återstår rättfärdiga för rättvisans skull o ge till behövande den hjälpen dem behöver. I form av rena pengar.
Inte sagt att ngn här ligger redan , men många av sökande människor gör det, o Medium eller healing är ofta sista utvägen stå på en platform o gå vidare i livet.
Helt klart är, man har den fria viljan. göra vad som helst med sin "gåva" men det ska sklilljas vad som är gåva o vad som inte är det.
#32 Och hur skulle det här rent praktiskt gå till? Jag menar; Vem ska dömma? Vari ligger bevisbördan?
Det torde vara ord mot ord när det kommer till domstol?! Det finns väl ingen annan instans än domstolen som får dömma till böter. Jo, polisen förståss. För det blir ju ett slags böter. Eller?
Ska den som varit till det "kassa" mediumet bestämma om mediet ska lämna 50% till behövande? Eller är det den som har lust som ska dömma?
Bästa är väl ändå att låta bli att gå till ett medium som är så dålig.
Man kan väl inte dömma andra här, nu handlar det fortfarande om kunna rättfärdiga falsariumet man åstadkommit rent andligt , detta handlar ju om andlighjet ,som vissa användet utrycket medium.
det som sista tiden kommit fram helt öppet både på tv o här på nätet.
Hur man försökt lura. det kan väl ingen tänkande människa neka.
hur kan man do fortsätta med samma sak som inget hänt. Istället för att ge bort en del av det man lurat till sig.
#34 Du menar att de ska ge bort pengarna självmant?
Fanns det sjävinsikt så skulle de nog till att börja med, sluta upp med det de håller på med. De som är dåliga medium menar jag.
Man slutar ju inte , girighet hindrar det. folk söker oavsetrt om falskt eller inte.
Lika söker lika.
#36 "Lika söker lika".
Det skulle jag vilja att du förklarar lite närmare vad du menar.
Tycker man ska avsluta tråden, dess syfte kom inte fram. Det var diskussion om huruvida man ska eller inte betala tillbax det man lurat av människor, genom att ge felaktig bild av sig sjäjv ,som typ medium tittel.
# 38 Nu blir jag snurrig, var inte meningen med tråden att du ville veta ifall vi anser ett medium ska/borde/måste skänka pengar till välgörenhet? Eller menar du att om ett medium inte lyckas få fram en ande så bra att klienten kan känna igen denne, så borde klienten få pengarna tillbaka? De medium jag träffat gör så, förutsatt att de får veta det direkt. Känner man som klient inte igen anden så säger man väl det meddetsamma?
#38 Din fråga i #0 var:
Borde man inte dela med sig och hjälpa ekonomiskt , dem som har det svårt, nu när det snart är Jul?
Vad tycker du..?
Är det inte det vi diskuterar om då?
Vad jag ställer för motfråga bl.a. är hur det skulle gå till att få människor ( medium just i den här tråden. Det stog medium i rubriken) att lämna ifrån sig pengar om de inte vill?!
Ska tråden låsas bara för att ingen håller med dig?
Kan inte du i stället berätta om hur du tycker att det ska gå till.
Vem ska få dem att lämna ifrån sig 50%? Vem ska få dem att sluta som medium, eller iaf som medium som tar betalt?
Vem ska bestämma vilka människor som ska få ta del av dessa 50%? Sociala? Vi? Mediumet?????
Fast är det inte bättre att bluffmedium slutar helt och hållet istället för att skänka 50% av sin inkomst bara för att de lurar av folk så mycket pengar?

Vore det inte i stället bättre att man som i England lagstifta hur ett medium arbetar.
I England får inte vem som helst kalla sig medium.
Kan inte mediumet lämna så specifika bevis på anden så den kan igen kännas så kan mediumet bli åtalat för detta.
Där måste mediumet arbeta med en ande och kunna lämna sådan bara beskrivning på anden så att den blir igen känd om du ska kalla dig medium.
I England får inte ett medium lägga tarotkort eller läsa av klienten intuitivt och kalla sig medium.
Ska man arbeta med tarot kort eller arbeta intutivt ja då får man i stället säga att man arbetar psychick.
Så där är medium ett lagskyddat yrke och enligt lag styrt vad som gäller.
Lasse
man behöver inte hålla med mig.
Vart går gränsen till bluff? inom det sk mediala.
För stora delar handlar det om det, åtminstånde inom dem som skapat förmögenhet.
Visst skulle man sluta helt o hållet om man bluffar, men kolla på faktum, så är det inte.
det här med att ge 50% är bara min påhitt , det går ju inte genomföra ngt sånt.Men kritiskt kranskning kunde vara aktuell, om sk medium.
Om just metoden att lura folk!!

# 43
jag ställde frågan innan i tråden på vilka medium som har blivit förmögna på sitt mediala arbete ?
Vad jag vet är det ingen i Sverige som har blivit förmögen på sitt mediala arbete.
Vet vissa Tv medium utomlands som har blivit förmögna men inte beroende på sitt mediala arbete eller dom mediala tv programmen dom gjort för dom är inte så välbetalda.
Även om det inte går att jämföra med vad dom Svenska Tv mediumen tjänar som är då väldigt underbetalda .
Utan det dom tv mediumen blivit förmögna på är dom reklam inslag dom spelat in för olika varor.
Lasse
#36 Eggebanroth. Jag frågade tidigare (#37) men har inte fått svar än.
Vad menade du med "Lika söker lika"?
har man fått gåvan att kunna hela människor och ge vägledning på andlig väg, har man ett stort ansvar. man ska vara ödmjuk och hjälpa utifrån sitt eget hjärta. ge kärlek. då växer både hjälparen och den som hjälper andligt.
Att tacksamt ta emot och ge vidare till sin medmänniska så ska en ärlig och seriös medium arbeta tycker jag.
Det är inte pengar som ska driva honom /henne att hjälpa utan kärleken till Gud och människor.
och naturligtvis ska man skänka pengar och mänsklig värme till sina medmänniskor.

Hur vet du eggebanroth att alla medium är falska, eller bara rika medium? Tänk om personen ifråga var rik innan denne gav sig helhjärtat åt det mediala?
Märtha Louise, norsk prinsessa, är hon falska före eller efter hon gav ut sin bok? Hon var rik innan hon gav ut den, och hade det betydligt mycket enklare att kunna ge ut sin bok pga att hon är rik, och dessutom har möjlighet att tjäna pengar på den?!
Alis volat propriis 

Taxerings kalendern är en offentlig handling där kan man se vad alla medium har för årsinkomst och vad dom har i förmögenhet.
Men man kan inte se om inkomsten o förmögenheten kommer från den mediala verksamheten eller om den kommer från annan verksamhet.
Eller om man har ärvt sin förmögenhet.
Men är rätt så säker på att man inte hittar speciellt många förmögna medium här i Sverige.
Lasse
har jag sagt att alla sk Medium är falska? no no
I princip handlar det inte om man är rik eller ej, utan atta man utnyttjar människor o den vägen skaffar miljoinkomster. Via andar
Man påstår sig ha kontakt med andar när man typ läser av människan.
Det betydet inte att det inte skulle finnas "seriösa" som verkligen kan kontakta andar. Men dem är ödmjuka o kan dela av sig..
Såsom jag ser det
Men det är inte grejen jaf syftar på utan att, har man med falska påstoenden skaffat miljoninkomster ,via sk medium arbete ,då borde man rimligtvist bidra till fattiga o lidande människor oxå.
Vad har det med taxeringskalendern att göra ?

Jo om du går in och kollar taxerings kalendern så kan du ju se alla dessa medium som har miljoninkomster vore ju intesant o se om du har rätt i att det är så många medium med miljoninkomster i Sverige.
Jag vet 2 med stora ärvda familjeförmögenheter men det har inget med deras mediala arbeta att göra.
Lasse
No comments

jag förstår (tror jag vad du menar) men då krävs det aningen hjälp från andra sidan att lyckas med den biten. Dessutom brukar de som gör så förr eller senare få helvete… De på andra sidan brukar inte se med blida ögon på den typen av verksamhet… Eller om man utger sig för att vara någon man inte är:)
Alis volat propriis 
Om man väljer att satsa hela sin tid och arbeta som medium/starta företag, så går nog mkt pengar åt företagsavgifter, anställda osv.
Det är som vilket företag som helst. Förhoppningsvis så kan man tjäna en bra slant. Det tycker jag är upp till var och en.
Företag är en sak:
Men att med uppsåt försöka lura människor den mediala vägen o bli rik på andras olycka , det är en annan femma , tycker ja.
Då är det väl rättvist bli av med en del av den tyngden.
Oavsett vad många tror, så är det ofta i livet intesomdutor.
Jag tror du tar upp en helt annan sak nu än bara företag.
Sen kan man ju fundera över hur många företag det finns i hela världen som säljer skit och farliga produkter till människor.
Just det, det stämmer, om företag.
Ingen kan väl neka att det finns folk som blivit rika på det sk mediala.
Kontakta andar..Well well
Man har ju avslöjat personer som variti på tapeten ,o bevisat fusk själva. hur kan dem då fortsätta. Hur kan människor tro på sånt.
det är sant oxå det finns andevärlden o folk som verkligen kan erhålla information därifrån. men dem rika sk medium är i min ögön i af, inga medium Möjligtvist stanupp komiker. Då får man väl kalla sig därefter o roa folk, ha företag o tjäna massor . So what.
Här handlar det om trovärdighet för det andliga. För mig är det heligt.
# 56 Nu byter du väl ändå ämne själv, det du bad oss om åsikter om från början var ju ifall ett medium ska skänka pengar till välgörenhet. Medium som fuskar har diskuterats här ett antal gånger förut, skapa en egen tråd om det istället.
Jag kan säga att jag nyligen haft en insamling (som inte ens var tänkt att bli en insamling) till en familj på FB, och det är jättemånga godhjärtade människor, inkl kända medium som gett pengagåva till denna insamling.
Det kanske kan vara ett av svaren på din fråga.
Istället för att koncentrera sig på allt negativt och vad som icke är, så kan man ju göra något bra och positivt själv. Då tänker man inte på allt det negativa runt ämnet.
Människor gör ändå som dom vill. Falska eller ej. Det bästa är att koncentrera på det positiva i sitt eget liv och det man kan göra utåt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En bra video.. 
Bra gjort 10 points
Nu tycker jag det är färdig diskuterat för min del, därför ber jag om att stänga tråden.
Vill inte det ska urarta sig här.
God Jul till alla
Tack eggebanroth för dina intressanta tankar.
Att dela med sej det borde vi ju alla göra. Var och en efter sin förmåga. Vi lever numera i ett klassamhälle och skillnade mellan dem som har och dem som inte har blir allt större.
Jag tycker att det ofta saknas kärlek till sina medmänniskor på den här sajten. Tonen är inte alltid tillmötesgående och vänlig.
Och ärlighet är a och o för de som menar sej fått förmågan till andlig kontakt. Annars är den inget värd.
God Jul!