Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 839 ggr
MarieJern
0

mycket ljud sen tyst!

Jag tro på spöken men är rädd för dom…fråga mig inte varför för jag vet ej=(

men till min fundering!

Det är såhär att i mitt hus har det ALLTID låtit tex knakat i trappan(dagar som nätter,lung väder och storm ute) men det har slutat helt och hållet….det har skett lite små saker(bra saker) som kanske fått det och slutat men skulle nån kunna förklara varför det helt plötsligt är jätte tyst i trappan?eller huset överhuvud taget!

En dum fråga kanske men har någon en ev förklaring?

Cederin
0

Knak i trappan kan ofta uppstå av naturliga själ också, speciellt om huset är gammalt då trät har åldrats. Det bildas spänningar i virket/hela snickeriet och då kan det knäppa lite.

Har det däremot tvärslutat, och dessutom gjort det efter bra upplevelser, så har jag ingen förklaring. Hoppas du listar ut det!

Medarbetare på Naglar och Hår

MarieJern
0

jo det vet jag att det uppstår och det har jag alltid varit medveten om=) det är byggt 39 så det är gammlat men då borde det knaka när det tex är storm ute men det knakar inte alls

men tack för ditt svar =)..jag vet/tror att det finns nåt i huset men då kanske andarna är nöjda över hur vi har det hemma då=)

Cederin
0

#2 Ja, hmm.. Det är märkligt!

Jo hehe, de kanske blev tillfreds över något som ändrats!
Man vet aldrig riktigt vad de menar om man inte kan läsa av dem.

MarieJern
0

#3 nej och jag är tyvärr inte rätt person att göra det men jag önskar att jag kunde:)

Cederin
0

#4 Man kan alltid hoppas på att utvecklas en vacker dag, jag är också urkass. ;) Jag kan endast känna intensiv närvaro.

MarieJern
0

Min svärmor gick bort i augusti.jag kände i bröstet när hon gick bort och kolla till på kl,sa det till min man och tror det skiljde 1-2 min på mitt klock slag.det va skrämmande och fränt:) tyvärr rädd för och se men säger god natt till huset varje gång jag är ensam hemma hahaha

[Cleopatra]
1

I vårt nuvarande hus som är gammalt men fullt av goda energier har vi haft mycket ljud, på övervåningen kunde man länge tydligt höra hur någon (ett barn?) tappade en glas/stenkula i stengolvet som studsade iväg, det pågick i ungefär ett par år. Jag bara konstaterade ljuden och tyckte att de fick vara som de var, men nu när vi bott här mer än 7 år så har många av ljuden försvunnit. Det är som att ljuden bodde här i huset för att det varit så tomt länge men att det nu gett sig till oss, att vi fått förtroende.

Huset innan det här som vi bor i nu hade också varit tomt innan vi flyttade in, men där var knäpptyst och huset var ledset om än tacksamt att vi flyttade in. Där hade jag en del underliga drömmar.

För mig betyder således tystnaden i ditt hus att det nu är ditt hus och att du fyller huset med dina egna ljud som kommer att eka där i fortsättningen.

MarieJern
0

#7 Tack för det intressanta svaret :) jo jag har hört att minnen finns i hus nu när du nämner det men detta har aldrig stått tomt. Men tror som du säger att de accepterat oss:) men enligt ett medium så kommer andar och tittar till oss:)

[Cleopatra]
0

Jag menade inte att hus behöver ha stått tomma för att ha sina ljud i sig, även om hus alltid är bebodda som lämnar de som bott där rester kvar i dem som stannar mer eller mindre tid. Det finns folk som kan se "spöken" fast spökena är tidigare människor som levt i bostaden och fortfarande lever, fast någon annanstans.

En del människor lämnar lättare efter sig starka energier på platser där de varit än andra.