Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1526 ggr
eses
0

Ta över mig?

Hej, riktigt längesedan jag var aktiv på dessa forumen. Men nu är det så att det verkligen gnager i mig och jag bara måste få svar av folk som tror på detta och vet någonting om det. Enda sedan jag varit liten har jag märkt att något inte stämmer hemma hos mig, vilket fortfarande skrämmer mig och jag extremt sällan är lugn i själen. Dessutom känns det så negativt i detta huset, jag mår aldrig riktigt bra. Hur som helst, när min syster berättade för mig om filmen "Paranormal Activity" och om demonen så började jag freaka out. Jag har sett mycket och känner hela tiden någonting här i huset, är det möjligt att det som finns här kan "ta över" mig? Det känns som en galen fråga men jag måste få veta. 

Hoppas jag får svar fort, och jag hoppas att svaret blir nej :)

Allamej
1

Åkalla inte andar i fyllan så är du så säker som man kan vara. Men säg till närvaron i ditt hem att den skrämmer dig och att du inte är redo så kommer den mest troligt att ta avstånd… Jag får inga otrevliga känningar alls.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

eses
0

..ja jo, det har jag gjort ett antal gånger, men det ger sig inte. Dessutom köpte vi hem vit salvia när jag inte ens kunde vara ensam i ett rum i dagsljus, för det sades hjälpa, men icke. För någon månad gjorde det, men sedan kom det tillbaka. Nu är jag bara så rädd att det ska ta över mig och skada min familj

Allamej
0

Jag känner ingen fara, någon annan kanske har någon annan åsikt och kan hjälpa.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

eses
0

Okej, tack för svaren!

Amandla
1

Skräckfilmer har ställt till med många missförstånd vad gäller den andliga världen, och skrämt upp mängder med människor helt i onödan. Det behöver inte alls vara någon "osalig ande" som är på besök hos dig, eller någon ond. Det kan mycket väl vara en anhörig eller kär vän som hälsar på och vill titta till dig. Har du haft dit något medium?

eses
0

Hälsa på mig varje dag hela mitt liv? Det känns som att mina kära farföräldrar har tagit sig helt och hållet till andra sidan och inte behöver besvära här. Dessutom har det varit olika olika gånger.. Men om det inte är någon ond så undrar jag varför jag känner negativ energi? Och nej det har jag inte :)

Amandla
1

Ok. Kanske dags att du skaffar dit något kunnigt medium då som kan kolla upp hur det ligger till. Menar att det _måste_ ju inte vara något ont/negativt även om du känner det så, rädsla kan ställa till det för dig. I all välmening Flört

eses
0

Nah, jag vet inte riktigt. Fast det med rädsla stämmer väl :) Men du vet ingenting om det kan ta över ens kropp då?

Amandla
2

Nä, det är nog ytterst sällsynt att de kan göra sånt. Blanda inte ihop det med transmedium, de har grundlig utbildning och samarbetar med sina andliga guider för att allt ska gå rätt till.

Att du däremot kan ta in känslor från en ande, det är fullt möjligt och ganska vanligt. Att förmedla känslor är ett vanligt sätt att kommunicera för en ande, det är lättare än att försöka föra över ord och bilder. En ande som håller på så här, vill i första hand bli bekräftad, att du ser/känner/hör/märker av den, den vill visa att den finns kvar och vill ofta förmedla något slags budskap. Ibland - inte ofta - behöver den hjälp att komma över i ljuset.

Om jag får säga vad jag tror, är inte utbildat medium men har lite erfarenhet, så är det någon du känner till på något vis, behöver inte vara nära släkting utan kanske gammal granne eller nåt? Känslorna kan tyda på att personen var deprimerad, inte mådde bra. Det kan vara ett sätt för anden att försöka få dig att förstå vem han/hon var. Kommer du att tänka på någon?

eses
0

Ja… men är inte helt säker. Bland dem jag tror det kan vara så är det före detta husägaren, som hade en fru som var handikappad. Inte mentalt. Han byggde en pool åt henne, en handikappspool, så att hon skulle slippa tyngdkraften. Jag har ibland fått Tecken i form av vatten, t.ex. rann det ner vatten för min bokhylla en kväll och jag har fotfarande ingen aning var i helsike vattnet kom ifrån. Jag vet inget mer om dem, men om det är hon som är på besök så vill jag inte ha med henne att göra, men ingenting verkar kunna köra bort henne och hennes spökbuddies…

eses
0

inte för att vara jobbig, men nu precis märkte jag att jag har rivmärken på ryggen, typ out of the blue. har aldrig hänt förut, förutom att jag ibland haft märken på halsen men altid trott det varit jag själv som råkat riva mig, men jag är 99 % säker att det inte har varit jag för jag skulle inte riva mig själv så hårt. det snackas om demoner och sånt, och jag är skiträdd, men varför skulle det helt plötsligt komma en demon in i mitt liv efter mina 15 år efter att min syster berättade som en skräckfilm? + att det känns ganska så otrovärdigt att något som en ande skulle leta sig in under min tröja och riva mig, men då finns det ju ingen förklaring till märkena. någon som vet? Riktigt tacksam för svar!

Peter-K
1

Hej eses!

Du skriver att du upplever att "något inte stämmer" och att du får en negativ känsla i huset där du bor.

Det är ju så klart svårt att säga vad som får dig att känna på detta viset, det kan vara ett platsminne (energier från något som hänt tidigare i huset) som kan finnas kvar. Om det går så kan du ju förhöra dig om husets historia, om det kan ligga en händelse bakåt i tiden som kan ge dig dessa känslor som du upplever.

I ditt fall så tror jag inte att det är andevärlden som orsakar de känslor som du upplever. Tror mer på att det kan vara ett platsminne, och att din egen rädsla ställer till det för dig.

Om det ändå mot all förmodan skulle röra sig om ett besök från andevärlden, så kan det vara en nära anhörig till dig eller en platsbunden andeperson.

På din fråga "om det som finns i huset kan ta över dig" så är svaret ett klart NEJ, och det finns inga onda andar eller demoner.

Angående rivmärkena under tröjan, är säker på att det finns en naturlig förklaring till dem.

Hälsningar:

Peter

eses
0

Okej, tack så mycket för svaret Peter! Väljer att lita på ditt svar.. och det med rivmärkena har du säkert rätt i. Ännu en gång tack :o)