Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 1878 ggr
interventra
1

Vem är Gud?

Ni som är medium och har kontakt med andra sidan… har ni aldrig frågat om Gud och meningen med livet? För jag tror inte på att det finns någon mening för mig. Känner mig värdelös och meningslös.

Varför finns man? vad är Guds svar på det?

Varför får vi alla inte gå till andra sidan nu utan allt krig och ondska. Jag vill inte lära mig om krig och ondska jag vill vara där det bara finns fred och kärlek.

Finns det någon här som har svaret?

mvh

Pilskafinnen
2

Nej det finns ingen här som har svaret. Men det finns nog ett antal personer som har sina teorier. Min teori är att det inte finns någon allsmäktig gud, som är allsmäktig och ofelbar. Anledningen till att vissa överger sitt liv och överlämnar makten till en gud som omöjligt kan existera tror jag beror på rädsla. Dels en rädsla för att inte vara omhändertagna men också en rädsla för det okända som inträffar när livet är slut. Men att överlämna makten över sitt liv till något annat gör dig ju bara ännu mer maktlös. Att man sedan överlämnar sitt liv till något som inte finns är enbart sorgligt.

Du undrar över meningen med livet. Jag tror inte att det finns någon egentlig mening då allting bara är en stor slump. Att just du lyckades med bedriften att få ett liv är ganska stort. Tänk vad liten chansen egentligen var att just du skulle bli till! Helt osannolikt liten faktiskt! Därför tycker jag att man ska vara tacksam till att ha lyckats med detta och det är din egen uppgift att skapa en mening med ditt liv. Om du vill leva i en värld utan krig och massor av kärlek tycker jag att du ska jobba för att det ska bli så. Det är din mening med ditt liv.

Jag har inte svaret och det har ingen annan heller, men det jag skriver är min tro.

Kingbeat

interventra
1

Okej tack Pilskafinnen.

Vill gärna ha mediums teorier också…

yamher
5

Visst kan man ställa det som medium o få svar på det sen handlar det mesta om mediumet vill höra svaret eller inte, eller ni andra som vill ha svar. Om jag skriver att Gud finns, men eftersom vi har spenderat så mycket tid på att förneka hans och alltings existens på andra sidan, och mångas behov av mänsklig logik och sk vetenskap/religion har skapat oss en värld där det istortsett inte är meningsfullt att bråka om hans existens utan för var och en att finna ut :)

Varför vi finns och meningen med livet? Våra liv går ut på samla erfarenhet. All erfarenhet hur vi hanterar våra känslor o situationer, vilka val vi gör, förståelsen av konsekvenserna. Vi har alla uppgifter vi ska göra eller lära oss, och det finns lika många olika uppgifter som stjärnor, och det som är ngt stort för en person kan vara något mindre för en annan, eller att man lär sig i bara farten. Exp på uppgifter är att leva ett liv i välfärd, eller ett liv man får kämpa, det kan vara att lära sig förståelsen av empati, eller att bli mamma osv. De är oerhört personliga. En del av dem kan ändras under livet, tillkomma eller försvinna beroende på hur vi väljer att leva våra liv.

Den andra delen av meningen är våra känslor. Vi har alla tillgång till alla känslor och vi lär oss att leva med en kombination av känslor. Denna kombination kan få oss att fatta olika beslut i liknande situationer vilket är oerhört lärorikt. Vi kommer ner på jorden som har ungefär samma innehåll (och då menar jag att vi föds, växer upp, tonår, förälskelse, äktenskap?, är bli förälder/eller brist på barn?, arbete?, medelålder, ålderdom och att dö…).

Vi upplever dem med olika kombinationer av känslor och hanterar dem olika och ju mer olika erfarenheter, och förståelse för olika desta bredare och rikare kunskap. Ett exp kan vara äktenskapet, vi kan leva i kärlek o respekt, men nästa liv eller ett tidigare leva i ett respektlöst förhållande, otrohet, eller ett förhållande av misstillit, hat, rädsla eller vilken annan känsla.

Eftersom våra val har oerhört stor betydelse så hävdar jag, utifrån mina observationer och lärande av dem från andra sidan o mina egna funderingar, att vi aldrig väljer våra föräldrar tex. Ingen skulle välja ett liv att få misshandlande föräldrar. Och som jag skrev, hur en person som har känslor inombords som gör att h*n fattar beslutet att slå, är det hans eller hennes beslut och barnet blir offer för konsekvenserna. Sen är det upp till föräldern att inse vad konsekvenserna blir av sitt handlande och lära av det. Och det gör alla antingen nu, senare i livet eller på andra sidan.

Det är oerhört komplicerat hur allt hänger ihop och det hänger på vad man själv är mogen att ta till sig. Och det gäller andra mediala också. Är man inte redo, så hjälper det inte alla gånger att fråga dem på andra sidan, för då vänar de hellre om personen att denne bit för bit får ta del av lärandet :)

Jag hoppas att det svaret kan ge dig en annan vinkel!

förr eller senare får vi alla reda på hur det ligger till…

Alis volat propriis Oskyldig

helenahi
3

För mig är Gud en stor och kraftig, vis  god och kärleksfull energi Glad

tro hopp och kärlek...

[MissGina]
1

#4 Inte sträng? Aldrig någonsin?

[Cleopatra]
3

Gud är allt och allt är både det lilla och det stora för enligt Gud är inget litet och inget stort, allt har samma värde, allt är.

Du är och ditt värde är lika stort eller litet som allting annat, det finns inget som är viktigare än du. Liksom din minsta cell i din kropp är lika viktig som helheten av dig.

Det tråkiga är när du inte mentalt sett fått lära dig känslan av denna gemenskap med alltet, för det är något som man får lära sig för de flesta. Vissa föds med den djupa kunskapen om det, men det är de utvalda.

Det som i bibeln uttrycks som den "fria viljan" är den som avgör att vi fått medvetandet om att kunna ifrågasätta och inte bara vara. Det är synd att använda sin fria vilja till destruktiva tankar om värdelöshet när du kan vara en oumbärlig personlighet för din omgivning och därigenom fylla ditt hjärta med glädje över att få leva.

När du talar om smärtan i världen talar du om din egen inneboende smärta. Du har den fria viljan att verka för det ena eller det andra, utnyttja den.

yamher
1

Gud kan väll vara hur sträng som helst. Det beror på hur man ser honom. Gud behöver inte vara skaparen, tänk om varje planet sköter sin egen evolution, med kanske bara lite hjälp i rätt riktning o Gud ansvarar bara för allt liv i dess varande? Det kanske finns fler gudar som har andra ansvars områden ?I vår värld var de allmänt accepterade och när mänskligheten på denna jorden skulle ta nästa steg i sin utveckling och en guds religion, skrev Gud det tydligt; Du skall icke hava andra Gudar jämte mig.

interventra
0

tack ska ni ha Glad

ullamari
1

Du har valt ditt liv, detta liv, för din andliga utveckling.

yamher
2

varför kan det inte handla om erfarenheten vi faktiskt får på jorden först o främst eftersom vi faktiskt kommer ner hit o lever? Den andliga får vi på andra sidan….

lojna
1

Något svar finns inte..Men olika teorier..

O min är att Gud är Jag själv….jag får stå till svars över vad jag gör..Men det är mina tankar..För så som jag ser det så begås det mycket i den Heliges namn…

O vad livet är till för!!!Bra fråga. Har jag med funderat över..Traska runt o göra samma ska dag ut..

Men man har kanske ett ansvar över sig själv…

O fylla sin dag med saker som gör att livet känns menings fullt..

Jag tror inte på någon Gud…

Mina tankar i detta ämne.