knepigt
För en liten stund sedan frös jag och ställde mig i duschen och när jag var klar så kände jag doften av tjära eller nåt liknade jätte intensivt och vi har absolut inget som ens påminner om den doften här hemma. och så kom det att ovanför molnen är himmlen blå. Jahapp håller jag på och förlorar förståndet nu? Eller så har jag mycket mycket livlig fantasi! hoppas att ni inte tycker att jag är helt knäpp. Men denna sida är ju det enda stället man kan prata om sådannt här utan att folk börjar fundera eller hur? jag känner mig faktiskt lite vilsen, när jag inte kan eller förstår något om detta ämne.

småler du är INTE knäpp…försök att minnas om du känner någon som har haft med tjära att göra..det kan va en hälsning från någon…kram
Jag har ett talesätt som jag inte hört någon annan säga…
-Kom ihåg att ovanför molnen är himlen alltid blå.
Det använder jag när någon (eller jag själv) tycker vardagen är motsträvig.
Och anknytning till tjära (tjärat hus, kolmila) har jag precis diskuterat privat med någon annan här på forumet… Fast jag kände aldrig någon tjärdoft, däremot doft av stekt fläsk men det glömde jag nog säga.
Slump????
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

#2 ja, jag vet inte vad jag ska säga. Jag tror ju inte att jag känner någon av er och in på din sida gick jag nyss när jag läst ditt svar på tråden jag skrev här ovan. Slump? Ingen aaaning men det var mycket mycket påtagligt (säger man så?) och jag då som alltid letar efter förklaringar undrar ju då varför.