Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 1704 ggr
Mikael Eriksson
0

Kan medier göra detta?

Jag undrar hur vanligt det är att medier kan göra följande: Jag har en avliden person i tankarna som jag vill få kontakt med. Mediet beskriver denna person så att det inte råder några tvivel om att det är den person som jag tänker på. Alltså, finns det medier som kan få kontakt med den person som JAG vill? Jag menar alltså inte att jag går till mediet och sen beskriver han/hon någon som jag måste försöka komma på vem som avses. Förslag på sådana medier tack. jag är mycket intresserad av att gå till ett sådant.

Amandla
2

Man kan aldrig garantera att få kontakt med en viss person, det lär du få svårt att hitta ett seriöst medium som lovar. Anden kanske inte har möjlighet att vara med, har annat för sig eller helt enkelt inte kan.

liawilson
1

etyt medium jag var hos sa till mig att jag skulle höra av mig några dagar innan om jag ville ha kontakt med någon speciell..

*Kärlek & lycka*

[MissGina]
0

#2 Det verkar väldigt seriöst och bra, särskilt om man inte ska säga något om den utan endast att man vi ha kontakt. Om du vill kan du pm:a svaren: Men jag måste fråga, vem var det och var det dyrt?

tarotlasse
4

Hej det finns inget medium i hela världen som kan garantera att man får kontakt med en viss speciell ande.

Du kan alltid ha en önskan om en viss ande men behåll den tanken för dig själv berätta inte det för mediumet.

Vet att många gånger så får man kontakt på den man tänker på men inte alltid det heller fungerar så ingen garanti.

Detta är inte ok att mediumet ber om vilka du vill ha kontakt om innan du kommer dit.

Det är absolut inte seriöst att jobba på det viset.

Dels kan ett oseriöst mediumet söka uppgifter om dessa personer innan du kommer dit.

Men även om du säger att du vill ha kontakt med pappa eller ngn speciell så kan mediumet rent intuitivt läsa av dig och få fram väldigt bra information om dessa personer utan att ha ngn ande kontakt överhuvudtaget.

Samma sak där det finns medium som vill hålla klienten i händerna eller på axlarna osv  så ingen andekontakt utan en ren intutiv avläsning av sittern.

På det viset kan du ge massor av information om avlidna släktingar utan att dom är närvarande eftersom mediumet då kan läsa av dig intutivt.

Så ge inte mediumet ngn information överhuvudtaget innan eller under sittningen och låt inte mediumet sitta och hålla din hand under sittningen.

Svara inte heller på frågor från mediumet o ställ inte heller själv ledande frågor till mediumet.

Det enda du ska svara på är ju om du kan känna igen det mediumet säger eller inte.

Ge absolut inte ngn annan information varken om dina avlidna släktingar eller om dig själv.

Det ska komma från ande världen inte från mediumets intuition.

Lasse

liawilson
0

Miss gina: Det är en tjhej som är under träning men hon är superduktig redan. jag fick inte säga någonting, jag fick bara svara ja eller  nej mer fick jag inte säga. Jenny hedblom heter hon.. Hon tog 200 kr för en halvtimma.

*Kärlek & lycka*

Mikael Eriksson
0

Hej det finns inget medium i hela världen som kan garantera att man får kontakt med en viss speciell ande.

Hm… det låter som att det inte finns något medium i hela världen som kan få kontakt med de döda…

Det enda du ska svara på är ju om du kan känna igen det mediumet säger eller inte.

Så om man inte känner igen något, då har mediet misslyckats? Som att gå på en släktträff där det bara finns okända människor. Eller att gå till arbetsförmedlingen och bli hänvisad till en okänd människa, och när man frågar receptionen vem det är så svarar de att de inte har en aning…

[Lady-Oona]
3

Mikael Eriksson, om du nu heter det men i vilket fall som helst….jo det kan ett medium….men du hittar inte dessa medium bland glassiga annonser och i Tv-program. Dessa medium är genuina och håller sig borta från rampljuset och det enda sättet att hitta dem är genom kontakter och rekommendation och inte ens då är det säkert att du blir emottagen.

Ett sådant medium vet och känner direkt varför du kommer men om din inställning är att testa, kolla, få bevis   bara för att ditt ego vill det så får du förmodligen ingen kontakt.

Sann och äkta Andekontakt är beroende på känsla och kärlek, inte på beivs och tester.

Lycka till med att hitta ett genuint medium

Mikael Eriksson
0

jag fick inte säga någonting, jag fick bara svara ja eller  nej mer fick jag inte säga.

Då sa du ju någonting. Du gav henne mycket information som hon kunde jobba med och dra slutsatser av. Det låter inte som om hon var speciellt duktig. Ett duktigt medium kan naturligtvis säga saker utan att man svarar ja eller nej.

Mikael Eriksson
3

Mikael Eriksson, om du nu heter det

Ja, det är mitt riktiga namn, du och jag har diskuterat förut, på Sasserssons forum.

men i vilket fall som helst….jo det kan ett medium….men du hittar inte dessa medium bland glassiga annonser och i Tv-program. Dessa medium är genuina och håller sig borta från rampljuset och det enda sättet att hitta dem är genom kontakter och rekommendation och inte ens då är det säkert att du blir emottagen.

Tänker du på dig själv? Då minns du kanske att jag har varit till dig, och att du inte hade ett enda rätt. Du sa sånt som statistiskt brukar stämma på killar i min ålder, men som inte stämde alls på mig. När du märkte att det inte stämde så gick du raskt över till de andra i sällskapet som var villiga att tolka det du sa som att det stämde. Uttrycket "att försöka att trycka in en fyrkantig kloss i ett runt hål" beskriver det hela bra.

Ett sådant medium vet och känner direkt varför du kommer men om din inställning är att testa, kolla, få bevis   bara för att ditt ego vill det så får du förmodligen ingen kontakt.

Det har inte att göra med att testa, utan att jag vill få korrekt information. Inte som du sa:

"Det är NI som måste få det jag säger att stämma! Ni betalar för min tid, inte för resultat!"

Jag är missnöjd Oona, och jag vill ha mina pengar tillbaka. Jag fick inte ut någonting av det du sa, och det beror inte på mig, utan på DIG.

Mikael Eriksson
2

Går man till ett medium vill man veta att det är på riktigt. Då räcker det inte med saker som att en kille är intresserad av bilar, eller att en person som inte stämmer på någon som man känner till uppenbarar sig.

Kan man inte leverera bättre än så, då ska man inte leka medium.

[Lady-Oona]
3

har inget minne av dig…eller när detta skulle ha skett och i en sittning är mediumet inte ensammen utan gruppen finns där och ALLA bidrar till att det ska bli en så bra sittningen som möjligt..

Jag vet inte varför du inte sa till direkt under sittningen att du inte kunde ta det jag sa och du bör ha ett inspelat kassett band som du kan lyssna på….om du inte fick det du ville ha så tar jag det inte som ett nederlag …alla seanser är inte lika.

HA ha ha nej jag tänker inte på mig själv…jag är inte särskillt hemlig utav mig och ger heller inte information om att jag skulle vara ett bevisförande medium, det har jag aldrig gjort och i början på alla mina kassett band säjar jag till var och en "du är här av fri vilja och jag har inte tvingat hit dig och du har själv ansvar för det som säjs och det är din sak att lägga till eller dra ifrån  i den iformation som kommer osv osv. Jag kan inte framkalla några andar men kommer de med tillräckligt mycket information så att du kan känna igen dem så naturligtvis så släpper jag igenom dem. " något åt det hållet.

Din tolkning på vad en seans är och hur jag utförde sittningen ja det är liksom inte samma sak och du måste ju ha ringt och bokat tid och med allra största sannolikhet har du också då fått info om hur jag arbetar och har jag inte sagt något automatiskt så ligger det väl i ditt eget ansvar att ställa frågor så du vet vad du tänker lägga ner tid och pengar på?

Om inget stämde in så är det din sak att påpeka det under tiden som sittningen sker och inte komma flera år efteråt…det är preskiberat för längesedan. Jag känner mig inte ett dugg skyldig, förhoppningsvis så har du kanske insett att du själv har lika stort ansvar för en sittning som mediumet har.

Ang. pengar…ja det är rikgtigt, själva budskapen/informationen är gratis men tid kostar för alla och även jag ha ersättning för ett arbte jag gjort och jag vad jag vet så gav jag inget sådant löfte innan vi började sittningen och det fanns inte heller i min information om mig och mitt.

Jag hoppas innerligt att du hittar det du söker men jag är uppenbart inte den personen och fortsätt att sök, även en blind höna hittar ett korn har jag hört.

Jag leker inte och det låter nästan som en förolämpling men väljer att blunda….skylll inte på…titta på varför du möter det du möter.? Kan ju vara givande.

Ditt inlägg visar bara på att just du upplever just din seans som dålig och det säjer väldigt lite om hur jag är som ett medium då det inte finns en seans som är den andra lik.

Andra personer kan ju ha en total annorlunda åsikt och upplevelse och andra seanser med just mig antar att du inte har varit på?

tarotlasse
4

# 6

Jo då det finns gott om medium som kan få kontakt med dom döda inga tvivel alls om det.

Du ska kunna kräva som klient att mediumet ger så bra information så att du kan känna igen vem mediumet har kontakt med.

Mediumet ska kunna beskriva anden till utsende till sätt och få fram specifik information om anden så att den blir igenkänd.

Visst händer det att man inte får en ande igenkänd i bland o det kan bero på många orsaker det kan vara mediumet som tolkar det anden vill visa felaktigt.

I bland händer det att det är mer en 1 ande som kommer igenom samtidigt är dom av olika kön brukar man kunna fixa det men är det 2 av samma kön är det lätt att man beskriver en mix av 2 andar o då kan det bli helt fel o den inte blir igenkänd.

Sedan så händer det ju även att klienten inte har full kunskap om just den anden som kommer och har svårt att identfiera anden.

Där är det inte alls ovanligt att klienten hör av sig efteråt när den pratat med sina släktingar o då fått bekräftat vem det rörde sig om.

Inte heller ovanligt när man håller en stor seans där ngn inte kan känna igen anden o i pausen kommer dom fram o säger att nu har dom kommit på vem det rör sig om.

Har själv råkat ut för det när jag varit på seans då mediumet beskrev en kvinna o att hon var zigernerska.

Jag kunde inte kännas vid ngn zigerneska bland mina avlidna.

Men efteråt så kom jag ju på att en av mina närmaste  ungdoms väninnor var ju född Zigernerska men sedan bort adopterad till en Svensk familj o då fick jag även i hop det andra mediumet berättade om henne o hennes döds orsak .

Sedan så är det en fara i att gå till ett medium med syftet att få besök av en speciell ande.

Jag hade en klient som kom enbart för att få kontakt med sin pappa även om jag förklarade för klienten att jag inte kunde garantera att just pappan kom igenom under seansen.

Men den första anden som kommer igenom är en man o när jag beskriver denna man o även får specifika saker om anden.

Så säger klienten att hon inte kan känna igen detta som sin pappa jag fortsätter o beskriva o får fram fler saker men klienten säger att nej detta är inte pappa.

Då frågar jag klienten om hon kan känna igen beskrivningen på ngn annan avliden släkting.

Klienten svarar jo precis allt stämmer med min morbror men det är ju inte pappa.

Senare under seansen kommer även pappan igenom.

Så det händer att man låser sig så vid en person så man missar beskrivningen bara för den inte stämmer med just det man ville.

Men på en timmes sittning så brukar man alltid få 3 -4 andar igenkända även om kliienten inte känner igen en av beskrivningarna.

Men händer även dom gånger då klienten inte kan känna igen  ngn av beskrivningarna.

Eller att man inte får ngn kontakt alls sådant händer också.

Så man kan alldrig som medium  garantera varken en speciell ande eller att man får en ande kontakt överhuvud taget.

Lasse

liawilson
5

Mikaell: Jo självklart ska ett medium kunna säga saker utan ett ja eller nej & det GJORDE HON, tro mig, utan att jag äns svarade jag eller nej. Som jag skrev var detta mediumet under träning. Hon berättade saker som hon omöjligt kunde veta, som jag heller inte visste men som min familj kunde bekräfta senare.. =)

*Kärlek & lycka*

Mikael Eriksson
0

ALLA bidrar till att det ska bli en så bra sittningen som möjligt..

Så om jag går till en bilverkstad för att få mina däck bytta så beror det på MIG om de misslyckas med att byta däck? Varför skulle mediumskap vara annorlunda än andra yrken?

Jag vet inte varför du inte sa till direkt under sittningen

Det var faktiskt av omsorg om dig. Jag tyckte att det skulle vara för skämmigt för dig om jag sa något där och då.

du måste ju ha ringt och bokat tid och med allra största sannolikhet har du också då fått info om hur jag arbetar och har jag inte sagt något automatiskt så ligger det väl i ditt eget ansvar att ställa frågor så du vet vad du tänker lägga ner tid och pengar på?

Nej, min kompis ringde och pratade med dig innan. Jag fick ingen information. Bara att du skulle vara "väldigt bra", och det litade jag på.

Om inget stämde in så är det din sak att påpeka det under tiden som sittningen sker och inte komma flera år efteråt…det är preskiberat för längesedan. Jag känner mig inte ett dugg skyldig, förhoppningsvis så har du kanske insett att du själv har lika stort ansvar för en sittning som mediumet har.

Så jag skulle förstöra stämningen för de andra genom att börja bråka med dig under sittningen? Det är inte preskriberat, det blir det aldrig. Att du inte känner dig skyldig säger mycket om dig. Jag har inte på långa vägar lika mycket ansvar som dig. Det är DU som ska kunna det du gör, på samma sätt som en bilverkstad ska göra det. Skyll inte på mig, det är bara dålig stil.

Ang. pengar…ja det är rikgtigt, själva budskapen/informationen är gratis men tid kostar för alla och även jag ha ersättning för ett arbte jag gjort

Det skulle gagna dig så oerhört och ge dig så mycket goodwill om du hade en "nöjd kund-garanti".

fortsätt att sök, även en blind höna hittar ett korn har jag hört.

Vem av oss är det som är blind och vem är det som ser?

Jag leker inte och det låter nästan som en förolämpling

Om man inte behärskar det man håller på med så leker man, och då är jag ändå snäll.

och andra seanser med just mig antar att du inte har varit på?

Nej, varför fortsätta att använda en apparat som är trasig?

Avslutningsvis, jag vet inte om du är medveten om att du inte är ett äkta medium eller inte, men jag förstår att du vill kunna försörja dig. Det som skulle göra allt otroligt mycket bättre för alla inklusive dig är om kunden slapp betala om han/hon inte är nöjd. Erfarenheten har visat att nästan ingen utnyttjar det erbjudandet i alla fall, d.v.s. du får betalt av 99.9% av kunderna.

Det vore det renhårigaste av dig.

**

**

[mia-38]
4

Mikael Eriksson

Jag ber dej att PM:a Lady-Oona om du är missnöjd med sitttningen du hade med henne. Detta är inget som tillhör själva tråden.

/Mia

[nadi]
0

#14 ifall du fortfarande är intresserad skriv ett mail till mig och jag tala om ett jättebra och duktig medium för dig….

Kram

Mikael Eriksson
1

Mikael Eriksson

Jag ber dej att PM:a Lady-Oona om du är missnöjd med sitttningen du hade med henne. Detta är inget som tillhör själva tråden.

Nej det har du rätt i. Jag kände bara att jag måste svara när hon blandade in mitt ego för att jag vill ha ett äkta medium.

Ok, vi återgår till ursprungsfrågan.

[MissGina]
0

#9 Det där är påhopp !

yamher
2

visst finns det medium som kan "hämta" den du vill prata med, det handlar om nivå av gåva/skicklighet. Detta är känsligt för medium själva, att jämföras med varandra. Det e inte bara tekniker som skiljer mediala åt utan också hur stor mediumets gåva är. Det jag håller med ladyona i den här tråden är att dessa medium som besitter gåvor som är lite mer än medelmåttigt ytterst sällan är kända, de har oftast andra uppgifter än att ha sittningar. Men att jobba i offentligt ljus betyder inte att du e ett sämre medium heller för den delen!

Alis volat propriis Oskyldig

[MissGina]
0

Mikael Eriksson

varför ställer du inte frågan här i stället för att skicka ett pm till mig?

Mikael Eriksson
0

Mikael Eriksson

varför ställer du inte frågan här i stället för att skicka ett pm till mig?

Jag trodde att det fanns ett önskemål om att inte diskutera Oona offentligt här?

Lägg ut frågan om du tror att det är ok.

liawilson
0

va?

*Kärlek & lycka*

[Lady-Oona]
3

Mikael vill avsluta med att säja ….du vet väldigt lite om medium och deras arbete, hur ett medium fungerar och vad medalitet är mm …så det får räcka och vad som hände för 10 år sedan är knappast relevant med vad jag gör eller inte gör idag.

Tack för din omsorg att inget säja under själva seansen och jag hoppas att du haft ett snack även med din kompis som lovade att allt skulle bli/var så bra.

Ha det fint och någon dag hittar du säkert den sortens medium du vill ha…jag är inte så aktiv längre ifall du skulle vilja boka tid hos mig…eller ?

Kram på dig Skrattande

liawilson
2

dåliga energier, jag drar härifrån. Detta gör inte mig gladare att läsa..Alla tycker olika så är det. vissa gillar, andra inte, vissa ser, andra inte..

Ha en fin kväll alla iallafall

*Kärlek & lycka*

Mikael Eriksson
0

Ja visst skulle jag kunna boka tid hos dig Oona. Men den här gången så skulle jag göra klart från början att du får lön efter prestation Flört

[MissGina]
0

#22 Håller med!

#24 Jag med!

[MissGina]
3

#24 Jag menar, jag drar också! Kvickt som ögat.