Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1287 ggr
Soffe
0

Medial Utveckling

Jag vänder mig till dem som jobbar som medium här.

Jag ska börja gå en mediumutbildning i sommar och då undrar jag hur jobbigt det kan vara känslomässigt, förstår att det är olika från person till person, men hur kan man uppleva det när man börjar öppna upp sina mediala förmågor? Vad är det som händer med kroppen o så?

Elisabeth-J
0

Det är väldigt individuellt och det kan bero på hur mycket du har i "ryggsäcken" bl.a. Det kan bli en del känslostormar men det är ingenting att vara rädd för. De flesta som håller i kurser har kunskaper att hjälpa dig att hantera det som sker med dig.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Soffe
0

Okej. Men då är det väl viktigt att man känner sig trygg med det mediumet som man går för när det kommer upp känslor o så? Jag är ju initierad i reiki 1 o 2 så jag har ju visserligen blivit av med en hel del skräp + all healing jag både får och ger till mig själv, men det betyder ju inte att allt är borta. Jag tror och hoppas att healingen kan hjälpa till lite också i min utveckling.

Ankie
0

Soffe, vem ska du gå hos?

Soffe
0

Jag ska gå hos Pehr Trollsveden. Det är inte så lätt o veta vilket medium man känner att man vill gå hos, det finns ju så många som har mediumkurser. Det är olika priser o dagar, vad som ingår o inte osv. Jag går lite på det också..

Elisabeth-J
0

Ja det är jätteviktigt att man känner sig trygg med mediumet och med gruppen. Framför allt att personkemin stämmer mellan er. Kolla gärna upp olika kurser och ta kontakt med mediumet innan så får du säkert en känsla av vem och vilken kurs som passar dig bäst. Ska man gå en kurs ska den ju också ha ett bra innehåll som passar dig och det ska kännas seriöst och riktigt, för du betalar ju för kursen också. Mitt råd är alltså att kolla upp med flera innan du fattar beslut för vem och vilken kurs du känner blir bäst för just dig. Var inte rädd att ställa en massa frågor angående kursen när du kontaktar mediumet.

Önskar dig all Lycka till!

Elisabeth 

Soffe
0

Tack! Jag håller med om det du skriver och jag går på min känsla i det här fallet. Du Elisabeth känner ju Pehr, läste förra året att ni skulle startat en mediumutbildning som inte blev av, det var synd tycker jag.

Elisabeth-J
0

#6 Nej jag håller mina kurser själv =)

Elisabeth 

Soffe
0

Då har jag väl läst fel då, för jag vet att det var ett medium som han skulle ha en mediumutbildning med i Eskilstuna, en 1 årig utbildning tror jag, den skulle ha börjat förra hösten

Elisabeth-J
0

#8 Det stämmer att frågan kom upp, så du har inte fel.

Elisabeth 

Soffe
0

Okej då är jag inte helt ute o cyklar, jag tolkade det du skrev som att jag hade helt fel, men så var det ju inte

Glad

Elisabeth-J
0

#10 Har du kollat kursen som jag har skrivit om med Iris Hall?

Elisabeth 

Soffe
0

Ja det har jag och jag skulle anmäla mig till en kurs med Iris Hall o Anders Åkesson en gång, men jag har inte så bra ekonomi och jag frågade om jag fick delbetala, men det var för lite uppdelning och Iris ska ju ha sina pengar osv. så att jag struntade i det sen

Elisabeth-J
0

#12 Vad synd! Ja det är klart… hon flyger ju från England när hon ska ha kurs här.

Elisabeth 

EwaKristina
0

Jag har inte gått för Iris Hall själv,men träffat en hel del Medium som gått för henne,min personliga uppfattning är att Iris Hall är en av de bästa Mediumlärarna vi har i Sverige,som skolat enormt duktiga Medium.Men nu kommer väl Iris utan Anders för att hålla kurs,kanske blir det lite billigare då,jag vet inte,men hör med arrangören…….Och du,Varmt Lycka Till med din egen Utveckling/Kram Ewa

Soffe
0

#13 Ja det är synd, jag kan känna att hon är en väldigt ödmjuk kvinna med stort hjärta och en av dem bästa mediumlärarna här i Sverige iallafall.

#14 Tack så jättemycket! Jag har haft lite funderingar på o skriva lite här när jag har gått min första kurs som är i juni, men det är bara om det är intressant för er o veta?

Finns det någon här som har träffat något medium som har certifikat för Pehr Trollsveden? Vore intressant o veta

Glad

Elisabeth-J
0

#15 Självklart så vill vi veta hur du haft det på kursen! =)

Elisabeth 

Soffe
0

#16 Tack! Det vore kul o få skriva lite om det..Tycker att det är kul o berätta om mina upplevelser o så..

Glad

Elisabeth-J
0

#17 Det är meningen att alla ska få skriva om sina upplevelser och annat som man känner att man vill dela med sig av eller fråga. Det är det övernaturligt.ifokus finns för =)

Elisabeth 

EwaKristina
0

Jag har inte träffat någon som är Certad av Pehr.Och det är intressant att höra om dina upplevelser efter kursen,så skriv på du bara./*L*/Ewa

Soffe
0

Tack! Elisabeth o Ewa, är så glad o nöjd att den här sidan finns Glad

STOR KRAM till er! =)

Elisabeth-J
0

Tack soffe, och STOR KRAM till dig tillbaka!!!

Elisabeth 

EwaKristina
0

Tack Soffe och stor kram tillbaka!!/Ewa

Soffe
0

Tack så mycket!Glad

Tarotsanna
0

Jag har ju gått två steg för Pehr och för mig så har han varit ett stort stöd i min utveckling. Han trodde på mig när inte ens jag själv gjorde det ;)

Jag kan mycket väl tänka mig att gå vidare för Pehr och det är ju tänkt att jag också ska åka till Öland men nu verkar det som om jag måste jobba i stället. Men det finns en mening med allt som sker…..

Jag har även gått för några andra kursledare och det är väl bara en som jag INTE är nöjd med.

Lycka till med kursandet Sofie, det är verkligen roligt!

Kram Sanna

Soffe
0

#24 Tack Sanna!

Jag hoppades ju att du skulle komma till Öland, men nu har du  ju jobbet o tänka på också.

Ja jag hoppas att det kommer att bli roligt och lärorikt Glad

Kram