Upplevelse som barn - Drake?
När jag var liten, runt 6-7 år gammal så var jag förmodligen ganska så öppen av mig utan att veta om det.
Enligt min mor så pratade jag alltid om en drake. Jag minns det själv också, men tydligen så ska jag verkligen varit insatt och pratat om den, målat den osv. Jag kunde se och känna av en drake, en röd och väldigt vänlig karaktär.
Tydligen så kallade jag den för Raygah, och när mina föräldrar frågade mig om jag döpt den, men jag sa att den viskat till mig att den hette så.
Jag vet inte om denna varelse är samma fenomen som det ni kallar för drake, eller om det kan ha varit en ande som jag bara föreställde mig i annan form. Jag är väldigt okunnig men det skulle vara intressant att veta om detta betyder något speciellt.
Samma sak hände när jag var runt 13, fast detta med en väldigt mörkgrå varg. Dock kan det bara varit vilja att tro på någonting och inbillning.. Eller tror ni att jag kanske omedvetet kallat på den?
Det låter ju som draken och vargen är dina skyddsdjur/totemdjur!
Vargen kan mycket väl vara en del av dig själv också. Ibland kan det vara lättare att se jobbiga känslor hos någon annan än hos sig själv, om du förstår.
Då har du fått lite att tänka på nu då