Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 2230 ggr
Zedd75
1

Storseans trams

Som jag berätta i en tidigare tråd så har en av min väners flickvän blivit så kaldae meduim på 1 månad. I dag skulle dom ha sin första stor seans för folck. Natulit vis så var det bar inbjudan folck som fick komma till dom. Orginsationen kalr sig för word speritysm. och har varit värksam i sverige sa 8 månader fick jag veta.

Dom lär ut att entt medium pratar bar med sin gudier och en bart med sin gudier. Om guiderna kan föremdla en kontat så är det dom som har kontat med den inte du. Din första kurss kostar 1500 kr och då får du något serfikat som säger att du kan ha kontakt med dina guider och andeväden kan förmedla sig via dom.

Altt tycker jag låter som en säkt dom är väldig hemlighets fulla och vill inte ha några utomstånde till lockaen eller sitningerna som inte är bjudan.

Tyvär kunde jag inte medvärka själv i kväll för jag har varit skjuk i veckan. men fick reda nu på att tre av dom som jorde seansen lämande lockalen stor gråtande.

Ja fler av dom kände sig lurade. och dom fick i tröst att andran prövar er. Alså en en gång alt låtter som en skrämade säkt. Jag ska själv förska var med vid nästa möte min väns flick vän sa att hon hade en som var intrserad att gå med och se vad det är.

Ja när man hör sånt här så förstår manvarför medium får så dåligt rykte

MVH Zedd

Jane-Lyzell
0

HuaLedsenHemlis

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
0

#1 Ja jag säger det sama Jane. Vad gör man åt sådan idejoter ret ut skat ? Du med din erfarenhet ;)

Kram Zedd

stina63
0

Usch man blir lite rädd men jag blir  även arg.. Visst låter det konstigt när andra inte får komma dit och vara med..

LynxVelox
0

Hehe kanske Jehovas som försöker rekrytera på nya fronterFörvånad

Zedd75
0

#4 att jag inte tänkte på det. men tror dom på liv efter döden ;)

Kram Zedd

[Hellas]
0

Fy vad hemskt, man blir ju mörkrädd!
Jag säkte på nätet men hittade inte någon sådan svensk organisation men å andra sidan kanske de inte presenterar sig så öppet.

Backebo
0

#0 Kanske är det dina s.k. vänner som driver med dig.

Undersök saken ingående.

Zedd75
0

nä min vän skulle inte driva med mig för hon har försökt få sin filck vän att avstå från deta länge. för hon annade uglor i måssen. det var med derför jag blev infomerad av detta

[Hellas]
0

#8 Zedd…….det är inte värt energin ens…….

Kram //H

Zedd75
0

#8 hehe du käner nog mig vid deta laget hellas. jag har svårt och hålla tassarna borta. ler

Kram Zedd

sven-g
0

Det finns ju sådan som är så mediala, mer än dom flesta utbildade medium. Och för dessa kanske det inte behövs en enda kurs, för att dom kan kalla sig medium. Men om jag förstår rätt så var det icke fallet, med den här kurs deltagaren. I sådana fall om hon tror att hon har förmåga, men saknar den är det synd om henne. Och måste ha hjälp att inse sin oförmåga.   Det är tråkigt att folk är som dom är, för om någon har den förmågan att ge andra en medial gåva för en ringa peng, så borde det vara lång kö.

[Hellas]
1

Jag tror att denna tråd egentligen syftar till att detta känns som något sektliknande eller det ordet kanske ör lite att ta i men att hålla slutna seanser för speciellt utvalda människor i slutna lolaler samt med bakgrund till alla annan information vi tidigare fått….visst känns det riktigt skumt.
Jag hoppas verkligen att Du kan få vara med vid något tillfälle Zedd för att se hur det verkar gå till…

Själv ryser jag!

Vad kallade sig sällskapet, "World Spiritism" eller något liknande.
Jag tror att det skulle vara bra Zeddan om du skriver det igen om det är ok :).
Det borde att hitta någon information om dem trots att de bara verkat i sverige 8 månader.
Man blir ju minst sagt nyfiken!

Självklart kan det ju vara seriöst detta men hmmmm

sven-g
0

Om någon vill knyta någon till en sekt, är det lättare med naiva. Tänk vilka möjligheter som öppnas för en illa sinnad, om dom har möjligheter att meditera med offret.

[Hellas]
0

#13 Så sant…fast man (jag) ska väl inte döma innan jag vet hur det verkligen förhåller sig så……jag ber lite om ursäkt för mitt ordval gällande just sektliknande i inlägg #12 det kanske är att ta i en smula Generad men det känns i alla fall som lurendrejeri för de själar som verkligen vill och tror på detta.

sven-g
0

Det jag skrev var bara en möjlighet av många.

Elisabeth-J
0

Det här är verkligen skrämmande om det har gått till på det viset. Säger som Jane ……. Hua!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
0

Zedd tråd men och väl värd att putta uppFlört

Britt-Marie
0

Ja, tack för du puttade till den #17

Och så saknar man Zedds inlägg här, blir rörd då jag tänker på honom.

Eija
0

Blev lite förvånad först när jag såg denna tråd, man liksom haja till…men nu kändes det som att Zedd var här igen och tala….tack vare dig Jane….var det  han som gav dig en vink kanske….Glad

Kram för det….

carip
0

Tycker inte detta låter så konstigt.

Det är en kurs och medium under utbildning som får bjuda in sina bekanta för att ha som övningsobjekt. Självklart går man inte ut med en öppen seans med medium som inte är färdigutbildade.

Återigen behöver vi ha 2 sidors bedömning innan vi dömer…..

Jane-Lyzell
0

Att bli medium på 1 månad - bara det är konstigt!

Nu kan ju inte Zedd svara här i tråden för han är på andra sidan - men tror han ville att jag skulle putta just denna för att vi inte ska glömma bort allt tok som finns därute!

Vänligen Jane

Eija
0

Det tror jag med Jane att Zedd ville……kram

Jane-Lyzell
0

#22 Japp då är vi tvåFlört

Red-Lady
2

Det tror Jag med Jane.

Nu är jag så glad att jag kan läsa var min Zedd har skrivet,

Jag känner ofta att han är med mig. När jag sitter här vi datorn ibland Känner jag att han stryger mig om håret. Det gjorde han altid när han var närvös för någott. Men jag saknar han så mycket.

För mig känns det som han lever och bara åkt på en resa.

Tack alla goa mänskor inne för ni är så snälla.

Och tack till dig Jane för du tåg upp tråden så jag gunde läsa

Ha det gott min kära syster. Ha det kram

Jane-Lyzell
0

24 tack fina du - vi har en minnestråd inne på spiritualism iFokus med- jag ska putta upp den åt digKyss

kram Jane