Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettoförklaradefenomen
Läst 2030 ggr
Magi-cat
0

Vattnets minne.....

Ett grundläggande drag i homeopatin är det om vattnets minne. Man antar att vattnet minns frekvenserna från ett ämne, fastän det är så utspätt att det ibland inte finns en enda molekyl kvar av det ursprungliga ämnet.

Benveniste heter en fransk forskare som, av en ren slump, upptäckte att vattnet har ett minne. Hans forskning är oerhört intressant. Den kom faktiskt ända till en artikel i Nature - innan en exempellös häxjakt startade. Läs mer om den dramatiska historien i denna länk:

http://www.vattumannen.se/TiV_Homeopatiforskning.aspx

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[mia-38]
0

Tack för mycket bra info Magi-cat.
Orkade inte läsa till slutet nu men ska ta mej tid till det senare ikväll.

Men det jag läste var värt att läsa.
Tänk att vattnet har minne…..Häftigt..Skrattande

[grinda]
2

Dom verkar bli illa utsatta de som forskar i vattnets natur…tänkte på stackars Viktor Shauberger igen…

Tack Magi-cat ska snart läsa länken

Magi-cat
1

Ja, det har du rätt i Grinda! Det finns en parallell där…….även om de var totalt olika personer med forskning från varsitt håll…..

Vattnet är ju helt avgörande för själva livet så som vi känner det. Det mesta av Jorden är vatten, det mesta i människan är vatten. Och vatten minns för att fullgöra sina uppgifter.

Kanske har det homeopatiska preparatet uppgiften att stämma frekvenserna i kroppen, via vattnet.

Smålänning
1

Min Frus Mormor har någon bok om en Forskre som märkte att vattnets kristaller ändrades av positiv och negativ energi. De spelade någon sorts hård musik (behöver inte var negativt;) ) men vattnets kristeller såg konstiga ut. Och sen spelade de klassikst musik och kristallerna blommade ut jättefinna… Minns inte riktigt Vad det var för bok, men ni kanske känner igen det??

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Magi-cat
1

#4 Det var japanen Masaru Emoto som skrivit flera böcker om vattnets budskap, bl.a. Vattnets sanna natur och Vattnets dolda budskap.

Han fann också att vattnet reagerar på ord. Om man exponerar en flaska med vatten för kärleksfulla ord bildar vattnet vackra kristaller som kan fullgöra sin uppgift i kroppen. Om man i stället exponerar vattnet för negativa, destruktiva ord, bildas inte dessa kristaller.

Med denna bakgrund förstår man hur viktig vår miljö är och hur viktigt det är att vi väljer de ord vi säger varandra och oss själva. Vattnet hör och reagerar….