Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 809 ggr
Maryissa
0

Skrämmande berättelse

Kom och tänka på idag om en skrämmande sak min mamma berättade för mig för några år sedan.

Det handlade om en liten pojke som var uppväxt i en frireligiös församling där deras tro bl.a. utgick på att det finns en himmel och ett helvete, och om man inte hade den s.k. "rätta tron" så skulle man hamna i helvetet. Eller om man gjort något fel eller t.om tänkt något som var "fel"

Det mamma berättade om var om en liten pojke som låg för döden, och just innan han dog så pekade han mot något i rummet och sa med skräck: nu kommer han.
Och när de frågade svarade han: djävulen för att hämta mig.
Sedan dog han.

Fortfarande när jag tänker på denna historia så ryser jag.
Det är ju barnmisshandel att skrämma och indoktrinera barn med dessa saker.

Är själv uppväxt inom en extrem frikyrka, så jag vet hur det är att som barn vara rädd för dessa saker.

Men naturligtvis tror jag att denne lille pojke fick frid och kom mot ljuset, och att hans rädsla och tankar var hans reaktion innan han gick över, berodde på det han skrämts av under sitt korta liv.

Men visst är det hemskt.

zeretki
0

Usch, jag hatar när man skrämmer barn på det sättet. :(

Elisabeth-J
0

Fy vad hemskt!!! stackars pojke som fick lämna med den rädslan, men han förstod nog ganska fort att det inte var något ont som mötte honom, hoppas jag!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

loreena
0

man blir så arg när man hör sånt!

Maryissa
0

Ja, visst är det hemskt.

#2 och som du Elisabeth skriver så tror jag också att han förstod ganska snart att det inte var något ont som mötte honom.
Utan tvärtom….möttes av ljus, kärlek och frid.

men blir så ledsen över hur vuxna kan skrämma barn på detta sätt.