Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterifokussajten
Läst 2751 ggr
Smålänning
0

NATTÖPPET?

Hej alla som är uppe!

Jag önskar att det fanns en tråd här som finns för oss som inte alltid kan sova, eller jobbar skift eller av andra anledningar gillar att samtala i mellanlandet dag och natt:)

Som fungerar mer som en "chatt" med de ämnen som kommer upp inom medialt,övernaturligt,spöken och tro mm.

Vad skulle ni här inne tycka om det??

En tråd som alltid ligger överst…om intresset finns.

Mia-38 vad tycker du? Är det en dum idé, kanske bara jag som har svårt att sova ibland?

/En som borde somnat för 7 tim sedan:(

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[NeferNefer]
0

Det är väl bara att skriva. Det finns alltid fler som är uppe Flört

Smålänning
1

Gott! Men bara det att man kanske inte orkar hålla sig till ett ämne, utan skriva vad man känner lite.. Nu är min hjärna lite tom på samtalsämnen men finns ju andra:)

Ibland känner jag att jag kan sova (har ju insomningspiller) men ibland tycker jag det är skönt att vara uppe och pyssla och tänka. Men straffet kommer snart när lilleman börjar skrika och blöjbyte ska göras. Sedan lite luciatåg i kyrkan…mysigt iförsig, en sådan där gammal kyrka med bevarade målingar på vita kalkväggar.

Men lite glögg slank ner just hrmm… kaffe nästa då kanske hehe

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[NeferNefer]
0

Åhh, gamla kyrkor är underbara! Medeltida? Tungan ute

Smålänning
0

Tror den var ifrån 1100-1200. Gillar verkligen dessa GAMLA kyrkor… skön stäming i dem och såklart häftigt att de står kvar.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[NeferNefer]
0

Det är en sån underbar känsla att sitta i en så gammal kyrka och tänka på att här har människor suttit i generation efter generation… har du provat att koppla in dig på energierna i en sån kyrka? Gör det idag (om du orkar, vill säga. Sömnlöshet är ingen höjdare).

Smålänning
0

Jag vet inte riktigt hur man kopplar in energierna…? Eller kanske jag vet ju egentligen. Tror oftast så att i kyrkan använder de vissa ord och inom det mediala så använder man andra ord.. fast de egentligen betyder samma:S

Fast jag kan ju fråga, hur gör du?

(börjar bli riktigt slö nu så kanske bäst att försöka ta en powenapp hehe… men beskriv gärna hur du gör, svarar jag inte så har jag väl gått upp och lagt mig eller så packar jag lite (vi ska flytta :D)

Roligt att ha någon att prata med:) Hoppas du har det gott på jobbet.

Höres!

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[NeferNefer]
0

Det finns många olika metoder att koppla upp sig på. Ett är att öppna solar plexus-chakrat och skicka ut ungefär som en snabel, om du förstår hur jag menar, som kopplar in sig på kraftföremål eller sånt och tankar energi och kunskap. Jag brukar oftast bara sitta och försätta mig i lätt trance och sen se vad jag förnimmer runt omkring mig. Ibland finns det andar som tar kontakt, ibland finns det platsminnen som spelas upp.

För att återgå till huvudämnet för tråden kom jag på en nackdel med chat. Dyker det upp riktigt intressanta ämnen går väl de förlorade för alla som inte deltar i chatten? I alla fall för mig lär de göra det för jag skulle aldrig orka läsa igenom en chat mellan andra personer …

Madameh
0

VI kan väl starta upp en grupp för Nattugglor då? kram

[mia-38]
0

Hej på er.

Jättebra ide….
Men jag kan tyvärr inte ha fler nålade trådar uppe på sidan då dessa snart tar över. Vi har bestämt att max ha 4 egentligen så det är redan för många.

Men….om ni vill kan jag skapa en tråd till er som heter nattugglor eller Nattöppet och lägga till den gröna saken framför så ni lätt hittar den.

Hör av er om det om ni vill och ge mej förslag på namnet.

Smålänning
0

#7 tack för tipset med att öppna upp sig, jag har ingen amning om vad dessa chakran är… Har ju inte hört det i någon predikan i kyrkan precis hehe. Jo, finns ju nackdelar med chattliknande… Men ändå vore det skönt där man kan skriva "hallå är det någon som vill prata?" eller så? Eller? Karlavagnen kanske man kan namnge den:) eller nattöppet eller nattigglan? Mia: en grön plupp hade ju varit bra iaf, lättare att hitta då:) Så vilket namn ska vi ha ??

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
0

Mia, då kör vi på NATTÖPPET, verkade inte som det kom något annat förslag.. låter det bra?

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
0

Uppe och packar… kan väl sova om jag försöker å medicinerar.:/ Men kan vara skönt att vara uppe själv i natten och pysslar.

Stormar ute gör det oxå. Imorgon får vi nycklarna till vårt nya hus:D Ute i skogen bland tomtar och troll hehe.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

skotty
0

Någon vaken? ^^

Smålänning
0

Vaken och vaken… i mellanlandet kanske:)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

skotty
0

Hehe.. Tänkte på det här med nått ställe för nattugglor. Man kan ju göra chattrum på t.ex chatzy.com där man kan samlas och prata, kanske vore nått? :D

Smålänning
0

Det vet jag inte vad det är. Tänkte mest att man kan prata här med likasinnade och föra samtal. Kan ju vara om vad som helst såklart. Men tycker denna sida är ganska skön för de respekterar att de finns de som tror på tomtar till ufon till jag vet inte vad:)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

skotty
1

Det är att man skapar ett chattrum. Vem som helst kan göra det. Man kan skapa ett chattrum som bara vi på övernaturligt if kan komma åt Glad

Smålänning
0

aha, å så kan man lägga länken här i tråden då kanske?

Sparas det man skriver i chatten då? För annars kan ju ingen som vill hoppa på ett ämne som man talade om förra natten.. förstår du? Allt man skriver på denna sida går ju söka efter, det är ju d som lite är tanken. Att utbyta erfarenheter, tankar mm. Fast jag skriver ifs om allt möjligt men men..

Men om du kan göra en sådan chatt som bara folk härifrån kan använda så testa, så får vi se hur det går??

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

skotty
0

okej, jag fixar det då :) och jag vet inte om man kan se allt faktiskt, kan testa

Smålänning
0

Ok, vi får se:)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
0

Länken ovanför har skotty skapat för er som vill chatta. Ett slags privat chattrum för oss på övernaturligt iFokus.

Är detta rätt uppfattat skotty??

Klicka på länken och skriv sedan ditt namn t ex som jag: Småläning och börja chatta.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

skotty
0

#22 Det är helt korrekt! Skrattande

Smålänning
0

Hoppas detta godkänns av dig mia, det glömde jag fråga.

Du får komma med åsikter så snart du är online.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[mia-38]
0

Hej småläning.

Klart det är godkänt…Chatta på ni…Skrattande

Madameh
0

Vad bra mia jag kommer logga on nån natt. kram

Smålänning
0

Tack mia:) Tror det är bra för oss nattugglor att ha nån att prata med… annars kan man ju alltid chatta med sig själv :D  Bra svar…. hmmm viss ÖB humor.

Uppe och packar inatt igen.

Vi fick nycklarna till vårt hus idag!! Har redan kört ett par vändor med bilen, värker i ryggen… imorgon kommer hela kompaniet och hjälper oss med resten:)

Vänner är Guld värt!

Nä, få väl städa el nåt….

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
0

God natter på er!

Nu sitter jag här i mitt/vårat nya hus:D Med utsikt över en äng och mörka granskogar:) Ingen belastad väg utanför dörren…

Mia, gick det sätta en sådan däre grön "plupp" framför? Nattugglor kanske blir ett bättre namn ändå, för det är vad folk har skrivit;)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[mia-38]
0

OM jag ska sätta en grön plupp framför så måste jag ha skrivit tråden..
Men jag skrev ett inlägg med länken till chatten med en grön plupp..men ingen har skrivit i den. Och jag har glömt att putta upp den innan jag har gått och lagt mej.

[mia-38]
0

Hahahah..Det gick att lägga till en plupp…KUL! Så nu är det gjort.

Kramen