Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 5026 ggr
[grinda]
3

Hjärt-meditation

Jag måste bara dela med mig av min entusiasm över Meditation. Periodvis kommer jag av mig och "glömmer bort" att ta mig tid till att meditera, men så börjar jag igen och varje gång tänker jag: varför jag inte gör det här varje dag? Jag mår ju fysiskt och psykiskt så mycket bättre när jag mediterar än när jag inte mediterar. Det är ingen märkvärdig grej, man behöver inte sitta i lotuställning -det går bra att sitta i soffan eller fåtöljen eller varför inte ligga på golvet.. Och nu till det bästa. Hjärtat. Healing kommer från hjärtat. När hjätchakrat (som sitter mitt på bröstkorgen) expanderar till att omfamna hela kroppen så börjar healingen..det kan ge omedelbar effekt. Hjärtat ska vara centrum, när det lägre och det högre förenas via hjärtat så blir det harmoni…så ser jag det. Här är en meditation/visualisering jag gör . Jag koncentrerar mig på hjärtat (lägger mitt fokus på bröstkorgen) Jag åkallar gudomligt ljus att fylla på hjärtchakrat…låter det växa bit för bit tills det omfamnar hela kroppen som i ett ägg som omsluter allt. Gör man det här varje dag så får man ett starkt energimässigt skydd och inre lugn. Är det fler som mediterar som vill dela med sig av sina bästa tips och tankar?

[grinda]
2

Två bra meditationer från nätet

Först en man som lär ut hjärt och andnings Meditation.han lägger händerna på bröstkorgen, låter sin sårbarhet vara med i meditationen…om hur skönt det är att bara andas…

http://www.youtube.com/watch?v=TP-p5Xvp9Fo

Här en bra som jag tycker är bra om man vill snabbt komma ner i en känsla av skön "tomhet" långt bortom stress och funderingar… bara tystnad och tomhet..en ren vila alltså..

http://www.youtube.com/watch?v=cndgs-BQ5No&feature=related

[MissGina]
0

#0 Åh, Grinda, jag skulle också vilja ha ett starkt skyddande skal av energi och ett inre lungn. Det är väl så att man klarar sina uppgifter bättre med ett inre lugn samt att det på nåt sätt syns utåt att man har det?

I morgon är en stor dag för mig, jag ska kontakta två VD:ar, jag har ett projekt på gång, jag bara måste lyckas känner jag. Det gör jag säkert med ett inre lugn och en sorts självsäkerhet (som jag inte äger tillräckligt av idag)

Jag måste hitta det där speciella som ger en sådan utstrålning så folk minns en. <3

Magi-cat
1

Hjärtat ska vara centrum

Tack grinda! Så viktigt, så sant, så underbart!

Miss Gina, lycka till! Du har allt du behöver. Kram!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[grinda]
2

Goa MissGina!Du kan ju pröva med att sitta och meditera innan du lägger dig och så  en gång till på morgonen …om du vill. Jag lovar du blir lugn av den!

Känner du oro så andas du bara liksom in i oron…som om du omfamnar den tills den löser upp sig Försök inte" ta bort" känslan utan betrakta känslorna utan att identifiera dig men dem…typ, jag känner oro… hmmm det här är intressant en oroskänsla... istället för jag ÄR orolig…det brukar funka för mig i alla fall.

Om man känner sig lugn inombords då utstrålar man ju lugn och så kan du ju tänka såhär vad som än händer så har du vunnit…du har ju hittat ditt lugn i hjärtat:-)

Oroa dig inte så mycket för resultatet..var bara dig själv! Du är tuff som kör eget!

Hoppas att mötet går perfekt för dig!

[grinda]
1

#3 Hej katten! Tack självKyss

[MissGina]
1

#3 Tack Magi-cat, det känns bra att veta. Du förmedlade en varm känsla som ger mig trygghet. Oerhört mycket värt.

#4 Tack snälla Grinda! Jag blir så glad av all uppbackning. Det är nog precis det jag behöver. Önskar jag kan göra lika stor nytta för någon vid tillfälle! Jag tar till mig alla dina tips och jag mediterar ikväll och i morgon!

Kram på er!

[MissGina]
2

Tack #3 och #4!

Gjorde meditationsövningarna, kände inget speciellt (antar att jag behöver träna på det) men kan säga att det gått bra idag!Glad

Det blev faktiskt 3 VD:ar inblandade, det hela gick över förväntan (nästan lite för lätt sådär så man tänker att det är lite för bra för att vara sant) Nu kommer jag att kunna ro iland detta projekt. Jag har fått medhjälpare också.

Ni är ju bara bäst! Detta är väl ett bevis på att det funkar. Ska fortsätta utforska detta, eftersom det där med bönen verkar ha motsatt effekt på mig.

Är sååå glad!

[grinda]
0

Åhh MissGina vad roligt!!

Kraam!!Kyss

Magi-cat
0

MissGina det låter alldeles, alldeles underbart!! Du måste ju tro det när du ser det!FlörtSkrattande

Alla behöver finna sina egna sätt, metoder, ord, bilder - du håller på att utforska på det sätt som är ditt. Allt finns där, för dig. Nu är det bara att fortsätta på den vägen, ha roligt under tiden, njut. Tack för att du delade detta med oss! Kram!!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[mia-38]
0

MissGina….Härligt….Skrattande
Glad att det fungerade.

Kram på dej.Kyss