Vad innebär spegling?
Jag var hos en kvinna, ett medium, spåkvinna eller vad det nu kan kallas.
Det var mycket intressant och jag fick en hel del att tänka på.
Vid ett tillfälle nämde hon spegling. Jag berättade om ett problem, jag trivs inte i ett speciellt socialt sammanhang. Hon menade då att det var en spegling.
Kan någon förklara vad det innebär utifrån min torftiga förklaring. Vill helst inte skriva utan att blotta mig själv.
Hör av dig till mediumet ifråga och fråga vad hon menade?
www.kickemcattery.se
spegling kan betyda åtminstone detta: Inom dig finns en slags spegel där alla dina föregående upplevelser, personlighetsdrag och sådant ligger.. När du upplever världen kring dej dpeglar du den i dig själv. Om Du har tex rädsla i din spegel så får en annan persons rädsla dig att reagera, du blir tex irriterad i personens närhet.
Spegeln funkar också utåt (eftersom alla/allt har en spegel), så om du jobbar med att få bort rädslan i dig själv så lättar det på rädslan i andra, åtminstone gör du den inte starkare med att spegla den tillbaka. Detta är viktigt att omma ihåg. När man trycker ner sig själv med onda ord gör man det åt alla andra och tvärtom! Vi är inte separerade varelser, vi är en organism och har hela tiden inflytande på varandra.
Spegling kallas också helt andra saker. Och som #1 skrev så är det väl bäst om du kotaktar mediumet och frågar vad hon menar med spegling.
Med spegling brukar man mena att det man ser hos en annan är något som man själv besitter. Men det brukar bli lite väl förenklat att se det så enligt mig.
Som exempel, om du skulle reta dig eller vara obekväm med en person som du upplever som självupptagen (bara som ett exempel) då skulle det innebära att även du hade liknande tendenser och att du nu såg egenskaperna hos denne person så blev du störd pga att du "känner igen något hos dig själv (som du inte vill se om dig själv).
Men speglingen kan också vara att det är en egenskap som du skulle behöva lika gärna förstärka hos dig själv, dvs enligt exemplet jag föreslog, skulle det kanske betyda att du skulle behöva hävda dig själv. Alltså en egenskap som du tryckt ner men som faktiskt finns där…
Kort sagt "spegling" är helt enkelt att någon yttre person eller händelse berättar något om dig själv.
Eftersom du inte ger några detaljer så blir det lite svårt att förklara bättre än så här.
Lycka till med din "spegling"
#2 bra skrivet tycker jag!

Tack snälla ni för svar!!!!