Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1743 ggr
cathiis
0

Livrädd

Jag har inte så mycket erfarenhet av sånt här och jag vet inte om jag ska tro på det eller inte. Men det är så pass många människor som varit med om något övernaturligt att jag har svårt att tro att det inte finns.

Däremot är jag livrädd för det, efter jag sett på t.ex. det okända så kan jag inte sova, jag får panik och bara väntar på att något ska hända. Att jag typ ska höra steg utanför, se någonting, något smäller till eller liknande.

Så fort jag är ensam hemma så tänker jag på det och blir rädd och jag vill helst inte vara ensam. Är även fruktansvärt mörkrädd och jag är då rädd för att just något sånt här ska hända.

Är antagligen rädd för att jag inte förstår, för detta är inte logiskt för mig.

Därför måste jag fråga, är vem som helst mottaglig? För jag vill verkligen inte vara det.

Och kan det hända saker som i filmer, t.ex. the grudge, the ring, paranormal activity?

chik
1

cathiis.. Du!! Det där att det skall hända dig, det är nog ingen risk…O det Mediala skall ju inte skrämmas.Utan det skall hjälpa. att man vet att ens släkt o bekantar har det bra..

O tycker du "Det okända är läskigt!! Så tycker jag inte du skall titta..

Det är ju många gånger som man bläddrar över för det är något som man inte vill se.

Men rädd för att du skall träffa på något.Det behöver du inte vara…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[trumman]
1

#0 Jag gick igenom precis det här med mig son igår så jag har det färskt.

Nej, inget sånt som du säger kan hända. Det finns inga spöken - inte i tvn, inte i skogen och inte i övergivna hus.

Det som sker på film, sker bara på film, inte i verkligheten; men det är lätt för fanatsin att skena iväg och man ligger och ryser lite extra efter att ha sett sådana filmer. Speciellt de japanska orginalversionerna!

Så bara ta det lugnt och kom ihåg att det är samma rum vare sig det är släckt eller mörkt + att man är sitt eget värsta spöke ;)

cathiis
0

Nej kanske inte, men när man läser på den här sidan och läser hur många männskor som helst som är "öppna" och har kontakt med andra sidan, ni skriver om vissa andar som vill skada, att man ska vara försiktig med Anden i glaset. Ja jag är livrädd men samtidigt är jag nyfiken och fascinerad. Därför kan jag inte låta bli att titta.

Jag vet ju att filmerna inte är på riktigt men jag blir bara att fundera på hur mycket dom egentligen kan skada.

Denna kommentar har tagits bort.
Smålänning
0

#4 Ja där trampade du nog många på tårna;) Men alla tror vad de vill. Jag tror på det övernarturliga/andar/Gud…

Jag tror inte du behöver vara rädd alls. Om det skulle vara så att du är Öppen för det mediala så finns det många bra trådar här som beskriver hur du "stänger" ner dig. Jag själv är inte så bra på sådant.

Är det att det är mörkt som är jobbigt har en lampa tänd? Har saker som är trygghet för dig bredvid sängen eller likande? Jag vet inte.  Har musik på som gör dig trygg. Som de sa innan i tråden titta inte på det okända, el skräckfilmer el läs inte trådar på forum om du blir rädd av det..?

Hoppas det är fler som har bra svar på din fråga.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

cathiis
0

Nej det är inte mörkret som är jobbigt, musik gör nog ingen skillnad och det är inte heller skräckfilmerna i sig som är läskiga. Utan det är tanken på att det troligen finns andar som kan uppenbara sig som jag är rädd för. Jag vill inte ha döda människor runt omkring mig även om det är en anhörig.

Dessutom är det kompisar som har varit med om "andliga" saker och jag har svårt att tro att det inte finns.

Det verkar vara ganska många männsikor på den här sidan som är kunniga inom ämnet så jag vänder mig hit för att fråga om alla är mottagliga?, är det naturligt att vara rädd för det? bör man vara rädd för det?

Det okända tror jag också till viss mån är fake, jag vet däremot att det som händer i deras hus kan hända på riktigt för sådant har mina kompisar också varit med om, ifall medierna sen är pålitliga vet jag inte.

Men ni kan ju heller inte säga att jag inte bör vara rädd eftersom det står överallt på sidan om folk som är hembesökta och det är seriösa kommentarer som svar.

Vintersnö
1

Faktum är att min familj har varit med i Det okända en gång för ett antal år sedan. Fakta om namn och årtal på personer som bott i ett visst hus till exempel skulle man ju kunna ta reda på och räcker inte för att övertyga mig om någons äkthet, men saken är den att mediet som besökte oss talade om saker som var så personliga att det inte finns en chans att någon skulle ha kunnat ta reda på det i förväg, privata saker som ingen utanför närmaste familjen känner till (en del som inte ens jag visste men som mina föräldrar sedan bekräftade). Mediet beskrev till exempel min farmor väldigt detaljerat, och efter det är jag helt övertygad om att Det okända är ett högst seriöst program.

Men det har visst inte med tråden att göra. Jag kan förstå Cathiis att du är rädd ibland för jag har också haft sådana perioder och det är verkligen jobbigt. Mina tips till dig är att låta bli att se på skräckfilmer och sådant som är obehagligt, se romantiska filmer eller komedier eller läs någon trevlig bok på kvällen istället. Du kan alltid lämna en lampa tänd i rummet eller utanför, och om du är riktigt rädd kanske du vill sätta på tvn eller radion i bakgrunden lite lågt för att höra lite normala, vardagliga ljud. Ring till en vän och småprata en stund om timmen inte är för sen, be till din gud om beskydd (om du tror på en gudom), be till änglar, döda släktingar eller skyddsandar eller vad du än tror på så kanske du känner dig lugnare. Och minns att det som händer i skräckfilmer inte är på riktigt, det är bara påhitt för att ge människor lite adrenalinkickar. Och besvärande väsen som vill skada (är inte säker på om jag alls tror på dem, har inte bestämt mig helt ännu) behöver du inte oroa dig för så länge du håller dig borta från Anden i glaset och andra former av andekommunikation där man bjuder in "vem som helst som råkar komma förbi". Men mitt viktigaste råd är ändå att försöka låta bli att tänka på allt som har med din rädsla att göra över huvud taget. Det man tänker mycket på bjuder man in i sitt liv, så om du vill slippa obehagliga påhälsningar, släpp tankarna på att det skulle kunna hända. Så fort du kommer att tänka på spöken eller demoner, stanna upp och försök tänka på något roligt istället. :)

allhealing
0

Det finns mängder med information om att det existerar en andra sida. Jag delar inte den åsikten. Jag tror däremot att vi ”på den här sidan” gör det bekvämt för oss när vi vill beskriva det vi inte förstår i termer som vi förstår. Ett bra sätt att beskriva människor som inte existerar mer är att klä dom i en mänsklig skepnad och sedan förpassa dom i en miljö som inte är här men ändå existerar. Här i form av den andra sidan.

Inom den vetenskap vi idag känner till vet vi att energi inte kan förstöras. Däremot kan den ändra form. En ljudvåg som hela tiden halveras för att slutligen inte längre vara mätbar med de instrument vi idag känner till betyder inte att ljudvågen inte längre existerar. Den halveras hela tiden och den halveringen tar aldrig slut.

Mediala personer är personer med högt utvecklade sensoriska sinnen. Dessa sinnen går att använda till att uppfatta det som idag ännu vetenskapligt inte går att uppfatta. Ljudvågen här ovan är ett exempel på den begränsning som idag råder inom vetenskapen när de med sina mätmetoder vill bevisa det som ligger bortom det de instrument de använder sig av för att bevisa det de ännu inte är kapabla att uppmäta.

Som jag har förstått det hela går att läsa av den här energin och med träning går det även att förstå den information den här energin innehåller och därefter är det även möjligt att återberätta detta. Låt mig ge ett exempel på hur det här kan gå till när jag länkar till ett forum på iFokus där jag använder mig av detta sensoriska sinne http://healing.ifokus.se/discussions/4ea73361d4ebea02c20067d2-kroppsscanning-kroppsbalansering#discussions-1

Det handlar enligt mig inte om en andra sida utan istället om information som vi idag ännu inte på ett vetenskpligt sätt kan formulera.

Det som existerar måste därför om kommunikation ska nå fram på något plan vara del av det som det kommunicerar med. Annars skulle separation råda och därmed existerar det inte längre någon kommunikationskanal eftersom separation råder. Det är därför min uppfattning att separation inte kan existerar. Det är därför min uppfattning att allting hänger ihop även om vi idag inte kan förklara eller ens observera att så är fallet.

De rädslor du känner inom dig är helt enkelt information som du ännu inte förstår. All rädsla är därför endast avsaknaden av ett större perspektiv.

När det gäller filmindustrin och hur de genom att skapa fiction bygger upp en intrig som behöver rädsla som en ingrediens för att sälja till de stora massorna, ja då blir det enkelt att förstå att den större delen av folket är beroende i någon form av rädslor. D.v.s., de är beroende av att inte veta. Detta är åtminstone vad de tror att de behöver eftersom de inte känner till hur det skulle vara om de visste.

Människan är en gruppvarelse och det är ganska enkelt att observera att personer med liknande intressen dras till varandra. Rädda människor är därför en stor grupp som dras till varandra. Det är därför inte konstigt att du om du är rädd och inte längre önskar vara rädd inte har det så enkelt när du försöker ta dig ur detta. Du är en gruppvarelse och du har en rädsla och nu vill du alltså inte längre vara en gruppvarelse i den gruppen. Dessutom vill du inte heller längre vara rädd. Tror du att detta kanske eventuellt möjligtvis skulle kunna skapa en smärre konflikt i ditt medvetande?

Det är därför enkelt att förstå att en förändring av den här kalibern inte är det enklaste projektet man kan ge sig på.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Madameh
0

Min son var jätterädd förut men eftersom han själv blev mottaglig när han en gång provade det så är han idag jättelycklig för att han kunnat se saker och få kontakt med andevärlden. Han ska gå med här imorron. kram

yamher
1

Nu e det väll så att de inte är "döda". de är högst levande och det kan upplevas nog som skrämmande. Att vi faktiskt inte är ensamma. Men för de allra flesta vill omgivningen bara väl. Till o med mer än det om de finge. De vill oss så väl att de försöker att nå oss på olika sätt. Att bli medvetna om problem, eller råd de vill ge oss eller en kärleks hälsning. När vi, som oftast, reagerar negativt, dvs blir rädda, oroliga, ångest, sorg så förstärker vi deras energier och gör det möjligt att få dem att visa sig tydligare.

Våra skyddsänglar har andra promisser och har andra band till oss pga deras ställning till oss att vi av helt naturliga skäl inte ska bli rädda för dem. Att vi känner bara värme ifrån dem. Här är den bästa vägen att börja med. Be om att få känna extra trygghet om man är rädd, värme eller lätta på de extrema känslor man kan ha.

Alis volat propriis Oskyldig

Pillan11
0

Vill bara inflika med en kommentar angående det okända..Jag känner ett av medierna personligen och ja..det är faktiskt seriöst och på riktigt..:)

[andromedaCouncil]
1

Utifrån att du känner ETT deltagande medium så drar du alltså slutsatsen att alla de andra medierna har riktiga förmågor och att det som sker är på riktigt? Hur går det ihop?

Pillan11
0

#14..nej där har du en poäng..när han är med är det iaf på riktigt..det vet jag, resten kan jag inte svara för såklart:)

Madameh
0

Jag arbetar som medium och känner Lena Ranehag och Jörgen Gustafsson bl a Jill Pettresson mfl som har Det Okända. Jag tycker det var läskigt när jag började med detta för 30 år sen.  Men andarna vill inget ont och jag har aldrig varit med om en ande som skadat någon mer än skrämt. Så låt det hela bero och om du ändå är rädd så ha några kristaller som beskydd. det finns ju Tigeröga t ex.

Vintersnö
2

#14 Om det finns ett riktigt medium med, varför skulle de som gör programmet då nöja sig med ha med fejk-medier över huvud taget? Tror du att de tänker: "okej, här har vi ett medium som verkar vara äkta. Men det finns nog inget mer i hela Sverige, så vi tar in några bedragare också och varvar med"? Hur skulle det gå ihop? Nej, antingen är ett program seriöst eller så är det inte seriöst. Och eftersom det uppenbarligen finns seriösa medium med i programmet så tycker jag att man nog kan förutsätta att även de andra är äkta.

Pillan11
1

#14…tack för det..kan endast hålla medSkrattande