Starka besök?
Postade detta tidigare, har nu redigerat om texten lite så det framkommer tydligare vad jag menar.
Jag är i en relation med en man vars fd. flickvän begick självmord för ett antal år sedan. Hon var kraftigt borderline bl.a.
Jag och min man flyttade ihop ett tag sedan och allt kändes lugnt o frid o fröjd i lägenheten. Dock efter ett tag började jag tänka på henne ovanligt ofta. Jag började tänka på henne flera gånger om dagen (gör det fortfarande). Jag råkade se ett gammalt foto på henne, så nu när jag går på stan så är det som att så fort jag råkar se en tjej som är lik henne, tänker jag på henne. Det börjar bli sjukt. Det finns inte heller någon anledning (i mig själv alltså) varför jag går runt och tänker på henne så mycket, utan det har bara blivit så, och nu är det omöjligt för mig att bli av med henne i tankebanorna.
Här i hemmet var det inga spökerier i början, men nu har jag börjat känna en närvaro ibland, och ibland hör man tydligt dunsar av saker som ramlar av sig själv. Ju mer tiden går, ju oftare sker dessa konstiga saker, och det är framförallt grejer som ramlar ner eller andra läten att något knakar eller så.
Nu har jag sjäv alltid haft mediala anlag (har gått på lite enstaka kurser med framgångar) och alltid rent generellt varit intresserad av andevärlden. Men jag kan varken se andar eller kommit så långt i min utveckling att jag kan känna av konkret o veta. Är nybörjare som sagt.
Men det som är det värsta av hela historien som min fråga gäller kring, är att jag har personlighetsförändrats markant sedan jag flyttade in här.
Jag har alltid i mitt liv varit väldigt känslomässigt styrd, kanske någon lättare borderlinevariant, men absolut inte mer än så… Nu på senare tid är det som att jag har blivit som hon var förut med sin borderline. Det är som att jag känner av och influeras av hennes personlighet så mycket att jag själv blir så. Kan detta stämma?
Jag beter mig som en kraftig borderline person, med vansinniga vredesutbrott, känslomässiga berg o dalbanor, grov separationsångest, mycket tårar och destruktivt beteendeformer plus extremt svartsjuk så att det lyser svart i mina ögon.. Massa annat än såhär, men jag orkar inte skriva ner allt. Det jag försöker säga är att jag har ALDRIG betett mig på detta vis förr.
Jag förstår inte vad det är som har hänt med mig. Jag kan skriva om det såhär just för att jag har fortfarande distans till mig själv, och är den här vanliga tjejen som jag var förut, men sen ibland när dessa "nya sidor" triggas hos mig är det som att jag lämnar mitt gamla jag okontrollerbart och blir den här andra personen. jag vet själv inte ens varför jag blir såhär när det väl händer, även fast mitt huvud kan fråga mig vad jag håller på med, så är det som att det är något annat i mig som lever sitt eget liv. Jag vet inte många gånger var dessa nya känslor kommer ifrån, men jag vet alltid att jag inte brukar känna dom, att det är något helt nytt, kommet från ingenstans.
I min förra relation levde jag ihop med en man vars bror gått bort, och så fort jag flyttade in började det spöka hejvilt i lägenheten, brutalt mycket, tills jag gick till ett medium, och då helt plötsligt slutade det tvärt och allt blev lugnt.
Så det känns lite som att jag alltid "råkar" beblanda mig med sånt här. Men nu börjar det bli jobbigt då det är inte kul att bete sig såhär konstigt. Vet ni något om sådant, kan man känna av en ande så starkt att dennes personlighet sänds in till ens egna personlighet? Och hur får man bort det isåfall?
"Vet ni något om sådant, kan man känna av en ande så starkt att dennes personlighet sänds in till ens egna personlighet?"
Hej på dej.
Jag reagerade på detta du skrev ovanför som jag kopierade och lade in här.
Jag tror att man kan känna av en andes känslor stark….så att man mår som du eftersom hon mådde så innan. Hon förmedlar dessa känslor till dej då du är mottaglig.
Du tar emot det då du tänker på henne väldigt ofta. Du släpper in hennes energi och den är inte bra för dej.
Hur man tar bort det?
Tjaa..jag vet inte riktigt…Har aldrig kännt sånt så starkt.
Jag hoppas någon annan kan svara dej på det.
För att "bara" stänga ner kanske inte hjälper?

När ande världen komunicerar med oss så sker ju en del av komunikationen i känslor att man kan känna närvaron och man kan känna av rent fysiskt i kroppen och känslomässigt.
Andevärlden kan ju även tala med oss och det sker ju genom våra tankar.
Att vi får upp en tanke kan vara en tanke som dyker upp på en avliden person.
Men andevärlden brukar inte påverka oss några längre stunder åt gången.
Men vill anden säga ngt speciellt och du inte uppfattar vad den vill säga så kan den bli väldigt intensiv för att du ska lyssna på den.
För du är öppen och det är en signal till andevärlden att du välkomnar andevärlden och är redo för att komunicera med dom och detta sker oftast helt omedvete från den som är öppen.
Öppna upp gör ,man helt automatiskt räcker du tänker på andevärlden går in här på forumet och läser om andlighet eller om du tittar på Det Okända så öppnar du upp helt automatiskt.
Men man kan stänga ner och det gör du inte automatiskt så ngt man får lära sig och har du gått mediala kurser så borde du redan fått lära dig detta.
För det allra viktigaste i en medial kurs är att lära ut hur man stänger ner och hanterar sin medialitet.
För när du är stängd så kontaktar inte ande världen dig och du får det helt lungt runt omkring dig.
För det är du själv som styr om du vill känna av ande världen eller inte.
Genom att vara öppen och stängd så man kan alldrig skylla på andevärlden om man får besök eftersom det är du själv som bjudit in dom.
Även om det sker helt omedvetet för dom flesta så vill du inte ha andekontakt så stäng ner.
Samma sak ska du syssla med det mediala så var öppen under tiden du sysslar med det mediala men så fort du är klar stäng ner.
För kan bli fruktansvärt jobbigt att vara öppen hela tiden och man kör oftast slut på sig själv genom att vara öppen hela tiden.
Gör du även detta till en vana att vara stängd när du inte arbetar med andevärlden så blir det även lättare o tydligare att märka av andevärlden då du enbart öppnar upp för just det ändamålet.
Att stänga ner finns just nu flera trådar aktuella där man beskriver hur man stänger ner jag skrev senast ner i tråden jag har nattliga besök hur man stänger ner så skriver inte ner det igen här utan gå in och läs mitt svar i den tråden.
Lycka till Lasse
Det låter jobbigt om du känner av henne. Hon kanske inte hittat till ljuset eller har något som hon vill säga till din man och tar då kontakt med dig eftersom du är mer öppen.
Bästa vore ju om hon kunde få sagt det hon vill till din man och sen att hon kan släppa och gå vidare. Det är inte alltid så lätt att stänga ner sig.
Kanske du skulle be ett medium igen att komma hjälpa dig? Jag vet inte om du själv orkar ta reda på vad hon vill.
Men jag hoppas att det löser sig, så att du slipper ta åt dig av hennes känslor och mående.
hoppas det löser sig
*Kärlek & lycka*
Ursäkta mig, jag skriver inte det här för att jag själv inte tror på andar eller energier, för det gör jag, men jag skulle vilja föreslå en högst "jordlig" aspekt.. Det är inte så att du nyligen har börjat med eller bytt p- piller? För precis sådär blev jag, fattade det inte förrän jag slutade med dem, trodde bara jag hade blivit konstig..!

Hej, stort tack till era svar, det har hjälpt mig mycket. Ska tänka extra mycket på framöver att vara "stängd" och se om det hjälper.
#5 Det skulle det kunna vara, men inte just denna gång då jag inte har bytt p-piller. Jag har funderat mkt kring om det kan vara hormonella ändringar generellt (pms, potentiell graviditet m.m) men har ej hittat något som skulle stämma in.
Om någon mer har liknande erfarenhet skulle jag uppskatta om ni kunde dela med er utav, tack! :)

Hejsan! jag tror jag förstår vad du menar,Jag har en liten annan ide tänk.Det behöver inte vara du som är förfölj av din mans föra fru.Jag är nästan övertygad att det är din man som har förändrat dig,ibland kan det bli så.Ni måste diskuter med varan så ni drar lika och det absolut viktigaste att ni två gör roliga grejor.Om ni skyddar varan och förstår kommer det du upplever att svagna.
Det jag skriver behöver inte vara rätt.
Sökaren.

tack för svaret… jag har nu lämnat denna man av olika omständigheter och ska se nu ifall "jag blir normal" igen.. kan rapportera då

Ojdå, låter som ett tungt beslut.
Sökaren.
#8 Hör gärna av dej igen…och berätta om du mår bättre.
Kram på dej.