För STORA linser.
Nu har jag drömt det här några nätter i rad och börjar fundera på vad det kan betyda, men eftersom jag är värdelös på att tolka mina egna drömmar undrar jag om någon kan hjälpa mig.
Jag står i badrummet framför badrumsskåpet och tittar in i badrumsspegeln. Någon står bredvid mig. Tror det är en man, men jag kan inte se honom. Vet bara att han är där. I mina händer håller jag väldigt stora linser. De är större än mina händer och dessutom fyrkantiga (tror jag). Mannen försöker få mig att sätta in dem i ögonen men det går ju inte eftersom de är på tok för stora.
Jag använder linser till vardags också pga att jag har kraftigt nedsatt syn.
Försöker drömmen säga mig att jag missar något viktigt? Att någon viktigt information går förbi mig? Eller vad tror ni?
Hej Nellie
Du vet att jag inte kan tyda drömmar..men jag kan bara skriva min lilla känsla jag får när jag läser om din dröm *L*
Kan det vara en man i din omgivning kanske som vill få din uppmärksamhet ?
Kram på dig /Sus
Hej Mossquinnan! :)
Det var ett sätt nytt att se på drömmen som jag inte tänkt på. :)
Undrar vem det i sådant fall kan vara, för jag kan inte komma på någon så där på rak arm. Såvida det inte är en av mina hjälpare. hm …
only you know
He he .. nä … jag bara gissar. 
Hej!
Toaletten står för avskildhet. Kan vara att de undermedvetna vill fokusera på hälsofrågor.
Att du tappar synen symboliserar förlust av mental och anlig insikt eller att vi förlorar ett tillfälle att öka denna insikt för att vi är rädda för eller inte vill avstå från materialska värderingar.
Att återfå synen har det motsatta betydelsen och ett nydligt fattat beslut har stor potensial.
Kanske är de så att du behöver lite tid för refektion och tid att stanna upp och vara själv eftersom du själv kanske sätter hinder för dig själv för mental och andlig utveckling.
//Linn
Tack för din tolkning! Nu var det rätt länge sedan jag hade den här drömmen, har till och med glömt bort den!
Men du fick mig att börja fundera.
Var tvungen att bli medlem för att svara på det här. Jag har samma dröm, dock utan den extra mannen. Mina linser är dock inte fyrkantiga men väldigt stora. Jag kom på att jag drömde det här bara när jag slarvat med att byta mina linser och oftast var inne på sista paret.
Jaja kul att se att andra har samma dröm :)
Mannen kanske står för en person som vill få dig att inse en sanning som du inte velat veta av… (därav vilja ge dig stora ögon) och du förstår inte hur det ska gå till, så antagligen har det något att göra med dina närmaste vänner.
I och med att mannen var med dig på toaletten, en intim plats, så kan det vara en form av varning att vara alert inför en sanning.
Alltså att någon vill att du ska ha ögonen öppna lite mer och inte lita blint på det alla säger och det gäller även dina närmsta vänner. Ifrågasätt dom.
Linserna är otroligt viktiga för dig och du oroar dig för dem och dina ögon i drömmen och då blir det såhär absurt.
Tack för era tankar!
Det lusta är - jag drömde det här för drygt ett år sedan - och nu härom dagen hade jag en liknande dröm där jag återigen står i badrummet och försöker sätta in linser. Den här gången är de gröna och mandelformade. De är på tok för stora, torra och känns gummiaktiga. Oroar mig för att det kommer att göra jätte ont att sätta in dem, men det går alldeles utmärkt! Den här gången passar de perfekt! 
Lustigt är ordet Nellie, jag kan ju förstå att drömmen ändrat sig. "Du har så stora ögon, farmor" "Ja, så att jag kan se dig så mycket bättre" *hehe* Typ. Du ser helt enkelt så mycket mer nu än du gjorde för ett år sen.
Amandla - Tror också att det betyder det. 

Jag kan verkligen inte tyda drömmar, men det kanske är att någon nära dig eller du själv går i samma mönster hela tiden och kanske behöver bryta det? Så att det inte blir så inrutat? Att du behöver se det hela med stora ögon? x)