Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1257 ggr
MissQuinn
0

Andar på dementhem

Fick höra en spännande berättelse igår när min kompis kom på besökFörvånad

Hon arbetar på ett hem för gamla och dementa och där finns andlig aktivitet.Märkligt att hon inte sagt något om det förrän nu,men det kan ju bero på att hon inte är typen som tror på det andliga. Nu gör hon det nog definitivt Skrattande

Det är flera stycken av dom anställda som sett en mörk skepnad susa förbi i ögonvrån och dom gamla har oxå sett det. Hon berätta att en av kvinnorna som arbetar där skulle söka upp tjejen som har hand om medicinerna och när hon närma sig kontoret,så hörde hon klart och tydligt någon som var där inne och skrammla med piller och dosetterna. Hon knacka och gick in,men där fanns ingen där inne Förvånad

När min kompis gick längs korridoren och passera ett rum med en dement kvinna,hörde hon oxå någon som skrammla med dosettasken där inne så hon gick in,men där fanns bara den gamla damen och hon låg och prata med någon som inte syntes….hon sa högt-Har ni det så svårt små barn?

Min vänninna sa att dom gamla ofta pratar om att dom ser små barn som springer omkring där,så hon fråga om damen prata med ett litet barn? -Ja ,sa damen…hon sitter här på golvet. OK! tänkte min vännina,hon är ju dement.

Det har tydligen funnits ett hem för barn där som ålderdomshemmet nu är byggt eller i närheten och jag har tänkt forska lite kring detta och se vad jag kan hitta på nätet…..visst låter det spännande att få jobba på ett sådant ställe Skrattande Tur nog så är ingen av dom anställda rädda eller känner obehag….snarare så ler dom när damen i svart susar förbi….hon har väl bråttom att hjälpa alla små barn och det är säkert hon som pysslar med piller och dosetter oxå…*L

Vad tror ni?

MissQ

zeretki
0

Jag tror att de som är dementa, utvecklingsstörda och de som har någon psykisk sjukdom (buntar ihop dem lite oförsiktigt), kan se saker som alla inte kan. I princip alla som har ett öppet sinne kan se och uppleva saker. Ett öppet sinne kan man nog (tyvärr) få av diverse saker: trauman, olyckor, droger och psykiska sjukdomar.

Jag tror det kommer naturligt för barn för de har inte "lärt" sig hur världen ska se ut, utan de är öppna för allt från början.

Dementa går ju ofta i barndom och har ofta tappat känslan för vad som är "rätt" och hur världen ska vara, alltså blir de nog mer öppna för annorlunda saker.

Jag har på senaste tiden tänkt mer på detta med hur folk upplevelr världen, speciellt med tanke på de som är psykiskt sjuka och hur de hör och ser saker.

Mycket intressant! :D

zeretki
0

Vid närmare eftertanke så var detta svar nåt helt annat än det du skrev om, men det bara kom till mig. :)

MissQuinn
0

Tror precis som du när det gäller utvecklings störda,dementa,psykiskt sjuka.Dom har inget skyddande tänkande,utan är nog helt öppna.Allt kan ramla in Skrattande

Highness
0

Känner igen mig i det som du säger.

När jag gick på gymnasiet så praktiserade jag på ett ålderdomshem. och där hände det 3 saker som inte gick att förklara.

En morgon när jag och min praktikhandledare plus en tjej till satt och fikade i fika rummet så åkte en lampa ner i golvet av sig själv. Det fanns ingen chans att det var någon av oss, för när man satt i soffan så nådde man inte fönstret om man satt ner, man var tvungen att ställa sig upp för att kunna nå lampan. och det hade man ju märkt.

Men 5 sekunder efteråt så säger Anna (praktikhandledaren) att det spökar där. och jag som alltid har varit intresserad utav sånt blev helt till mig. Efter någon minut sätts hissen igång, och vi hör hur den kommer närmare och närmare nerdervåningen, när den stannat öppnas hissdörren automatiskt och ingen kliver ur. Hissen är helt tom. Det kan ju även vara så att hissen efter ett tag automatiskt åker ner till nedervåningen OM ingen använt den på ett tag. Men det skumma var att samma sak händer när jag är på 2a våningen.  Jag hörde hissen komma och sen stanna på min våning, ser hissdörren öppnas och hissen är tom.

Sen kände jag även av en sak när jag var i en utav lägenheterna. En dam hade dött veckan innan, och när jag klev in i hennes vardagsrum så kände jag att det fanns folk där, men jag såg ingen och det var bara jag i rummet. Själva känslan var som att kliva in i ett rum där det fanns minst 5 personer. det var också rätt så skumt. Men jag tror även som ni, att dementa människor är mer mottagliga för sånt. Fast jag såg aldrig nån utav dom gamla snacka med nån, men det skulle inte förvåna mig om nån har gjort det.

MissQuinn
0

Kan det vara möjligt att det ålderdomshemmet oxå är byggt på ett annat hem?? ibland verkar det just typiskt med ande aktivitet när det är så. Du såg aldrig någon skepnad eller kände av kyla??

Tycker det är så spännande Skrattande

Highness
0

#5 hmm det kan vara möjligt :) Fast jag vet inte om det stället där jag praktiserade var byggt på ett annat hem.  Nej jag såg inga skepnader, men jag kände av dom väldigt mkt. När jag tex var inne i det där rummet så fick jag känslan utav att det fanns andra där, fast rummet var tomt. Det fanns inte ens möbler där, bara vita väggar, golv, tak och fönster. Nån kyla kände jag heller aldrig av, vad jag minns. Om frågan nu var riktad till mig?:D

MissQuinn
0

Japp,det var den Skrattande

Pehpsii
0

#1+2

Jag ser det mer som att det inte så mkt är mental sjukdom som mentala avvikelser. Det finns så mkt med människohjärnan som vi inte vet ngt om, och så många delar av den som de flesta av oss inte ens har tillgång till. De kanske har tillgång till något som vi inte ens kan förstå eller resonera med.

Jag tror definitivt att vissa "mentalsjuka" människor har tillgång till en värld som vi alla lever i men inte kan se.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/