Andar?
Hej!
Jag bodde i ett väldigt gammalt hus innan. Flyttade där ifrån i juli i år. Det var en gammal prästgård och jag kände av något när jag var 6 år första gången. Jag vaknade då mitt i natten av att någon stod framför min säng, jag kommer ihåg PRECIS hur de va osv. När jag blev lite äldre, 10 år så hittade jag ett gammalt foto. Tanten på fotot var väldigt likt den tanten som hade stått framför min säng. Det var pappas mormor. Samma dag på kvällen satt jag och kollade på tv, plötsigt trillar tavlor ner från väggen, ungefär 5st, utom 1 tavla - den på pappas mormor.
Min mamma stod en dag och dammsugade och såg i ögonvrån något vitt som gick förbi. Hon gick in till pappa och frågade om han verkligen var vaken, men han sov och hade inte varit uppe. Hon gick in till mig också, frågade om jag hade varit uppe, men de hade jag inte. Detta hände någon gång när jag var 11 år.
Min mamma kände sig alltid iaktagen nere i källaren, så de var alltid pappa som fick vara där nere. Vi fick veta nu när vi har flyttat ut ur huset att de va en piga som hade massor med katter i källaren som hon tog hand om.
Kan detta vara andar? Jag märker att pappas mormor vill ta kontakt med mig, för de känns verkligen så. Känns hela tiden som om hon tittar på mig när jag skulle gå och lägga mig i de gamla huset.
Kan jag göra något för att få kontakt med henne? Är de andar som min mamma också har känt av?
Är glad för alla svar jag kan få :)
Tack!

Hej Sophieeee!
Det som du beskriver tyder på att ni haft besök från andevärlden. Dina och din mammas upplevelser i huset tyder också på att någon från andevärlden sökt er uppmärksamhet av någon anledning.
När man får besök från andevärlden så är det i de allra flesta fall en nära anhörig eller vän som kommit på besök. Det kan också vara en ande som är knuten till platsen av en anledning.
Svårt att säga om det varit din pappas mormor som varit på besök hos er, men oftast är det den person som man först tänker på som är rätt.
Nu vet jag ju inte din ålder, men de flesta medium har en lägsta åldersgräns på 18år för sina klienter.
Det du skulle kunna göra om du vill försöka få kontakt med din pappas mormor är att boka en tid för privatsittning hos ett medium. Mediet kan då försöka få kontakt med henne genom att göra psykometri på ett foto av henne som du har med dig till privatsittningen i ett stängt kuvert. Mediet kan då med hjälp av energierna från kortet försöka få kontakt med henne.
Har besöken fortsatt hos dig sedan du flyttade från huset?
Peter
Tack så jätte mycket för ditt svar! Jag är bara 14 år, tyvärr…Men skulle tillexempel min pappa kunna gå till ett medium? Eller funkar de inte då? Var kan man få tag på ett medium som finns i närheten?
Nej, i alla fall inte jag har märkt något i detta huset. Men känns när jag ska sova att någon kollar på mig. Och i mitt rum har jag som en klädkammare som man måste gå in i för att ljuset ska tändas. Vaknade en natt för ett tag sedan ungefär 5 ggr av att ljuset tänders där inne…De va lite obehagligt för dörren var bara öppen 2 cm…

Hej igen, Sophieeee!
Du skriver att du inte har märkt av något besök i det huset ni bor i nu, men att du känner dig iakktagen när du skall sova. Detta kan kanske bero på din egen rädsla, och lampan och dörren till klädkammaren kan ha en logisk förklaring.
Så.. kanske var de andliga besöken där ni bodde tidigare knutna till platsen/huset. Jag tycker ni ska avvakta och se hur det blir framöver.
Skulle ni framöver känna av andlig aktivitet även i det huset ni bor i nu, och vill ha hjälp med att ta reda på vem det är så kan ni kontakta ett medium som kan göra ett hembesök hos er.
Jag vet inte vart ni bor, men om ni skulle behöva hjälp framöver och bor i närheten av Helsingborg, så skulle jag kunna hjälpa er med ett eventuellt hembesök. Eller rekommendera ett annat medium till er som finns i närheten av där ni bor nu.
Peter